Dukan: Είναι αποτελεσματική η δίαιτα των διασήμων;

7 Απριλίου 2013

Η δίαιτα Dukan τα τελευταία χρόνια συναγωνίζεται την δίαιτα Atkins ως προς την δημοφιλία, με δεκάδες σταρ του Hollywood όπως η Jennifer Lopez και η Giselle να την ακολουθούν πιστά για να χάσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης τους. Τα γρήγορα και θεαματικά αποτελέσματα που υπόσχεται έχουν κάνει εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο να την δοκιμάσουν, οι ειδικοί, όμως, κρούουν των κώδωνα του κινδύνου ως προς τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία.


Τι είναι η δίαιτα Dukan:


Είναι μία δίαιτα τεσσάρων φάσεων, υψηλής πρωτεΐνης και  χαμηλή σε θερμίδες . Δεν υπάρχει καμία ζύγιση τροφίμων ή μέτρηση τροφίμων. Μπορείτε να φάτε όσο θέλετε, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας - εφόσον αυτό που τρώτε είναι άπαχη πρωτεΐνη-τουλάχιστον στην αρχή.  Στην πραγματικότητα, η πρωτεΐνη είναι το κεντρικό θέμα και στις τέσσερις φάσεις, μαζί με το πίτουρο βρώμης, το άφθονο νερό και τα 20 λεπτά περπάτημα καθημερινά. Τα λαχανικά επιτρέπονται στο δεύτερο στάδιο, που ακολουθείται από μικρές ποσότητες φρούτων.


Σας θυμίζει κάτι; Είναι σαν την δίαιτα Atkins. Δίαιτα για γρήγορη απώλεια βάρους- ακόμη και 1-2 κιλά την ημέρα κατά την πρώτη φάση – μόνο που η δίαιτα Dukan υποστηρίζει ότι βοηθάει στο να αποκτήσετε μακροπρόθεσμα κίνητρα και πως η πείνα θα εξαφανιστεί μετά την τρίτη ημέρα. Το βιβλίο του Dukan προειδοποιεί ότι άτομα που κάνουν τη δίαιτα μπορεί να υποφέρουν από κακή αναπνοή, δυσκοιλιότητα, ξηροστομία και κόπωση  - όλες οι συνέπειες της χαμηλής σε υδατάνθρακες και υψηλής σε πρωτεΐνη δίαιτας.


Τι μπορείτε να φάτε:


Στην πρώτη φάση, που ονομάζεται «επίθεση» φάση τα πράγματα είναι απλά: τρώτε όσο θέλετε από άπαχη πρωτεΐνη, μαζί με 1,5 κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης και 1,5 λίτρο νερό την ημέρα. Αυτό είναι όλο. Όσοι ακολουθούν τη δίαιτα  μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλά άπαχα ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά κρέατα (εκτός από το χοιρινό και το αρνί), καθώς επίσης και ψάρια, πουλερικά, αυγά, σόγια και άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα.


Η δεύτερη φάση που ονομάζεται: «κρουαζιέρα» επιτρέπει απεριόριστες ποσότητες από μη-αμυλούχα λαχανικά κάθε δεύτερη ημέρα μαζί με την δίαιτα  απεριόριστης άπαχης ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά πρωτεΐνης και 2 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης.


Κατά την τρίτη φάση, που λέγεται «ενοποίηση» επιτρέπεται η απεριόριστη πρωτεΐνη και τα λαχανικά κάθε μέρα, μαζί με μια μερίδα φρούτων χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και 1 κομμάτι σκληρό τυρί. Όσοι ακολουθούν την δίαιτα, μπορούν επίσης να καταναλώσουν 1-2 μερίδες αμυλούχων τροφίμων και 1-2 γεύματα που ονομάζονται «γιορτή» και μπορείτε να φάτε ό, τι θέλετε. Σε αυτή τη φάση, ξεκινά η δέσμευση ζωής να ακολουθείτε δίαιτα καθαρής πρωτεΐνης μία φορά την κάθε εβδομάδα, κατά προτίμηση την ίδια ημέρα.


Η τέταρτη φάση είναι αυτή της «σταθεροποίησης» και είναι το κομμάτι της συντήρησης. Ο Dukan υπόσχεται ότι  μπορείτε να φάτε ό, τι θέλετε χωρίς να πάρετε ξανά καθόλου βάρος αν ακολουθήσετε πιστά τους κανόνες του: μία φορά την εβδομάδα, δηλαδή, θα ακολουθείτε την φάση 1.


Οι τσίχλες χωρίς ζάχαρη, τα τεχνητά γλυκαντικά, το ξύδι και τα μπαχαρικά επιτρέπονται στη δίαιτα Dukan, ενώ ενθαρρύνει όσους την ακολουθούν να παίρνουν μία πολυβιταμίνη με μέταλλα την ημέρα.


Πώς δουλεύει:


Θεωρητικά, κατά την πρώτη φάση, που διαρκεί 1-10 μέρες, προάγεται η γρήγορη απώλεια βάρους, με αναμενόμενο αποτέλεσμα την απώλεια 7 κιλών σε 5 ημέρες. Στη δεύτερη φάση, που μπορεί να διαρκέσει για μήνες, ανάλογα με το πόσο βάρος πρέπει να χάσετε, το σώμα σας προσαρμόζεται στη δίαιτα. Ο Dukan προτείνει να μείνετε για καιρό σε αυτή τη φάση, μέχρι να φτάσετε στο στόχο σας, με την προσδοκία απώλειας 2κιλών την εβδομάδα.


Η τρίτη φάση είναι πολύ σημαντική τόσο για την απώλεια βάρους, όσο και για τη συντήρηση. Είναι μία κρίσιμη καμπή της δίαιτας, αλλά αν μείνετε σε αυτή τη φάση πέντε ημέρες για κάθε κιλό που έχετε χάσει, δεν θα πάρετε ξανά τα κιλά αυτά. Η τέταρτη φάση της δίαιτας προτείνεται να ακολουθείται δια βίου, ώστε να μην ξαναπάρετε βάρος.


Τι λένε οι ειδικοί:


Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα χάσετε βάρος με τη δίαιτα Dukan δίαιτα, καθώς περιορίζει σημαντικά τις θερμίδες. Επιπλέον, η έλλειψη υδατανθράκων διώχνει το αίσθημα της πείνας. Επί της ουσίας, όμως, οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι ένα πρόγραμμα διατροφής που δεν περιλαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς. Σύμφωνα με την Keri Gans, MS, RD, εκπρόσωπο της Αμερικανικής Διαιτητικής Εταιρείας: «Ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα δεν μπορεί να αντισταθμίσει τη διατροφική αξία των φρούτων, των δημητριακών ολικής αλέσεως και των υγιών λιπών».


Επισημαίνει, παράλληλα,  τους κινδύνους για την υγεία που απορρέουν από την  περιοριστική αυτή δίαιτα: «Όταν εκείνοι ακολουθούν τη δίαιτα αρχίσουν να χάνουν βάρος γρήγορα, φοβάμαι ότι θα συνεχίσουν τις περιοριστικές φάσεις περισσότερο από το εγκεκριμένο - γεγονός που τους θέτει σε κίνδυνο για διατροφικές ανεπάρκειες και προβλήματα στα νεφρά».


Το να χάνεις πάνω από 1-2 κιλά την εβδομάδα ευνοεί την ανάπτυξη πετρών στη χολή και την απώλεια μυϊκού ιστού. «Είναι ανθυγιεινό να χάνει κανείς βάρος τόσο γρήγορα, γιατί δεν χάνει μόνο λίπος και υγρά, αλλά και πολύτιμη μυϊκή μάζα, που είναι πραγματικά δύσκολο να αντικατασταθεί, ιδίως όσο γερνάει κανείς. Η δυσκοιλιότητα, η άσχημη αναπνοή, η ξηροστομία, η κόπωση είναι η  «κόκκινη σημαία» που μας υποδεικνύει ότι δεν πρόκειται για μία υγιεινή διατροφή», προσθέτει. «Το σώμα μας προτιμά ως καύσιμο τους υδατάνθρακες προκειμένου να μας ενεργοποιήσει. Όταν ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή θα πρέπει να αισθάνεστε όμορφα- δεν θα πρέπει να υπάρχουν αρνητικές παρενέργειες».


Αξίζει, λοιπόν, να ακολουθήσει κανείς την δίαιτα Dukan;


Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, ότι πρόκειται για μία πολύ δραστική δίαιτα που θα οδηγήσει σε μεγάλη και γρήγορη απώλεια βάρους. Η παράλειψη, όμως, υγιών ομάδων τροφίμων και οι δυσάρεστες παρενέργειες καθιστούν τη δίαιτα Dukan ανέφικτη για μεγάλο χρονικό διάστημα.


Επίσης, μπορεί η πρωτεΐνη είναι ένα σημαντικό τμήμα μιας υγιεινής διατροφής, αλλά δεν μπορεί να σταθεί από μόνη της. Μια πραγματικά υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων - λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, υγιενά λίπη και άπαχη πρωτεΐνη. Το σώμα μας χρειάζεται τα θρεπτικά συστατικά που παρέχουν όλα αυτά τα τρόφιμα.


Θα ήταν προτιμότερο να παραλείψετε αυτή τη διατροφή. Αντί για αυτήν, επιλέξτε ένα ελεγχόμενων θερμίδων πρόγραμμα διατροφής που μπορεί να λειτουργήσει για το μεγάλο χρονικό διάστημα.


Πηγή: Webmd.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ