Καθημερινά λάθη που κοστίζουν ακριβά στην καρδιά μας

23 Ιανουαρίου 2014

Ανάβουμε το ένα τσιγάρο μετά το άλλο. Οι υποχρεώσεις «τρώνε» όλο το 24ωρο με αποτέλεσμα ακόμη και η ιδέα της εγγραφής στο γυμναστήριο να φαντάζει ακατόρθωτη. Η κατσαρόλα μπαίνει σπάνια στη φωτιά, αφού δεν υπάρχει χρόνος για μαγείρεμα, ενώ το στρες κάνει την καρδιά να χτυπά δυνατά και μας οδηγεί αυτόματα στο ψυγείο.

Κάπως έτσι, περιγράφουν οι γιατροί τον σύγχρονο τρόπο ζωής, ο οποίος όμως βλάπτει σοβαρά τον οργανισμό μας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η στεφανιαία νόσος και τα εγκεφαλικά επεισόδια αποτελούν στις μέρες μας την πρώτη αιτία θανάτου του σύγχρονου ανθρώπου.

Κάπνισμα, κακή διατροφή, άγχος και έλλειψη άσκησης, παραμένουν σήμερα οι σοβαρότεροι παράγοντες κινδύνου για την εκδήλωση καρδιαγγειακών επεισοδίων. Κι όμως, όπως επισημαίνουν με απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής, οκτώ στους δέκα θανάτους θα μπορούσαν να αποφευχθούν.

Μάλιστα, όπως προειδοποιεί η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία, οι μισοί από τους θανάτους που οφείλονται σε χρόνια νοσήματα, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου και των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, αφορούν σε άτομα παραγωγικής ηλικίας.

Και παρόλο που οι Έλληνες είχαν έναν σημαντικό «σύμμαχο», που δεν είναι άλλος από την μεσογειακή διατροφή, τα τελευταία χρόνια έχουν εγκαταλείψει τον παραδοσιακό τρόπο διατροφής και ζωής προδίδοντας έτσι την υγεία τους.

Τα στατιστικά στοιχεία που σκιαγραφούν το τρόπο ζωής και την κατάσταση της υγείας των σύγχρονων Ελλήνων είναι αποκαλυπτικά. Το 45% έως 50% του πληθυσμού είναι καπνιστές, έως και το ένα τρίτο του πληθυσμού είναι παχύσαρκοι, το 10% πάσχει από σακχαρώδη διαβήτη και ένας στους τρεις έχουν αυξημένη αρτηριακή πίεση. Το αποτέλεσμα είναι στην Ελλάδα να έχουμε περίπου 20.000 νέα εμφράγματα του μυοκαρδίου ετησίως.

Μικρές αλλαγές που σώζουν ζωές

Η ισορροπημένη διατροφή, με καθημερινή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και περιορισμό των πλούσιων σε λιπαρά τροφών, αποτελεί διατροφικό μυστικό που ωφελεί σημαντικά στην προστασία των αιμοφόρων αγγείων και της καρδιάς.

Η «συνταγή» για γερή καρδιά όμως, έχει έναν επιπλέον συστατικό: το αλάτι, το οποίο ωστόσο πρέπει να περιορίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο! Όταν μάλιστα, η μείωση της πρόσληψης άλατος που οδηγεί σε μείωση της αρτηριακής πίεσης συνδυάζεται με την μείωση του βάρους, τότε το κέρδος είναι διπλό. Και αυτό, γιατί η αυξημένη αρτηριακή πίεση είναι ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ ευθύνεται για περισσότερα από τα μισά περιστατικά στεφανιαίας νόσου και αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η άσκηση, είναι επίσης…καρδιακός φίλος του οργανισμού. Και όπως υπογραμμίζουν οι καρδιολόγοι, μόλις μισή ώρα άσκησης την ημέρα, είναι αρκετή για να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος του μυοκαρδίου και αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου!

Το μεγαλύτερο «στοίχημα» όμως, για όσους είναι εθισμένη στην νικοτίνη, είναι να κόψουν το τσιγάρο. Το επιχείρημα άλλωστε, των γιατρών είναι ιδιαίτερα πειστικό: νε τη διακοπή του καπνίσματος, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου μειώνεται στο μισό μέσα σε ένα χρόνο και σταδιακά επανέρχεται, εντός πενταετίας, στα επίπεδα των μη καπνιστών.


ΠΗΓΗ: real.gr



ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ