Πώς αντιμετωπίζουμε τις βραδινές λιγούρες;

17 Απριλίου 2013


Σε όλους μας έχει συμβεί να θέλουμε να ακολουθήσουμε μια δίαιτα ή να αποφύγουμε τις πολύ παχυντικές επιλογές για κάποιο διάστημα. Αυτό, όμως, δεν είναι ποτέ εύκολο. Κι αυτό, γιατί κάνουν την εμφάνισή τους οι λιγούρες. Αυτή η ακατανίκητη επιθυμία για γλυκό που μας κάνει να ανοιγοκλείνουμε το ψυγείο διερωτώμενοι αν αξίζει ή όχι να αμαρτήσουμε. Υπάρχει τελικά τρόπος να απαλλαγούμε από τις λιγούρες;


Γιατί έχουμε λιγούρες;


Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους λαχταρούμε τόσο πολύ ένα γλυκό. Καταρχάς το γλυκό είναι η πρώτη γεύση στις προτιμήσεις των ανθρώπων, από τη στιγμή της γέννησής τους ακόμη, σύμφωνα με την Christine Gerbstadt, MD, RD, εκπρόσωπο και διαιτολόγο της Αμερικανικής Διαιτητικής Εταιρείας. Οι υδατάνθρακες διεγείρουν την απελευθέρωση της σεροτονίνης, της χημικής ουσίας του εγκεφάλου που μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα. Η ζάχαρη είναι ένας από τους υδατάνθρακες, αλλά υπάρχουν και άλλων ειδών υδατάνθρακες όπως τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα φρούτα και τα λαχανικά. Επιπλέον, η γεύση της ζάχαρης απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες μας ηρεμούν και να μας χαλαρώνουν, και να προσφέρουν φυσικά μια όμορφη διάθεση, προσθέτει η  Susan Moores, MS, RD, διαιτολόγος και σύμβουλος διατροφής στο St Paul της Μινεσότα.



Τι πρέπει να κάνουμε όταν έχουμε λιγούρα;


Εάν έχετε λιγούρες υπάρχουν 8 απλοί τρόποι για να τις δαμάσετε:


1. Ενδώστε. Φάτε ένα μικρό κομμάτι από ό, τι έχετε λαχτάρα,  όπως για παράδειγμα ένα μικρό μπισκότο ή μία μικρού μεγέθους μπάρα, προτείνει Kerry Neville, MS, RD, διαιτολόγος και εκπρόσωπος της Αμερικανικής Διαιτητικής Εταιρείας. Το να απολαύσετε λίγο από αυτό που σας ευχαριστεί, μπορεί να σας βοηθήσει περισσότερο να αντιμετωπίσετε την λιγούρα από το αίσθημα της στέρησης. Προσπαθήστε να θέσετε ως όριο τις 150 θερμίδες .


2. Συνδυάστε τρόφιμα. Αν η ιδέα του να σταματήσετε σε ένα μπισκότο σας φαίνεται αδύνατη, μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να ικανοποιήσει την ανάγκη-λαχτάρα του για ζάχαρη συνδυάζοντας το γλυκό  με μία υγιεινή τροφή. Για παράδειγμα, μπορείτε να φάτε λίγη σοκολάτα και αν δεν σας είναι αρκετή, μπορείτε να φάτε μία μπανάνα ή λίγα αμύγδαλα. Όχι μόνο θα «ξεγελάσετε» την λιγούρα σας, αλλά θα πάρετε και τα θρεπτικά συστατικά του φρούτου ή των ξηρών καρπών.


3.Κόψτε εντελώς τη ζάχαρη. Πολλούς ανθρώπους τους βοηθάει το να αποκλείσουν εντελώς τη ζάχαρη από την διατροφή τους για λίγες μέρες. Αν και «οι πρώτες 48 έως 72 ώρες είναι δύσκολες», προσθέτει ο dr.Gerbstadt. Πολλοί καταφέρνουν να μειώσουν με αυτό τον τρόπο την λαχτάρα τους για γλυκό μετά από μερικές ημέρες, ενώ κάποιοι άλλοι αποζητούν το γλυκό για πολλές μέρες με την διαφορά ότι είναι πλέον σε θέση να «εκπαιδεύσουν» τον εαυτό τους με αποτέλεσμα να ικανοποιούνται με λιγότερη ποσότητα.


4. Προτιμήστε τα φρούτα. Να έχετε τα φρούτα ως μία καλή και βολική επιλογή για όταν «χτυπούν» οι λιγούρες.  Θα πάρετε τις φυτικές τους ίνες και τα θρεπτικά τους συστατικά μαζί με την γλυκύτητα τους.


5. Κάντε μία βόλτα. Σηκωθείτε και κάντε έναν περίπατο.  Όταν έχετε ένα ανάγκη για ζάχαρη κάντε μία βόλτα με τα πόδια γύρω από το τετράγωνο για να φύγει το μυαλό σας από το φαγητό.


6. Προτιμήστε την ποιότητα έναντι της ποσότητας: Εάν νιώθετε την ανάγκη να φάτε οπωσδήποτε ένα γλυκό, προτιμήστε τουλάχιστον να επιλέξετε μία λιχουδιά μικρού μεγέθους. Προτιμήστε, δηλαδή, ένα σοκολατάκι αντί για μια μεγάλη σοκολάτα.


7. Τρώτε τακτικά.  Η αναμονή για υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των γευμάτων μπορεί να εντείνει την ανάγκη σας για γλυκό ή λιπαρά, τα οποία κόβουν την πείνα. Για να μην συμβαίνει αυτό, να τρώτε κάθε τρεις ή πέντε ώρες, για να διατηρήσετε σταθερή τη γλυκόζη στο αίμα σας.



Τι δεν πρέπει να κάνουμε όταν μας πιάνει λιγούρα;


1.Τεχνητά γλυκαντικά. Οι  τεχνητές γλυκαντικές ουσίες μπορεί να ακούγεται σαν μια καλή ιδέα, αλλά δεν μειώνουν την επιθυμία μας για  ζάχαρη και δεν έχει ακόμη αποδειχθεί ότι έχουν θετική επίδραση στο πρόβλημα της παχυσαρκίας.


2. Επιβράβευση με γλυκό. Μην μπαίνετε στην λογική να επιβραβεύετε τον εαυτό σας με ένα γλυκό όταν έχετε ακολουθήσει επιτυχώς το πρόγραμμα της δίαιτάς σας. Θυμηθείτε ότι εργάζεστε σκληρά γι αυτό και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιείτε τα γλυκά με αυτόν τον τρόπο γιατί έτσι εντείνετε την επιθυμία σας για αυτά.


3. Μην βιάζεστε. Για μία εβδομάδα  επικεντρωθείτε στους «πειρασμούς» που συνήθως σας ωθούν στην «αμαρτία». Οι λιγούρες και το διατροφικό χάος προκύπτοουν  συχνά από την έλλειψη σχεδιασμού. Με τον τρόπο αυτό, θα σταματήσετε να υποκύπτετε σε πειρασμούς, γνωρίζοντας ποιοι είναι και αποφεύγοντάς τους.


4. Ζητήστε υποστήριξη. Πολλοί άνθρωποι στρέφονται στα γλυκά όταν είναι σε κατάθλιψη ή είναι θυμωμένοι. Τα τρόφιμα, όμως, δεν λύνουν τα συναισθηματικά προβλήματα. Διαπιστώστε αν τα συναισθήματα σας έχουν να κάνουν με συναισθηματικά ζητήματα και ζητήστε βοήθεια για να βρείτε άλλες λύσεις.


5. Συνδυάστε τους παραπάνω τρόπους. Μπορεί να χρειαστείτε περισσότερους τρόπος για να αντιμετωπίσετε τις λιγούρες σας.




 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ