Είμαι έγκυος και έχω αναιμία. Τι να κάνω;

26 Φεβρουαρίου 2014
ρωτά
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

Είμαι έγκυος 5 μηνών και στις τελευταίες εξετάσεις που έκανα ο γιατρός διαπίστωσε ότι έχω αναιμία. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Γιατί παρουσιάστηκε τώρα, τι μπορώ να κάνω;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Βασική αιτία  για την εμφάνιση αναιμίας κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι η αυξημένη ανάγκη του οργανισμού για στοιχεία που αφορούν την παραγωγή αιμοσφαιρίων, που οφείλεται στις αυξημένες ανάγκες του εμβρύου. Το έμβρυο αφαιρεί από την μητέρα, ότι χρειάζεται για δικές του αιμοποιητικές ανάγκες, για αυτό η έγκυος, πρέπει να φροντίσει τον εαυτό της και το παιδί της. 

Παράγοντες  που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αναιμίας:

-Η έλλειψη σιδήρου  είναι συχνή αιτία της αναιμίας την εγκυμοσύνη. 
Πρώτος λόγος είναι οι αυξημένες ανάγκες για σίδηρο και σε δεύτερη μοίρα έρχεται η μειωμένη εισαγωγή του στον οργανισμό. Είναι λοιπόν σημαντικό, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης η λήψη σιδήρου να είναι επαρκής, κατά κανόνα αυτό είναι εφικτό με την σωστή διατροφή. Ελλειψη σιδήρου, σπανιότερα οφείλεται σε απώλεια αίματος, ή σε διαταραχή απορροφήσεώς του σιδήρου από το έντερο.

- Κατα την διάρκεια της εγκυμοσύνης υπάρχουν αυξημένες ανάγκες σε φυλικό οξύ, που όταν λείψει, δημιουργείται μία αναιμία. Εκτός από την διατροφή, την έλλειψή του μπορεί να προκαλέσει και κάποια πάθηση του εντέρου, ή η λήψη κάποιων φαρμάκων.

- Στις χώρες της Μεσογείου είναι συχνό το στίγμα της Μεσογειακής αναιμίας, που είναι κληρονομική πάθηση. Συνοδεύεται συνήθως από χαμηλό αιματοκρίτη και απαιτεί ειδική αντιμετώπιση.

Τι μπορεί να προκαλέσει: 
*Αίσθημα κούραση
*Ωχρότητα, και
*Ταχυκαρδία.
*Αν η αναιμία είναι εντονότερη , δημιουργούνται στηθαγχικά ενοχλήματα, πονοκέφαλοι και ζάλες.

Τι μπορείτε να κάνετε
-Φροντίζετε να έχετε ποικιλία και ποιότητα στην διατροφή σας
-Ιδιαίτερα πλούσια σε σίδηρο είναι το συκώτι, το μοσχαρίσιο κρέας τα δημητριακά, τα αυγά, οι ξηροί καρποί και τα φρούτα.
-Η απορρόφηση του σιδήρου μπορεί να βελτιωθεί με Βιταμίνη C, που υπάρχει σε ωμά λαχανικά και στα λεμόνια
-Φυλικό οξύ υπάρχει μεταξύ άλλων στα φασολάκια, στα δημη­τριακά, στα μανιτάρια και στο μπρόκολο
-Να μην καπνίζετε και να μην πίνετε αλκοολικά ποτά.


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ