Υποφέρω από ημικρανία. Πως μπορώ να ανακουφιστώ, χωρίς φάρμακα;

24 Φεβρουαρίου 2014

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

Τον τελευταίο καιρό 2-3 ημέρες κάθε μήνα υποφέρω απο ημικρανία και δεν ξέρω γιατί. Δεν θέλω να παίρνω φάρμακα, γι αυτό θα ήθελα να  μου πείτε τι μπορώ να κάνω για να αντιμετωπίζω τις δύσκολες αυτές ημέρες. 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Σύμφωνα με  στατιστικά στοιχεία στη χώρα μας ένα εκατομμύριο άτομα υποφέρουν από ημικρανία και από αυτά τα 2/3 είναι γυναίκες, οι οποίες κατά μέσο όρο έχουν 1-3 ημικρανικές κρίσεις το μήνα. Η ημικρανία, που απασχολεί έντονα ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών ηλικίας 20-35 ετών, σε ορισμένες γυναίκες εμφανίζεται για πρώτη φορά κατά την εγκυμοσύνη. Οι ημικρανίες πολλές φορές έχουν να κάνουν και με τη χρήση αντισυλληπτικών ή εντοπίζονται τις μέρες πριν ή μετά την περίοδο. Ακόμα, πολλές γυναίκες εμφανίζουν κρίσεις ημικρανίας κατά τη διάρκεια κάποιας εξαντλητικής δίαιτας αδυνατίσματος. Όπως συστήνουν και οι ειδικοί θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση  φαρμάκων, ακόμη κι αν πρόκειται για απλά παυσίπονα. Όπως τονίζουν μάλιστα ένα παυσίπονο δεν προκαλεί πρόβλημα, όμως η κατανάλωσή τους "με τις χούφτες" μπορεί να εντείνει, αντί να βελτιώσει, την κατάσταση.


Μέτρα που ανακουφίζουν τον πόνο
• Με το πρώτο σύμπτωμα της ημικρανίας βρέχετε το πρόσωπό σας με κρύο νερό και στη συνέχεια ξαπλώνετε σε ένα ήσυχο, σκοτεινό δωμάτιο. Έτσι, θα περάσετε την κρίση πιο ελαφρά.
 Αιθέρια έλαια όπως η λεβάντα, το βάλσαμο και η σκουτελαρία είναι ιδιαίτερα ευεργετικά στις ημικρανίες. Μπορείτε να τα χρησιμοποιή­σετε κάνοντας με μερικές σταγόνες ελαφρύ μα­σάζ στουs κροτάφους, σκέτα ή αραιώνοντας τα (10 σταγόνες αιθέριου ελαίου σε 25 ml αμυγδαλέλαιο).
• Για όσο διάστημα έχετε την ευαισθησία, ακο­λουθήστε μια διατροφή χωρίς τηγανητά και λιπα­ρά φαγητά αλλά και xωρίς σοκολάτες, πολλά τυ­ριά, εσπεριδοειδή και αλκοόλ (κυρίως κόκκινο κρασί), που κατηγορούνται ότι επιδεινώνουν την ημικρανία.
• Περιορίστε τον καφέ, το τσάι, το κάπνισμα και τα αναλγητικά, διότι η κατάχρησή τους μπορεί να οδηγήσει σε υποτροπιάζουσα ημικρανία.
• Προτιμήστε μικρά και τακτικά γεύματα, αποφεύγοντας την πολύωρη αφαγία και τις εξαντλητικές δίαιτες.
• Αποφύγετε τη συνεχή έκθεση στον ήλιο, στο πο­λύ φως, στους δυνατούς ήχους και οσμές.
• Σημαντική βοήθεια θα σας προσφέρει ένα απλό ημερολόγιο, στο οποίο θα κρατάτε σημειώσεις για τις περιόδου που εμφανίζετε τις ημικραvίες, καθώς και το χρονικό διάστη­μα που σας τα­λαιπωρούν πε­ρισσότερο, για να μπορείτε να δώσετε χρήσιμες λεπτομέρειες στο γιατρό σας, εάν χρειαστεί.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ