Πόνος στην πλάτη; Ποιές καθημερινές συνήθειες τον προκαλούν

6 Μαρτίου 2014

Σχεδόν 8 στα 10 άτομα υποφέρουν από πόνο στην πλάτη τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους.  Πιο συχνά θύματα είναι οι  γυναίκες, οι οποίες κουβαλούν βαριές τσάντες και επωμίζονται κυρίως τις δουλιές του σπιτιού.  Συνήθως ένας πόνος στην πλάτη δεν κρύβει κάποια σοβαρή ασθένεια  απλά είναι αποτέλεσμα κάποιας κακής καθημερινής συνήθειας.

1.Κοιμηθείτε σωστά

Τα τελευταία χρόνια είχε επικρατήσει η άποψη ότι τα σκληρά στρώματα  κάνουν καλό στη σπονδυλική στήλη.  Πρόσφατες όμως μελέτες  απέδειξαν ότι όσοι επέλεγαν να κοιμούνται σε μέτρια ή μαλακά στρώματα είχαν λιγότερα προβλήματα στη πλάτη. Ένα καλό στρώμα έχει διάρκεια ζωής 8-10 χρόνια.  Μετά  η σπονδυλική στήλη δεν έχει την κατάλληλη υποστήριξη που χρειάζεται, με αποτέλεσμα να προκαλείται πόνος στην πλάτη.

2. Πείτε όχι στα βαριά αντικείμενα

Εάν σας αρέσουν οι μεγάλες τσάντες, ξανασκεφτείτε το. Είναι η πιο συνηθισμένη αιτία για τον πόνο της πλάτης στις γυναίκες.  Η καλύτερη λύση είναι να μειώσετε το βάρος που κουβαλάτε. Εάν όμως είστε αναγκασμένη προτιμήστε μία τσάντα τύπου ταχυδρόμου, που «μοιράζει» το βάρος και στις δύο πλευρές.

3. Οι  γόβες στιλέτο καταπονούν την πλάτη

Τα πολύ ψηλά τακούνια αναγκάζουν την πλάτη να κυρτώνει, κάνοντας τις αρθρώσεις να πιέζονται. Και τα πολύ ίσια παπούτσια όμως μπορεί να κάνουν κακό στην πλάτη. Όπως τονίζουν οι ειδικοί ένα τακούνι 3-5 εκ. είναι το ιδανικό.

4. Καθιστική ζωή

Η πολύωρη ακινησία  καταπονεί την σπονδυλική στήλη. Για αυτό και όσοι κάνουν δουλειά γραφείου έχουν περισσότερα προβλήματα με την πλάτη τους.  Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί όταν κάθεται κάποιος ασκεί περισσότερη κατά 50% πίεση στην σπονδυλική του στήλη από όταν είναι όρθιος.  Η μόνη λύση για την αποφυγή τέτοιων προβλημάτων  είναι η συστηματική άσκηση, που θα τονώσει τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους μύες.

5. Επιπλέον βάρος

Ένας ακόμα λόγος για σωστή διατροφή.  Η  πρόσληψη πολλών θερμίδων οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους με αποτέλεσμα  η σπονδυλική στήλη να πρέπει να σηκώσει επιπλέον φορτίο.  Ιδιαίτερη σημασία έχει και η κατανάλωση ασβεστίου για την διατήρηση της καλής υγείας των οστών.  

6. Άρση βάρους

Συνήθως σκύβουμε τη μέση και ανασηκώνουμε ένα βαρύ αντικείμενο χωρίς δεύτερη σκέψη. Για να μην επιβαρύνουμε όμως το σώμα θα πρέπει να λυγίζουμε τα γόνατα και όχι τη μέση και όταν σηκώνουμε το αντικείμενο να το κρατάμε όσο γίνεται πιο κοντά στο σώμα. 

7. Το πλύσιμο των πιάτων ή το σιδέρωμα

Η ίσια στάση του σώματος σ αυτές τις δύο συγκεκριμμένες οικιακές δουλειές προκαλεί έντονο πόνο στη πλάτη. Για να προστατευτείτε φροντίζετε να ακουμπάτε κάπου το ένα σας πόδι ώστε το γόνατο να είναι λίγο λυγισμένο. 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ