Έχω δισκοπάθεια. Τι να κάνω;

18 Φεβρουαρίου 2014
ρωτά
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Πριν από ένα χρόνο μου διαγνώστηκε δισκοπάθεια. Έκανα θεραπεία και φυσικοθεραπείες και μου πέρασε. Κατά διαστήματα όμως πονάω. Τι μπορώ να κάνω για να βελτιώσω την κατάστασή μου; 
 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η δισκοπάθεια είναι η μετατόπιση του “δίσκου” που βρίσκεται ανάμεσα σε δύο σπονδύλους. Οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι έχουν ρόλο την απορρόφηση των κραδασμών και την προστασία των σπονδύλων από τις μεταξύ τους τριβές. Αυτό έχει αποτέλεσμα την πίεση των νεύρων, που όταν  είναι πολύ με­γάλη, μπορεί να παρουσιαστεί παράλυση κά­ποιου άκρου.
Ξεκινά μ’ έναν έντονο πόνο στη μέση ή κατά μήκος του ισχιακού νεύρου που επεκτείνεται συνήθως στους γλουτούς και στα κάτω άκρα αυτόματα. 
 
Κινδυνεύουν όσοι:
* Κάνουν καθιστική ζωή. 
*Είναι αγύμνα­στοι. 
*Είναι υπέρβαροι 
*Κάνουν χειρωνακτι­κή εργασία και σηκώνουν βάρη.
 
Προστατευτείτε
 
1.Προσπαθήστε να μη σκύβετε, αλλά να στέ­κεστε πάντα με ψηλά το κεφάλι, ίσιους τους ώμους και τεντωμένο το στήθος.
2.Όταν είστε όρθιοι, να μοιράζετε πάντα το βάρος του σώματός σας εξίσου και στα δυο πόδια.
3.Φροντίζετε το κάθισμά σας να είναι σωστό. Η σπονδυλική στήλη πρέπει να υποστηρίζεται κι εμείς να καθόμαστε χαλαρά. Όταν κουραζόμαστε, δεν πρέπει να «βουλιά­ζουμε» μέσα στην πολυθρόνα.
4.Η οθόνη του κομπιούτερ πρέπει να είναι τοποθετημένη με μια μικρή κλίση ώστε να τη συναντά το βλέμμα χωρίς δυσκολία.
5.Μην κάνετε ποτέ απότομες κινήσεις που καταπονούν τη μέση.
6 · Μη σκύβετε απότομα. Όταν θέλετε να ση­κώσετε κάποιο αντικείμενο, λυγίστε τα γόνατα και κρατήστε ίσια τη πλάτη.
7. Μη φοράτε ψηλά τακούνια.
8. Φροντίζετε να διατηρείτε την ελαστικότητα της μέσης σας με σωστή άσκηση.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ