Μια μεξικάνικη υγιεινή συνταγή;

30 Ιανουαρίου 2013



Ποιος είπε πως η υγιεινή διατροφή και η απόλαυση δεν πάνε μαζί; Η κυρία Κία Καραγιάννη, Διατροφολόγος-Διατολόγος, μας προτείνει μία συνταγή για να εντυπωσιάστε ακόμα και τους πιο απαιτητικούς καλεσμένους και λάτρεις της υγιεινής διατροφής με ντιπ γουακαμόλε,νάτσος και κόκκινο κρασί!



Γράφει η Κία Καραγιάννη

Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές μεξικάνικες συνταγές παγκοσμίως, η οποία παρασκευάζεται μέσα σε 10’και έχει ως βάση το αβοκάντο, το οποίο αποτελεί διατροφικό «θησαυρό». Το αβοκάντο είναι φρούτο με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες και καλά λιπαρά οξέα το οποίο ταιριάζει πολύ ωραία και μέσα στις σαλάτες και τα κρύα σάντουιτς.

Το αβοκάντο περιέχει καροτενοειδή, γλουταθειόνη και βιταμίνες Α, Ε και C ,ουσίες που δρουν ως αντιοξειδωτικά και προστατεύουν τον ανθρώπινο οργανισμό από τη φθορά που δημιουργούν οι ελεύθερες ρίζες. Τα αντιοξειδωτικά και τα καλά λιπαρά οξέα που περιέχει βοηθούν το δέρμα να μένει ενυδατωμένο, σφριγηλό και απαλό. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε φυλλικό οξύ το οποίο είναι απαραίτητο στις γυναίκες που βρίσκονται σε εγκυμοσύνη ή θηλάζουν καθώς επίσης και στα μικρά παιδιά. Τα θρεπτικά συστατικά που του αβοκάντο ενισχύουν την libido τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες ενώ η συχνή κατανάλωση αβοκάντο είναι ικανή να μειώσει τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης, να αυξήεει τα επίπεδα της καλής χοληστερίνης, να μειώσει την αρτηριακή πίεση, να προστατεύσει την καρδιά και εμφανίσει αντικαρκινικές ιδιότητες.

Για  8 μερίδες γουακαμόλε θα χρειαστείτε:

4ώριμα αβοκάντο

Χυμός από 2 γλυκολέμονα (limes)

2 μέτριες ντομάτες κομμένες σε μικρά κυβάκια

½μέτριο ψιλοκομμένο κρεμμύδι

1ψιλοκομμένη καυτερή πιπεριά τσίλι

Φύλλα φρέσκου κόλιανδρου

Κύμινο 1/4 κουτ. γλυκού

Αλάτι κατά προτίμηση (περίπου 1/2 κουτ. γλυκού)

Πιπέρι μαύρο κατά προτίμηση (περίπου 1/4 κουτ. γλυκού)

Πιπέρι καγιέν κατά προτίμηση (περίπου 1/4 κουτ. γλυκού)

Πώς θα παρασκευάσετε τη συνταγή; 

1. Ετοιμάζετε όλα τα υλικά εκτός από τα αβοκάντο (Θα τα αφήσετε τελευταία γιατί οξειδώνονται από την επαφή τους με τον αέρα). Ψιλοκόβετε τις ντομάτες, το κρεμμύδι, την καυτερή πιπεριά και τον κόλιανδρο.

2. Ξεφλουδίζετε και ψιλοκόβετε τα αβοκάντο. Ραντίζετε με το χυμό από τα 2 γλυκολέμονα.

3. Σε ένα γουδί ή ένα μίξερ προσθέτετε τα αβοκάντο, το κρεμμύδι και την καυτερή πιπεριά και ανακατεύετε απαλά.

4. Μεταφέρετε το μείγμα σας σε μπολ, προσθέτετε τις ντομάτες και τον κόλιανδρο και ανακατεύετε.

5. Προσθέστε το κύμινο, το αλάτι και το πιπέρι στην αναλογία που προτιμάτε και είναι έτοιμο.Βάλτε το στο ψυγείο μέχρι την ώρα που θα το καταναλώσετε.

6. Σερβίρετε μαζί με πατατάκια καλαμποκιού (νάτσος). Αν βρείτε ανάλατα τόσο το καλύτερο. Συνοδέψτε μαζί με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί και ενισχύστε την αντιοξειδωτική προστασία που χαρίζει το συγκεκριμένο σνακ στον οργανισμό σας!

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τα νέα της ημέρας
12:04 Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup
Τα νέα της ημέρας
10:34 Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup