Μήπως έχω οστεοπόρωση;

4 Μαρτίου 2014
ρωτά
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

Είμαι 45 χρονών και τον τελευταίο χρόνο έχω ανωμαλίες στην περίοδό μου. Μπορεί να έχω οστεοπόρωση;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Η οστεοπόρωση είναι πάθηση που προτιμά ιδιαίτερα το γυναικείο φύλο (οκτώ στους δέκα ασθενείς είναι γυναίκες, κυρίως μετά την εμ­μηνόπαυση). Αυτό κατά κύριο λόγο οφείλεται στη χαμηλή οστική μάζα των γυναικών κατά τη σκελε­τική ωρίμανση αλλά και στην απότομη οστική α­πώλεια, που παρουσιάζεται στην ηλικία της εμμη­νόπαυσής εξαιτίας της μείωσης των οιστρογόνων. Ο ερχομός  της οστεοπόρωσης, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, συνήθως γίνεται αι­σθητός από ένα κάταγμα κι από τον πόνο που το συνοδεύει. Από τα πρώτα εμφανή σημεία της νό­σου είναι ακόμη η απώλεια ύψους και η κύφωση της σπονδυλικής στήλης, η οποία προκαλείται από οδυνηρή συμπίεση και καταστροφή μερικών σπον­δύλων. Τα σπονδυλικά κατάγματα είναι συχνότε­ρα όλων και προκαλούν χρόνιους πόνους στη σπονδυλική στήλη και παραμορφώσεις.
Αν βρίσκεστε σε ηλικία εμμηνόπαυσης, έχετε πρόωρη εμμηνόπαυση ή διαταραχές στην έμμηνο ρύση, επιβάλλεται να κάνετε εξετάσεις οστικής μάζας και οστικού μεταβολισμού. Στην περίπτωση που διαγνωστεί οστεοπόρωση, θα πρέπει να ακολουθήσετε τη φαρμακευτική αγωγή που θα σας συστήσει ο γιατρός σας. 
Τι να κάνετε
•Η ήπια άσκηση και το περπάτημα (διάρκειας 20 λεπτών, 3-4 φορές την εβδομάδα) προλαμβάνουν την επιδείνωση της νόσου.
•Η πλούσια σε ασβέστιο διατροφή είναι καθοριστική στη βελτίωση της οστεοπόρωσης. Το γάλα, το κίτρινο τυρί και το γιαούρτι με λίγα λιπαρά είναι ιδανικά καθώς και τα ψάρια, τα καρύδια, τα φασόλια, τα μπιζέ­λια και γενικά τα σκουρόχρωμα λαχανικά.
•Η βιταμίνη D είναι επίσης απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου. Φροντίστε, λοιπόν, να εκτίθεσθε... στον ήλιο. 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ