Ο Θανάσης Λάλας προτείνει: Nymphomaniac part 2

24 Φεβρουαρίου 2014

Σαν μπουγαδα ενδιαφέροντος ήταν το πρώτο μέρος τςη Νυμφομάνιας. Διακόπηκε σε ένα σημείο που ακόμα τα συναισθήματα και οι εντυπώσεις δεν είχαν στεγνώσει, είχαν όμως απλωθεί σε πέντε κεφάλαια. Από το πρώτο μέρος καταλάβαινες ότι η πρόκληση των εικόνων και των αφηγήσεων κάπου στόχευε. Περιφραστικές υπογραμμίσεις, ανατροπές συνεχόμενες,το αλλόκοτο ως φυσιολογικό!

Στο Νυμφομάνια 2, όλα έτοιμα γιά σιδέρωμα> Τα απλυτα του νοήματος, πεντακάθαρα πιά μπροστα στα μάτια μας και να ξεκινήσουν μιά διαδρομή μέσα μας μετά το τέλος της κινηματογραφικής αφορμής που σαν βέλος τρυπάει τα ερμητικά κλεισμένα μέσα μας μυστικά των συμπεριφορών μας. Χωρίς να το πολυκαταλάβουμε ο μοναδικός μάστορας Τρίαρ,μας έχει βάλει στη χούφτα τα κλειδιά της "αυτογνωσίας, του ρόλου της εξουσίας, τα όρια του δυνατού και του αδυνάτου, της κληρονομικότητας, του σεξ, του εθισμού, των ενοχών, των φόβων, της παιδικής ηλικίας, της κυριαρχίας του ενός από τον αλλο, της πηγής της βίας...Ο Τρίαρ είναι μιά ιδιοφυία, είναι μιά μοναδική παραξενιά της ανθρώπινης φύσης, είναι ένας από τους ελάχιστους αναμεσά μας που μπορεί να χώνει την χούφτα του μέσα του και όταν την βγάζει πάλι στον αέρα η πραγματεια να είναι ψαριά αλήθειας. Ο Τρίαρ βάζει στον τοίχο όλους τους εν ζωή δημιουργός σε κάθε μορφή Τέχνης. Υποκλινεσαι και απορείς πως καταφέρνει να δει και να παρουσιάσει το νόημα της ανθρώπινης συμπεριφοράς, της ηθικής, της θρησκείας...

Το έργο του Τρίαρ είναι η παρτιτούρα των συμπεριφορών μας και τι κρύβεται κάτω από κάθε συμπεριφορά. Μας φωνάζει μέσα από τις εικόνες και τον λόγω του: Να πως η δημοκρατία μας γεννάει τον φασισμό,να πως η απληστία,η καταργιση των ορίων γίνεται η φυλακή μας, να πως ο εθισμός καταστρέφει τον εθισμένο άλλα από ένα σημείο και τους γύρω του, σε τέτοιο βαθμό που αυτοί όλοι που μέχρι χθές σε εξόριζαν γιά την συμπεριφορά σου, τωρα που ε σύ αποφασίζεις να αλλάξεις πέφτεις πάνω στις αλλαγμένες συμπεριφορές ανθρώπων που σε σιχαινόντουσαν γιά αυτά που κάνουν αυτοί τώρα!

Ο Τρίαρ δεν είναι ένας απλώς κινηματογραφιστής, σε μιά εποχή γενικευμένης τρομοκρατίας αυτός σηκώνει την σημαία της επανάστασης. Ρίχνει τους τοίχους των σπιτιών μας, κάνει διάφανη την ντροπή μας, τις αμαρτίες μας, κάνει θέαμα το "εντος" που μας προφύλασσε, και αποδεικνύει ότι το πρόβλημα είναι η συνολική τύφλωση ανθρώπων  που δεν εχουν ορατό πρόβλημα στα μάτια, το πρόβλημα της κόφωσης ανθρώπων γυρω που ακούνε άλλα δεν μπορούν να ακούσουν τον εαυτό τους.

Στην τελευταία του ταινία αποδεικνύει ότι από τους λίγους δημιουργούς που δηλώνει ότι αν έχει κάτι αληθινό να πει μπορεί ακόμα και το "κουφό" αυτού του κόσμου να το αφηγηθεί με τον πιό ρεαλιστικό τρόπο. Κάθε του ταινία είναι χίλιες σελίδες του Φρόυντ, του Νίτσε, του Λακάν, του Μποτριγιάρ, του Εκο, του Καφκα...Ο Τρίαρ δεν έχει λόγους πιά να μετράει το χρόνο όπως όλοι εμείς. Ζει εκτός χρόνου στον ίδιο τόπο με μάς.Πηγαίνετε να δείτε την ΝΥΜΦΟΜΑΝΙΑ2! Ενα μοναδικό τέλος σε μιά πεντάωρη περιπέτεια της ψυχής και των σωμάτων. Ενα πορνό που δεν ερεθίζει, μας βορβαδίζει! 

Θανάσης Λάλας



ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ