Αδυναμία και ζάλη. Μήπως έχω έλλειψη σιδήρου;

12 Φεβρουαρίου 2014

Νιώθετε αδυναμία και έχετε συχνά ζαλάδες; Ίσως φταίει η έλλειψη σιδήρου, ενός βασικού στοιχείου, το οποίο είναι απαραίτητο στον οργανισμό για τον σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, της πρωτεΐνης που δομεί τα αιμοσφαίρια του αίματος.

Τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου επιφέρουν και πτώση του αριθμού των αιμοσφαιρίων, τα οποία τροφοδοτούν με οξυγόνο όλο το σώμα και καθαρίζουν τους ιστούς από το διοξείδιο του άνθρακα.

Τι μπορεί να φταίει όμως για να έχει κάποιος χαμηλά επίπεδα σιδήρου;

 1. Απώλεια αίματος

Είναι η συνηθέστερη αιτία πτώσης των επιπέδων του σιδήρου στο αίμα. Στις γυναίκες συγκεκριμένα, η συνηθέστερη περίοδος εμφάνισης της σιδηροπενικής αναιμίας είναι οι μέρες της περιόδου.

Επίσης, εσωτερικές αιμορραγίες εξαιτίας έλκους, όγκων ή καρκίνου του παχέος εντέρου μπορούν να προκαλέσουν χαμηλές τιμές σιδήρου, αλλά και μεγάλες αιμορραγίες λόγω τραυματισμών και ατυχημάτων.

2. Κακή διατροφή 

Μία διατροφή «φτωχή» σε τροφές που περιέχουν σίδηρο, μπορεί να προκαλέσει μακροπρόθεσμα την έλλειψη του. 

3.Αδυναμία απορρόφησης σιδήρου από τον οργανισμό

Υπεύθυνο για την απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων από τις τροφές που καταναλώνουμε είναι το λεπτό έντερο. Αν λόγω κάποιας ασθένειας ή άλλου προβλήματος δεν επιτυγχάνεται η απορρόφηση του σιδήρου, τότε σύντομα θα προκληθεί αναιμία.

Διευκολύνετε την απορρόφηση του σιδήρου που περιέχονται στις τροφές με:

-Κατανάλωση άπαχου κρέατος και πουλερικών

-Περιορισμό στην κατανάλωση καφέ

-Κατανάλωση αρκετής ποσότητας βιταμίνης C (φρούτα, χυμούς και λαχανικά, ιδιαίτερα πορτοκάλια, ακτινίδια, ντομάτες, πιπεριές, μπρόκολο κτλ)

-Αποφυγή της ταυτόχρονης κατανάλωσης συμπληρωμάτων σιδήρου με μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών, αντιόξινα χάπια, καφέ, και τροφές πλούσιες σε ασβέστιο (γάλα, τυρί, γιαούρτι).

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ