Το twitter θα προβλέπει αν έχεις κατάθλιψη;

30 Ιανουαρίου 2014

Θα μπορούσε ένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  να παρεμβαίνει και σε ζητήματα ψυχικής υγείας; Και όμως όπως δείχνουν τα πράγματα ένα μέσο με εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο φιλοδοξεί να προειδοποιήσει τους χρήστες του για το ενδεχόμενο να πάσχουν από κατάθλιψη.  Ο Έρικ Χόρβιτς, από το τμήμα έρευνας της Microsoft εκτιμά ότι κάποια στιγμή «έξυπνα» συστήματα θα αναλύουν τις αναρτήσεις των χρηστών και θα εντοπίζουν τον κίνδυνο κατάθλιψης.

 «Αναρωτηθήκαμε αν μπορούμε να δημιουργήσουμε μέσα που θα μπορούν να αντιληφθούν πότε κάποιος πάσχει από κατάθλιψη, απλά και μόνο από τις δημοσιεύσεις του. Τι λένε οι άνθρωποι στον κόσμο σε δημόσιους χώρους; Μπορείτε να φανταστείτε εργαλεία που θα ενημερώνουν για μεταβολές στη διάθεση ενός χρήστη, πριν καν τις νιώσει ο ίδιος» ανέφερε στο περιοδικό Time. Μέχρι στιγμής η προτεινόμενη μέθοδος υπόσχεται να εντοπίζει την κατάθλιψη με ποσοστό επιτυχίας 70%. Υπάρχει όμως και ένα ποσοστό 10% όπου η διαδικτυακή «διάγνωση» ήταν λάθος μιας και οι χρήστες ήταν υγιέστατοι και μόνο κατάθλιψη δεν είχαν.  

Ποιες λέξεις κλειδιά χρησιμοποίησαν προκειμένου να εντοπίσουν την κατάθλιψη;

 «Άγχος», «ναυτία», «ύπνος», «νευρικότητα» ήταν οι βασικές λέξεις που προδωσαν τις καταθλιπτικές διαθέσεις. Στον προσδιορισμό εκείνων που κινδύνευαν από κατάθλιψη έπαιξαν ρόλο και οι δημόσιοι διάλογοι των χρηστών καθώς και το πόσο συχνά tweetαραν oι χρήστες. Το αν έκανε συχνά κάποιος tweet θεωρήθηκε δείγμα κακής διάθεσης.

Τα πειράματα αυτά γεννούν πολλά ερωτηματικά. Κατά πόσο ασφαλής είναι μια ιντερνετική διάγνωση και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει σε έναν ασθενή αλλά και σε έναν υγιή άνθρωπο; «Η άποψή μας είναι ότι το Twitter είναι η μεγαλύτερη παρατηρησιακή μελέτη ανθρώπινης συμπεριφοράς που έχουμε δει ποτέ, και δουλεύουμε σκληρά για να την εκμεταλλευτούμε» λέει στο Time ο Τάιλερ ΜακΚόρμικ, του Κέντρου Στατιστικής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον. Όντως, εργαλεία σαν αυτά μπορεί να είναι πολύ σημαντικά στην καταγραφή της διάθεσης των χρηστών ανά πάσα στιγμή και σε κάθε συγκυρία. Αλλά ποιος θα αξιοποιήσει αυτές τις διαθέσεις και για ποιες σκοπιμότητες; 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace