Έχω υποθυρεοειδισμό και ψωρίαση. Να πάρω λιπαρά ωμέγα και ψευδάργυρο; .

14 Φεβρουαρίου 2014
ρωτά

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

Γειά σας. Είμαι 31 ετών και πάσχω από υποθυρεοειδισμό. Λαμβάνω καθημερινά Τ4 των 75. Έχω πολυκυστικές ωοθήκες και ψωρίαση από την ηλικία των 20 ετών. Έμαθα πως για την φλεγμονή του δέρματος και τον υπέρμετρο πολλαπλασιασμό των κυττάρων του δέρματος λόγω κυτταροκινών, πολύ καλό κάνουν  τα ΩΜΕΓΑ3 ΚΑΙ ΩΜΕΓΑ 6 λιπαρά οξέα, όπως επίσης η λήψη ψευδαργύρου και σεληνίου. Ειδικά το σελήνιο έμαθα πως επιβραδύνει την γήρανση του δέρματος και γι αυτό καταστέλλει και τα  Τ Λεμφοκύτταρα. Θα ήθελα όμως να με διαβεβαιώσετε κατά πόσο τα άτομα που λαμβάνουν καθημερινά  Τ4 λόγω υποθυρεοειδισμού μπορούν να πάρουν σελήνιο. Γιατί συν τοις άλλοις ρυθμίζει και τον θυρεοειδή αδένα το σελήνιο. Θα ας ήμουν ευγνώμων αν μου δίνατε άμεσα μιά απάντηση. Σας ευχαριστώ.

ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΙΝΕΙ η κ.Φιλίππου Αμαλία

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Αμαλία Φιλίππου

Όπως πολύ σωστά αναφέρετε στο κείμενό σας, το σελήνιο όπως και ο ψευδάργυρος  παίζουν ενεργό ρόλο στην παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών. Ωστόσο, άτομα που λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή για τη ρύθμιση του υποθυρεοειδισμού, γενικώς συνιστάται να διατρέφονται με τρόπο όχι διαφορετικό από μη-νοσούντες. Αυτό σημαίνει ότι ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή χωρίς υπερβολές ή ακρότητες, αλλά πλήρη ώστε να προσλαμβάνετε όλα τα απαραίτητα μέταλλα και ιχνοστοιχεία (συμπεριλαμβανομένου ψευδαργύρου και σεληνίου) δε θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα με το θυρεοειδή σας αδένα.

Ωστόσο σε περίπτωση που αναφέρεστε σε συμπληρωματική χορήγηση σεληνίου ή ψευδαργύρου μέσω σκευασμάτων, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε τον ενδοκρινολόγο σας πριν λάβετε οποιοδήποτε σκεύασμα γιατί ενδεχομένως χρειαστεί να επαναρρυθμιστεί η δόση Τ4 που λαμβάνετε.

Όσον αφορά την πρόσληψη ωμέγα-3, η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ωμέγα- 3 λιπαρά οξέα, ενδείκνυται για ασθενείς με ψωρίαση καθώς δεν είναι τυχαίο ότι έρευνες που έχουν γίνει σε Εσκιμώους που έχουν πολύ υψηλή κατανάλωση λιπαρών ψαριών, δείχνουν ότι τα περιστατικά ψωρίασης ανάμεσά τους είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με άλλους πληθυσμούς. Επιπροσθέτως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα φαίνεται να έχουν θετικές δράσεις και σε γυναίκες με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, κυρίως στη βελτίωση της ινσουλινοαντίστασης. Σε κάθε περίπτωση θεωρώ ότι η αύξηση της πρόσληψης ωμέγα-3 θα μπορούσε να αποφέρει πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό σας χάρη στη μεγάλη αντιφλεγμονώδη και προστατευτική τους δράση, ωστόσο θα πρέπει να δείξετε μεγάλη προσοχή όσον αφορά την πρόσληψη ωμέγα-6. Σύμφωνα με μελέτες, τα ωμέγα-3 λιπαρά προκαλούν βελτίωση της έντασης και της έκτασης της ψωρίασης (όπως και άλλων δερματικών παθήσεων) ενώ χορήγηση ωμέγα-6 δε φαίνεται να έχει αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα. Επιπλέον, είναι πολύ σημαντικό να διατηρείτε μια αναλογία της τάξης 1:1 έως 1:4 στην πρόσληψη ωμέγα-3:ωμέγα-6 στη διατροφή σας για να μπορέσετε να αποκομίσετε τα οφέλη των ωμέγα-3, καθώς τα δύο αυτά είδη λιπαρών χρησιμοποιούν ίδια ένζυμα στο μεταβολισμό τους και δρουν ανταγωνιστικά.

Σε κάθε περίπτωση, μην παραλείψετε να συμβουλευτείτε το γιατρό και τον προσωπικό σας διαιτολόγο πριν τη λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Τζορτζ Έλιοτ
Η Σκέψη της ημέρας
13:13 Τζορτζ Έλιοτ