Έχετε κοιλίτσα; Ψάξτε τα γονίδιά σας

5 Φεβρουαρίου 2014

Το σωσίβιο στη μέση είναι ένα πρόβλημα που απασχολεί καθημερινά άντρες και γυναίκες. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που παρά τη δίαιτα και την γυμναστική δυσκολεύονται να απαλλαγούν από τα περιττά κιλά που συσσωρεύονται στη περιοχή της μέσης. Τώρα οι επιστήμονες μας λένε το γιατί. Ερευνητές της Σχολής Δημόσιας υγείας στο Πανεπιστήμιο του Louisville εντόπισαν τρία νέα γονίδια που σχετίζονται με αυξημένη αναλογία μέσης-ισχίων σε άνδρες και γυναίκες και δύο άλλα γονίδια που φαίνεται να επηρεάζουν μόνο τις γυναίκες. 

Στα πλαίσια μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Human Molecular Genetics, εξετάστηκαν περισσότεροι από 57.000 άνθρωποι ευρωπαϊκής καταγωγής και διερευνήθηκαν περισσότερες από 50.000 παραλλαγές σε 2.000 γονίδια.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι από τα δύο γονίδια που φαίνεται να επηρεάζουν μόνο τις γυναίκες, το ένα ονομάζεται SHC1 και είναι εξαιρετικά δραστικό στο λιπώδη ιστό. Είναι η πρώτη φορά που το SHC1 σχετίζεται με το κοιλιακό λίπος. Τα ευρήματα αυτά, θα μπορούσαν να βοηθήσουν τις προσπάθειες για την ανάπτυξη φαρμάκων για τη θεραπεία της παχυσαρκίας.

Μέχρι τότε όμως ας συνεχίσουμε να προσέχουμε την διατροφή μας και ας μη παραμελούμε την καθημερινή γυμναστική μας, γιατί ειδικά το κοιλιακό λίπος εκτός από τις επιπτώσεις στην εμφάνισή μας έχει επιπτώσεις και στην υγεία μας. Ας δούμε λοιπόν τις 10 καλύτερες τροφές που μας βοηθούν να κρατάμε μακριά το λίπος απο τη μέση μας. 

1.Ψάρια πλούσια σε Ω-3 λιπαρά

O σολομός και ο τόνος είναι δύο ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά. Τα λιπαρά αυτά είναι απαραίτητα για τη διάσπαση του λίπους στο σώμα μας.

2.Κανέλλα

Σύμφωνα με μελέτες η κανέλα έχει σταθεροποιητική επίδραση στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό θα μπορούσε να περιορίσει την όρεξη, ιδιαίτερα σε άτομα με διαβήτη τύπου 2. Μπορεί και μεταβολίζει γρήγορα τη ζάχαρη, ενώ μόλις  το ¼ κουταλιού του γλυκού την ημέρα είναι αρκετό. Ανακατέψτε την κανέλλα στον καφέ,  στο τσάι σας ή στο γιαούρτι σας για να προσθέσετε γλυκύτητα, χωρίς την προσθήκη θερμίδων.

3.Αυγά

Σύμφωνα με  μελέτες, η  κατανάλωση πρωτεΐνης το πρωί θα «ξεγελάσει» την πείνα σας περισσότερο από ό, τι  ένα κουλούρι ή άλλοι υδατανθράκες. Ένα αυγό έχει μόνο 75 θερμίδες, αλλά περιέχει 7 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας μαζί με άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Το σώμα μας καίει περισσότερες  θερμίδες  αφομοιώνοντας τα αυγά από ό,τι ένα βαρύ πρωινό. Επίσης, το αυγό περιέχει τη βιταμίνη Β12 που βοηθά στη γρήγορη διάσπαση του λίπους.

4. Γιαούρτι

Το στραγγιστό γιαούρτι είναι ένα υπέροχο εργαλείο για την απώλεια βάρους χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνες. Η πρωτεΐνη μένει περισσότερο χρόνο στο στομάχι, ενώ ο οργανισμός καίει περισσότερες θερμίδες αφομοιώνοντας πρωτεΐνες σε σχέση με τους υδατάνθρακες.

5.Καυτερές πιπεριές

Οι καυτερές πιπεριές περιέχουν την άγευστη ουσία που ονομάζεται καψαϊκίνη. Έτσι, περιορίζουν την όρεξη και επιταχύνουν το μεταβολισμό ελαφρώς, αλλά μόνο για ένα μικρό χρονικό διάστημα.

6.Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι προάγει την απώλεια βάρους και την τόνωση του οργανισμού, ενώ βοηθάει στο κάψιμο του κοιλιακού λίπους. Το πράσινο τσάι περιέχει κατεχίνες, ένα είδος φυτοχημικού που μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό άμεσα. Για  μεγαλύτερα όφελη, να πίνετε πράσινο τσάι αρκετές φορές μέσα στην ημέρα. Καλύτερο είναι να πίνετε το τσάι σας ζεστό, γιατί χρειάζεται περισσότερος χρόνος να το καταναλώσετε και επιβραδύνεται η  πρόσληψη θερμίδων.

7.Γκρέιπφρουτ

Αν και το γκρέιπφρουτ δεν έχει μαγικές λύσεις για την καύση λίπους, μπορεί να βοηθήσει όσους κάνουν δίαιτα να αισθάνονται πλήρεις με λιγότερες θερμίδες.  Αυτό οφείλεται στις άφθονες ποσότητες διαλυτών ινών, οι οποίες χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν. Τρώγοντας μισό γκρέιπφρουτ ή πίνοντας ένα ποτήρι χυμό γκρέιπφρουτ πριν το γεύμα θα νιώσετε χορτάτοι και θα καταναλώσετε λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια του γεύματος.

8. Ξύδι

Αν φάτε τη σαλάτα σας με λάδι και ξίδι θα αποκομίσετε μεγάλο όφελος στην  καταπολέμηση του πάχους. Το ξύδι βοηθά το σώμα μας να καίει λίπος. Προσφέρει γεμάτη γεύση που μπορεί να κάνει τη σαλάτα πιο νόστιμη και δεν έχει θερμίδες.

9.Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κατευνάσετε την πείνα σας μεταξύ των γευμάτων. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και υγιή λίπη για την καρδιά. Μελέτες δείχνουν ότι τα καρύδια μπορεί να βοηθήσουν  στην απώλεια βάρους και να βελτιώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης όταν καταναλώνονται με μέτρο .

10.Καφές 

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά το αγαπημένο μας ρόφημα μπορεί όντως να βοηθήσει τον μεταβολισμό να πάρει στροφές και  να χάσουμε βάρος.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...