Yoga: Σε ποιες ασθένειες μπορεί να σε βοηθήσει

10 Φεβρουαρίου 2014

Η Γιόγκα, σύμφωνα με τον Σύλλογο Γιόγκα Ελλάδας, είναι ένα ολιστικό σύστημα του "ευ ζειν", που περιλαμβάνει αναπνευστικές και σωματικές ασκήσεις, καθώς και τεχνικές χαλάρωσης, συγκέντρωσης του νου και αποτοξίνωσης.  Το μέρος των σωματικών ασκήσεων που ανήκει στον κλάδο της Χάθα Γιόγκα αποσκοπεί στη διατήρηση και βελτίωση της ψυχοσωματικής υγείας.  Η προσέγγιση είναι ομαλή, σταδιακή και προσαρμόσιμη, ανάλογα με τις ανάγκες και τις ικανότητες του ασκούμενου.  Λόγω της μη βίαιης προσέγγισης που τη χαρακτηρίζει, είναι κατάλληλη άσκηση για άτομα κάθε ηλικίας ή επιπέδου ευλυγισίας.

Πρόκειται για  ένα σύστημα που αποσκοπεί στην εξισορρόπηση του σώματος, του νου και των συναισθημάτων.  Επιβεβαιώνει το αξίωμα "Νους υγιής εν σώματι υγιεί".  Η πλειοψηφία των ανθρώπων που έχουν εξασκήσει τις τεχνικές της Γιόγκα, βεβαιώνουν μείωση των σωματικών πόνων και της νευρικής υπερέντασης (στρες ή δυσθυμία), βελτίωση σε προβλήματα όπως αϋπνίες, αρθρίτιδα, πονοκέφαλοι, δισκοπάθεια, σκολίωση, δυσκοιλιότητα, αυχενικό σύνδρομο κ.α.

Μία νέα μελέτη, η μεγαλύτερη που έχει ποτέ για τη γιόγκα επιβεβαιώνει ότι η πρακτική αυτή, βοηθά τους ασκούμενους να χαλαρώσουν, να χαμηλώσουν τον καρδιακό ρυθμό και να αυξήσουν την ευελιξία και τη δύναμη ανακουφίζοντας από πόνους στην πλάτη.

Στην έρευνα  χρησιμοποιήθηκαν βιολογικά μέτρα για να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα και φαίνεται ότι οι στάσεις της γιόγκα μπορούν να μειώσουν ακόμη και τη φλεγμονή και να αλλάξουν  τον τρόπο του σώματος στο πώς αντιδρά σε κάποιον τραυματισμό ή ενόχληση.

Αυτό είναι σημαντικό, διότι η φλεγμονή συνδέεται με χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και της αρθρίτιδας. Είναι επίσης ένας από τους λόγους που οι επιζώντες του καρκίνου, συνήθως, αισθάνονται κόπωση για μήνες, ακόμη και χρόνια, μετά τη θεραπεία.

Οι ερευνητές εξέτασαν 200 γυναίκες που επιβίωσαν  του καρκίνου του μαστού και δεν είχαν κάνει γιόγκα ποτέ πριν. Η μισή ομάδα συνέχισε να μην κάνει γιόγκα, ενώ η άλλη μισή έκανε δύο φορές την εβδομάδα, μαθήματα 90 λεπτών για 12 εβδομάδες, μαζί με DVD που ενθαρρύνουν την εξάσκηση στο σπίτι .

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Τζάνις Κισλοτ Γκλέιζερ, καθηγήτρια ψυχιατρικής και ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο, παρατήρησαν ότι η ομάδα που έκανε γιόγκα παρουσίασε μείωση της κόπωσης και υψηλότερα επίπεδα ζωτικότητας, τρεις μήνες μετά το τέλος της θεραπείας.

Ωστόσο τα αποτελέσματα της  μελέτης δεν βασίζονται μόνο στην εμπειρία των  συμμετεχόντων. Ο Ρόναλντ Γκλέιζερ, ερευνητικός εταίρος του τμήματος του πανεπιστημίου της μοριακής ιολογίας , ανοσολογίας και της ιατρικής γενετικής, προχώρησε σε εργαστηριακή απόδειξη, εξετάζοντας τρεις κυτοκίνες, πρωτεΐνες του αίματος που είναι δείκτες για τη φλεγμονή.

Σύμφωνα με άλλες  μελέτες  η γιόγκα μειώνει τη φλεγμονή σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια και βελτιώνει τα κρίσιμα επίπεδα της γλυκόζης και της ινσουλίνης σε ασθενείς με διαβήτη.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...