Έχετε προβλήματα ύπνου; Δοκιμάστε αυτές τις τεχνικές χαλάρωσης

25 Φεβρουαρίου 2014

ΜΑ ΓΙΑΤΙ ΕΧΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΥΠΝΟ;

Επιδιώξτε Καλή Ποιότητα Ύπνου Όταν Έχετε Στρες & Άγχος!

Ζωή χωρίς ύπνο δε γίνεται! Αλλά και ζωή με κακό ύπνο; Ούτε αυτό γίνεται! Ο ύπνος είναι μια σημαντική πηγή που μας κρατά υγιείς, με πνευματική οξύτητα, και μας καθιστά ικανούς να αντιμετωπίσουμε, ανάμεσα σε άλλα πράγματα, το στρες και το άγχος πιο αποτελεσματικά. Κάτι με το να έχει κανείς μικρά παιδιά (ναι, από αυτά που ξυπνάνε τη νύχτα για διάφορους λόγους), με το να έχει πολλές ασχολίες, με το να ανησυχεί λόγω οικονομικής κρίσης, ή και για καλούς λόγους, όπως να έχει έντονη νυχτερινή κοινωνική ζωή, ο σύγχρονος άνθρωπος κόβει ώρες από τον ύπνο του.  Δυστυχώς, οι αγχωμένοι και πολυάσχολοι άνθρωποι έχουν τη τάση να κοιμούνται λιγότερο από όσο χρειάζεται. Μάθετε μερικούς από τους λόγους γιατί το άγχος και η έλλειψη ύπνου πάνε μαζί, καθώς και σημαντικές τεχνικές για να αποκτήσετε ποιοτικό ύπνο.

Γράφει για το boro.gr η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

Γιατί Κοιμάστε Λίγο;

Όλοι οι ακόλουθοι  παράγοντες συντελούν  στην έλλειψη ύπνου:

Σκέφτεστε Υπερβολικά

Πολλοί είναι αυτοί που παίρνουν τη δουλειά τους στο σπίτι, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά. Και βγάζει νόημα: με τις σημερινές απαιτητικές συνθήκες εργασίας, είναι δύσκολο να γυρίσει κάποιος σπίτι, μετά από τον όλο φόρτο της ημέρας και να σταματήσει να σκέφτεται το κάθε πρόβλημα.

Αν ακόμα προσπαθείτε στο τέλος της ημέρας να λύσετε προβλήματα, και οι σκέψεις δεν φαίνεται να σας αφήνουν ήσυχους, είναι πολύ πιθανό να μην μπορέσετε να κοιμηθείτε εύκολα. Μπορεί ακόμα και να διακοπεί ο ύπνος σας στη μέση της νύχτας, καθώς μεταβαίνετε μεταξύ των σταδίων του ύπνου.

Καφεΐνη

Άτομα υπό την επήρεια του στρες έχουν την τάση να καταναλώνουν σημαντικές ποσότητες καφεΐνης για να πάρουν ώθηση να ξεκινήσουν το πρωί ή να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η καφεΐνη στην πραγματικότητα επιτείνει τα επίπεδα του στρες και επηρεάζει ιδιαιτέρως την ποσότητα και ποιότητα του ύπνου σας.

Κορτιζόλη

Αυτή η ορμόνη του στρες είναι υπεύθυνη για την αντίδραση ‘πάλης ή φυγής’, αυτή η ενεργειακή ώθηση που νιώθετε όταν αισθάνεστε αγχωμένος ή ότι απειλείστε, ώθηση που σας κινητοποιεί να αντιδράσετε. Δυστυχώς, το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολικά επίπεδα κορτιζόλης, και αυτό μπορεί να διαταράξει τα υγιή στάδια του ύπνου.

Πολλές Υποχρεώσεις & Βαρυφορτωμένο Πρόγραμμα

 

Μια πολυτάραχη, με υποχρεώσεις ζωή μπορεί να σας δεσμεύσει χρόνο που θα αφιερώνατε σε άλλη περίπτωση στον ύπνο. Αν κοιμάστε όλο και πιο αργά για να τακτοποιήσετε κάποια πράγματα, ή ξυπνάτε όλο και πιο νωρίς στο όνομα της παραγωγικότητας, μπορεί να αισθάνεστε κουρασμένοι τον περισσότερο καιρό, αλλά δεν συνειδητοποιείτε άμεσα τον κίνδυνο που ενέχει η έλλειψη ύπνου.

Ανησυχία

Όπως και με τις υπερβολικές σκέψεις, η ανησυχία μπορεί να κάνει δύσκολο τον ύπνο και να σας ξυπνήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η ανησυχία κρατά το μυαλό απασχολημένο καθώς φαντάζεστε απειλητικά σενάρια και ανησυχείτε για το τι μπορεί να ακολουθήσει μετά. Θα μείνετε απορροφημένοι στο να βρείτε λύσεις. Αυτή η κούρσα του μυαλού σας θα σας δυσκολέψει τον ύπνο κρατώντας τα επίπεδα της κορτιζόλης σε υψηλά επίπεδα.

Κοιμηθείτε  Όσο Χρειάζεται

Ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές αν δυσκολεύεστε συχνά να κοιμηθείτε.

Οι υγιεινές συνήθειες σωστής ώρας ύπνου, μπορούν ολοένα και πιο πολύ να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε πιο ποιοτικό ύπνο. Ένας καλό τρόπος να διώξετε το στρες από το σώμα σας για να μπορέσει το μυαλό σας να χαλαρώσει, είναι να μάθετε προοδευτική χαλάρωση των μυών και βαθιές τεχνικές μυϊκής χαλάρωσης. Ο διαλογισμός είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να χαλαρώσει το σώμα και να ηρεμήσει το μυαλό-μπορεί πολύ εύκολα να σας οδηγήσει στον ύπνο.

Ένας αγαπημένος τρόπος χαλάρωσης πριν το κρεβάτι είναι για πολλούς η σεξουαλική δραστηριότητα. Μπορεί να σας δώσει χαλαρωτικές ορμόνες και να σας προσφέρει πολλά άλλα οφέλη διαχείρισης του άγχους. Δυστυχώς πολλοί θεωρούν ότι το στρες μπλοκάρει τη σεξουαλική τους διάθεση. Να μερικές συμβουλές για να βρείτε όρεξη όταν είστε αγχωμένοι.

Μην υποτιμάτε τη αξία της δύναμης ενός σύντομου ύπνου. Μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητά σας και να σας δώσει μια πολύτιμη δόση ύπνου όταν το χρειάζεστε. Μάθετε περισσότερα για τις τεχνικές που τον διευκολύνουν.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ