Η άσκηση που αυξάνει την αυτοπεποίθησή σου σε 8 βήματα!

13 Φεβρουαρίου 2014

 Η Αυτοποεποίθηση δεν είναι μόνο προνόμιο των άλλων!

Από τη Δρ. Μαρία Φωτιάδου

Life Coach/Ψυχολόγος. Ερευνήτρια, Ομιλήτρια.

BSc (Hons) Ψυχολογία, MSc, PhD Θετική Ψυχολογία & Ψυχολογία Υγείας, Coventry University, UK.

 

 

Το πως νιώθουμε για τον εαυτό μας είναι κάτι που καθρεφτίζεται και στις κινήσεις μας, τη συμπεριφορά μας και στον τρόπο που μιλάμε.

Συνήθως  το τι πετυχαίνουμε στη ζωή έχει να κάνει με την αυτοπεποίθηση η οποία ειναι σημαντική σε κάθε πτυχή της ζωής μας, ομως πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να το πετύχουνε. Φανταστείτε ένα άτομο με χαμηλή αυτοποεποίθηση. Πως συμπεριφέρεται και μιλάει στις παρέες ή στα άτομα που τον ενδιαφέρουν ερωτικά; Παίρνει πρωτοβουλίες και πετυχαίνει στόχους που έχει αναθέσει στον εαυτό του; Ακόμα κι αν οι απαντήσεις είναι αρνητικές σε όλα αυτά τα ερωτήματα και σε πολλά άλλα που αφορούν την καθημερινή μας ζωή και την εξέλιξή μας, η χαμηλή αυτοπεποίθηση είναι κάτι που αλλάζει.

Μερικά παραδείγματα ατόμων με χαμηλή αυτόποεποίθηση

  • Αρνητική αυτοκριτική «Ποιος θα ασχοληθεί μαζί μου;» ή «δεν αξίζω εναν αγαπημένο σύντροφο» ή «Ότι κι αν κάνω είναι αποτυχία»
  • Σύγκριση με άλλα άτομα όπου οι άλλοι συνήθως πετυχαίνουν καλύτερα
  • Γενικευμένη αίσθηση ότι φταίνε σε ότι κι αν γίνει
  •  Δίνουν έμφαση στα ελαττώματα τους και παραβλέπουν τα προτερήματά τους
  • Αμφισβητούν τον εαυτό τους
  • Χρειάζονται συνεχή επιβεβαίωση από εξωτερικές πηγές και τους είναι δύσκολο να δεχτούν κοπλιμέντα
  • Γίνονται τελειομανής που δεν προβαίνουν σε ενέργειες από φόβο της αποτυχίας/ απορριψης
  • Πιστεύουν ότι οι άλλοι τους κρίνουν σε κάθε τους βήμα και η γνώμη των άλλων ατόμων μετράει πρώτη σε ότι κι αν κάνουν
  • Πιστεύουν ότι δεν πετυχαίνουν πράγματα γιατί απλά δεν είναι η μοίρα τους

Είναι γνωστό όμως ότι ουσιαστικά τη μοίρα μας τη φτιάχνουμε εμείς οι ίδιοι. Μπορούμε εμείς να αλλάξουμε και να γράψουμε το μελλον μας όπως πραγματικά το έχουμε φανταστεί.  

Το πρώτο και βασικότερο βήμα όταν θέλουμε να κάνουμε αλλαγή είναι να δούμε εμείς τον εαυτό μας όπως θα θέλαμε να μας δούνε και οι άλλοι. Το πως εμείς βλέπουμε τον εαυτό μας έχει αντικτυπο στο πως μας βλέπουν οι άλλοι είτε είναι φίλοι μας, η οικογένεια, οι γνωστοί ή ο ερωτικός μας σύντροφος. Μια καλή αρχή είναι να διώξουμε την εικόνα τελειότητας που έχουμε φτιάξει στο μυαλό μας για το πως θα έπρεπε να είμαστε και να πούμε στον εαυτό μας ότι «Είμαι Αρκετός έτσι όπως είμαι»!  Ισιώστε το κορμί σας, πίσω οι ώμοι, ψηλά το κεφάλι, χαμογελάστε και πείτε μπροστά στον καθρέφτη ότι είστε μοναδικός/-ή και έχετε αμέτρητα προτερήματα που κανείς άλλος δεν έχει! Δείτε πρώτα εσείς την ομορφιά σας και το σίγουρο είναι ότι θα τη δούνε και οι άλλοι.

Τώρα σκεφτείτε ένα άτομο που έχει υψηλή αυτοπεποίθηση και πετυχαίνει ότι και να βάλει στο μυαλό του ή τουλάχιστον πολλά από αυτά. Πως κινείται, πως μιλάει και ποια είναι η στάση του σώματός του; Λέει την γνώμη του ελεύθερα και γίνεται αποδεκτός από τους άλλους; Βάλτε τον εαυτό σας στην εικόνα αυτή.  

  • Γράψτε κάτω μερικά από τα προτερήματα που πιστεύετε ότι έχετε. Τι αρέσει στους άλλους στον χαρακτήρα σας; Αν το βρίσκεται δύσκολο ρωτήστε τα κοντινά σας άτομα να σας πουνε 5 πράγματα που αγαπάνε σε εσάς.
  • Αλλάξτε τον τρόπο σκέψη σας και τον εσωτερικό σας διάλογο. Πείτε στον εαυτό σας και επαναλάβετε ότι «Μπορώ να πετύχω τους στόχους μου», «Είμαι ικανός-ή», «Είμαι άξιος-α προσοχής», «Αξίζω!». Πείτε το πολλές φορές και στο τέλος δεν έχετε άλλη επιλογή παρά να το πιστέψετε. Έχετε δει αθλητές πριν βγούνε στο ρινγκ; Ποτέ δεν βγαίνουν με το κεφάλι χαμηλά και το ηθικό πεσμένο. Γίνεται πρώτοι εσείς ο life coach της ζωής σας!
  • Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλα άτομα. Συνήθως η σύγκριση κλέβει τη χαρά της δημιουργίας. Πάντα θα υπάρχει καποιος καλύτερος από εμάς, αλλά κανείς σαν εμάς! Θυμηθείτε ότι ο δικός σας τρόπος και εσείς οι ίδιοι είστε μοναδικοί!
  • Μια απόρριψη από ένα πρόσωπο ερωτικό, στην εργασία, φιλικό δε σημαίνει ότι είναι απαραίτητο και σωστό να γενικευτεί. Ξαναπροσπαθείστε και μην το βάζετε κάτω. Η γνώμη ενός ατόμου για μας δε σημαίνει ότι είναι και ρεαλιστική. Ή ότι θα πρέπει να γίνει η μόνιμη σκέψη μας. Κι αν είναι κάποια στιγμή αληθές αυτό που πιστεύουν μπορεί να μας δώσει ώθηση να γίνουμε καλύτεροι από σήμερα κιόλας. Αποδείξτε στους άλλους και τον εαυτό σας ότι είναι λάθος!
  • Πως μιλάτε στον εαυτό σας καθημερινά; Αρνητικά ή ενθαρρυντικά και θετικά; Ρωτήστε τον εαυτό σας αν θα επιτρέπατε κάποιον άλλο να σας μιλήσει όπως εσείς μιλάτε στον εαυτό σας καθημερινά. Αν όχι, κάτι πρέπει να αλλάξετε.
  • Σκεφτείτε πόσα πολλά έχετε πετύχει μέχρι τώρα. Κάντε μια λίστα σε χαρτί και πείτε ένα μεγάλο Μπράβο σε εσάς! Μην περιμένετε πάντα από τους άλλους να το πουν.
  • Ρωτήστε στον εαυτό σας ποιο είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί αν κάνετε το πρώτο βήμα σε μια σχέση, αν πείτε την γνώμη σας σε μια παρέα ή αν προτίνεται μια ιδέα στη δουλειά σας. Και αν κάνετε αυτό που θέλετε ποιο είναι το καλύτερο που μπορεί να συμβεί; Σωστά σκέφτεστε! Θα σας κάνει να νιώσετε όμορφα με τον εαυτό σας, να χαμογελάσετε και να πάτε ένα βήμα παρακάτω!
  • Κάντε παρέα με ανθρώπους που μπορούν να δουν τα προτερήματα σας, είναι θετικοί και νιώθουν καλά μαζί σας. Επικεντρωθείτε σε αυτούς. Η ενέργεα που μας δίνουν τα άλλα άτομα και δίνουμε εμείς σε αυτούς κάνει καλό στη διάθεσή μας και μακρόχρονα και στην υγεία μας. Διαλέξτε τους φίλους σας με προσοχή!

 

Το σημαντικότερο από όλα είναι να αγαπήσετε εσείς οι ίδιοι τον εαυτό σας για αυτό που είστε. Όλοι έχουμε μειονεκτήματα αλλά δεν χρειάζεται να γίνουν αυτά οδηγός στη ζωή μας.  Χρησιμοποιείστε τα προτερήματά σας για να κάνετε τη ζωή σας και τον κόσμο γύρω σας καλύτερο, γιατί απλά μπορείτε! Αρκεί να το πιστέψετε! 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τα Ζώδια σήμερα
Αστρολογία
14:29 Τα Ζώδια σήμερα
Τα φάρμακα για τη σχιζοφρένεια: Απορίες αναγνωστών
Πώς πρέπει να φερθείς όταν τελειώνει μια φιλία;
13:59 Τα φάρμακα για τη σχιζοφρένεια: Απορίες αναγνωστών
Πιττακός
Η Σκέψη της ημέρας
13:48 Πιττακός