LIGHT προϊόντα. Βοηθούν στο αδυνάτισμα;

26 Φεβρουαρίου 2014

 

Τα τελευταία χρόνια δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην μελέτη της διατροφής. Αιτίες όπως καθιστική ζωή, κακές διατροφικές συνήθειες, υπερκαταναλωτισμός, μειωμένη φυσική δραστηριότητα, έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του ανθρώπου με την αλματώδη αύξηση της παχυσαρκίας.


Γράφει η κ. Πόπη Μαυρομιχάλη Διαιτολόγος Διατροφολόγος


Εξαιτίας αυτού του προβλήματος τεχνολόγοι και διαιτολόγοι-διατροφολόγοι προσπάθησαν να μειώσουν τις θερμιδικές αξίες τροφίμων με την εισαγωγή των light προϊόντων στην καθημερινή διατροφή. Αυτό που χαρακτηρίζει τα προϊόντα αυτά είναι οι μειωμένες θερμίδες . Ο πρώτος στόχος παραγωγής των προϊόντων αυτών ήταν ο έλεγχος βάρους στο οποίο και απέτυχαν, αφού το βάρος του πληθυσμού που τα κατανάλωνε συνέχισε να αυξάνετε. Ο δεύτερος στόχος ήταν η μείωση της χοληστερίνης όπου και επέτυχαν καθώς με την κατανάλωση των light προϊόντων πράγματι μειώνεται η χοληστερίνη στο αίμα!

Τα περισσότερα light προϊόντα δεν είναι φυσικά. Αντιθέτως έχουν υποστεί επεξεργασία ώστε να αφαιρεθεί μέρος των συστατικών τους, είτε αυτό αφορά το λίπος, την ζάχαρη ή το αλάτι. Από την άλλη όμως με την διαδικασία αυτή αφαιρούνται βλαβερά συστατικά.

Τα προϊόντα αυτά απευθύνονται σε όλους, σε αυτούς που θέλουν να κάνουν μια προσεγμένη διατροφή και όχι μόνο σε αυτούς που θέλουν να αδυνατίσουν. Είναι μύθος η άποψη που θέλει τα προϊόντα αυτά να λειτουργούν αποκλειστικά ως βοήθημα μιας δίαιτας.

Τα light προϊόντα τελικά κάνουν καλό στην υγεία μας; Η κατανάλωση των προϊόντων αυτών πρέπει να είναι μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής που να περιλαμβάνει 5 γεύματα ημερησίως. Δεν πρέπει να γίνεται υπερβολική κατανάλωση των προϊόντων αυτών γιατί το γεγονός ότι είναι μειωμένα σε λιπαρά δεν συνεπάγεται ότι είναι μειωμένα και σε θερμίδες!! Άτομα που χρησιμοποιούν κατά κόρον light προϊόντα στην διατροφή τους έχουν σταδιακή αύξηση του σωματικού τους βάρους. Αυτό έχει να κάνει με την πεποίθηση ότι τα προϊόντα αυτά τους αδυνατίζουν με αποτέλεσμα να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες.

Η γνώμη μου είναι η εξής: χρειάζεται προσοχή στην χρήση των light προϊόντων. Πρέπει οι καταναλωτές που τα χρησιμοποιούν να γνωρίζουν ότι δεν είναι όλα μειωμένα σε θερμίδες. Να μην γίνετε αλόγιστη χρήση με την δικαιολογία ότι έχουν λιγότερες θερμίδες οπότε και να καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες.

Καλό θα ήταν όλοι στην διατροφή μας να αντικαταστήσουμε τα πλήρη γαλακτοκομικά σε light αποφεύγοντας έτσι τα κορεσμένα λιπαρά τα οποία είναι επιβλαβή για όλους μας. Εδώ αξίζει να σας αναφέρω ότι αν αντικαταστήσουμε το πλήρες γιαούρτι με ένα αντίστοιχο 2 % γλιτώνουμε 467.000 θερμίδες τον χρόνο, δηλαδή περίπου 6,5 κιλά! Να καταναλώνουμε light τυριά και αλλαντικά γιατί έτσι επιβαρύνεται λιγότερο το καρδιαγγειακό μας σύστημα, αφού αποφεύγουμε τα ζωικά λίπη.

Με μια σωστή διατροφή και κατανάλωση light προϊόντων γίνεται χαμηλότερη πρόσληψη λίπους και κορεσμένων λιπαρών διατηρώντας έτσι την φυσική μας κατάσταση σε ένα καλό επίπεδο!

Τα light προϊόντα δεν κάνουν θαύματα από μόνα τους! Απαιτείται μέτρο, ποιότητα & ποσότητα!

Πηγή: www.diatrofi.gr

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ