Έχει ταλέντο το παιδί μου στη μουσική ή στο τραγούδι; Τεστ

12 Μαρτίου 2014

Έχει το παιδί μου μουσικό ταλέντο; Κάντε ένα τεστ

Τι είναι και πώς εκφράζεται η μουσική νοημοσύνη

Aπό την εξειδικευμένη παιδαγωγό Ελένη Γαρυφαλάκη. 

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, ο Πολ Μακάρτνεϊ, ήταν μαθητής στο Liverpool Institute. Ενώ πάντα αγαπούσε τη μουσική, ποτέ δεν απόλαυσε τα μαθήματα μουσικής στο σχολείο. Αυτό ανέβαινε, πιθανόν, επειδή οι δάσκαλοι μουσικής επέμεναν να μουσική τα παιδιά στον θαυμαστό κόσμο της μουσικής μέσα από και συνθέσεις με ήχο κακής ποιότητας. Φαντάζομαι ότι το ίδιο συμβαίνει στα περισσότερα σχολεία και εδώ στην Ελλάδα, μιας και αυτό θεωρείται «ποιοτική μουσική» από τους μεγαλύτερης ηλικίας δασκάλους μουσικής συχνά διαφέρει από τη μουσική που εμπνέει τους μαθητές των μικρών ηλικιών. Η ειρωνεία, όμως, με τον Μακάρτνεϊ είναι ότι κανείς ουδέποτε είχε αντιληφθεί ότι ο άνθρωπος αυτός είχε ταλέντο στη μουσική. Μάλιστα, είχε κάνει αίτηση συμμετοχής στη χορωδία του Καθεδρικού του Λίβερπουλ και... είχε απορριφθεί! Δεν είχε, είπαν, καλή φωνή.

Συμβαίνει, συχνά, πολλά παιδιά με ιδιαίτερη μουσική νοημοσύνη να μη βρίσκουν χώρο και αφορμές να εκφράσουν το μουσικό ταλέντο. Η επικρατούσα άποψη είναι ότι έχεις μουσικό ταλέντο ό μπορείς να τραγουδάς σωστά και όμορφα ή όταν παίζεις υπέροχα ποιο μουσικό όργανο. Κι όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Οι άνθρωποι μουσική νοημοσύνη σκέφτονται με ήχους, με ρυθμούς ή μελωδίες.  Ίσως να μην έχουν ωραία φωνή, αλλά έχουν εξαιρετική ευαισθησία στη μουσική και τη συνδέουν άμεσα με τον συναισθηματικό τους κόσμο. Μουσική νοημοσύνη έχουν ακόμα οι στιχουργοί  οι οποίοι ασχολούνται με τους ήχους και το ρυθμό των λέξεων σε συνδυασμό με τα νοήματά τους.

Έτσι, λοιπόν, μουσική νοημοσύνη δεν έχει μόνο ο μουσικός η τραγουδιστής, αλλά και ο ηχολήπτης. Όχι μόνο ο δάσκαλος μουσικής, αλλά και ο dj, ο μουσικός παραγωγός και ο φοιτητής μουσικής τεχνολογίας.

Η μουσική νοημοσύνη εκφράζεται στην καθημερινή μας ζωή διάφορους τρόπους. Κατ' αρχάς, οι άνθρωποι με ανεπτυγμένη μουσική νοημοσύνη απολαμβάνουν να ακούν μουσική. Πολλές φορές ψυχολόγοι που κάνουν τεστ σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού θεωρούν ότι όταν ο έφηβος παίζει και ακούει μουσική όλη μέρα του ταίριαζε ενδεχομένως να ακολουθήσει κάποιο επάγγελμα σχετικό με τη μουσική. Φυσικά, αυτό δεν αποκλείεται, αλλά ας μην ξεχνά- ότι η εφηβεία είναι μια ιδιαίτερα συναισθηματική περίοδος, και η ική εκφράζει όσο καμία άλλη τέχνη την ένταση των εφηβικών συναισθημάτων. Η καλύτερη περίοδος για τέτοιου είδους τεστ είναι πριν την έναρξη της εφηβείας και λίγο μετά τη λήξη της.

Η μουσική νοημοσύνη μας εκφράζεται επίσης όταν τραγουδάμε τραγούδι ή όταν παίζουμε ένα μουσικό όργανο, χωρίς να έχει σημασία αν τραγουδάμε ή παίζουμε φάλτσα. Ωστόσο, το να είμαστε σωστοί στις νότες δείχνει ότι η μουσική μας νοημοσύνη είναι εξελιγμένη, ' ς η ευαισθησία στους ήχους είναι προϋπόθεση για κάτι τέτοιο, οι άνθρωποι με καλή μουσική νοημοσύνη δημιουργούν οι ίδιοι μουσική ή/και γράφουν στίχους.

Ένα τεστ

Σημειώστε ποια απάντηση σας εκφράζει καλύτερα στις παρακάτω ερωτήσεις

-              Η διάσημη προσωπικότητα στην οποία θα ήθελα να μοιάσω:

α. Οδυσσέας Ελύτης

β. Τζον Λένον □γ. ΜάικλΤζάκσον

δ. Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

 

-              Το επάγγελμα που θα ήθελα να ακολουθήσω ή έχω ακολουθήσει και με ικανοποιεί:

α. Χορευτής

β. Ηχολήπτης

γ. Μουσικοθεραπευτής

δ. Τραγουδοποιός

 

-              Το επίτευγμα που θα ήθελα να κατορθώ¬σω στη ζωή μου:

α Να δημιουργήσω μουσική για μια

ταινία

β. Να οργανώσω μια συναυλία

γ. Να τραγουδήσω μπροστά σε μεγάλο

κοινό

δ. Να κάνω μια έκθεση φωτογραφίας

-              Στον ελεύθερό μου χρόνο:

α. Χορεύω

β. Παίζω κάποιο μουσικό όργανο

γ. Ονειροπολώ

δ. Γράφω ποιήματα και στιχάκια

-              Σε ένα πάρτί:

α. Θα παίζω κιθάρα ή πιάνο

β. Θα είμαι ο dj

γ. Θα χορεύω ως το πρωί

δ. Θα γνωριστώ και θα μιλήσω με όλους

-              Αγαπημένο μάθημα στο σχολείο:

α. Χημεία

β. Λογοτεχνία

γ. Μουσική

δ. Μαθηματικά

-              Αγαπημένο τηλεοπτικό πρόγραμμα:

α. Διαφημίσεις

β. Επιστημονικές εκπομπές

γ. Μουσικές εκπομπές

δ. Χορευτικές εκπομπές

-              Βρίσκω έμπνευση και λύσεις:

α. Ακούγοντας αγαπημένα τραγούδια

β. Παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο

γ. Ρεμβάζοντας μόνος σε ένα ωραίο μέρος (π.χ. ακροθαλασσιά)

δ. Συζητώντας τις σκέψεις μου με άλλους ανθρώπους

 

-            Αγαπημένο επιτραπέζιο παιχνίδι:

 Α. Twister

Β. Παντομίμα

Γ. Scrabble

Δ. Karaoke

 

Η γλώσσα που θα μου ταίριαζε να μιλώ:

-α. Ισπανικά, γιατί πολλά τραγούδια που χορεύω είναι στα ισπανικά

-β. Κινέζικα, γιατί μ'αρέσουν τα ιδεογράμματα

γ Ιταλικά, γιατί έχουν μουσικότητα

-δ. Γερμανικά, γιατί έχουν συγκεκριμένη λογική δομή

Βαθμολογία:

1: α/0, β/3, γ/1, δ/5        □

2:α/0, β/1, γ/3, δ/5         □

3: α/5, β/3, γ/1, δ/0        □

4:α/3, β/5,γ/0, δ/1          □

5: α/5, β/3, γ/1, δ/0        □

6: α/0, β/1, γ/5, δ/3        □

7:α/1,β/0,γ/5, δ/3           □

8: α/3, β/5,γ/0, δ/1         □

9: α/5, β/0, γ/3, δ/1        □

10: α/1, β/3, γ/0, δ/5      □

11: α/3, β/0, γ/5, δ/1      □

Αθροίστε το σύνολο των βαθμών. Αν οι Απαντήσεις πλησιάζουν το 55 τότε μάλλον μιλάμε για μουσικό ταλέντο. Στα επόμενα άρθρα μας θα αναλύσουμε και τα υπόλοιπα 8 είδη νοημοσύνης που μπορεί να έχει ένα παιδί. Κρατήστε τον αριθμό για να τον συγκρίνετε με τη βαθμολογία των υπολοίπων τεστ. Έτσι θα μπορέσετε να εντοπίσετε το ταλέντο του παιδιού σας. 

 

Από το σύγγραμμα Πολλαπλή Νοημοσύνη. Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Διόπτρα για την ευγενική παραχώρηση του υλικού.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ