3 λογότυπα για τα ελληνικά προϊόντα -Ποιο θα ψηφίσετε;

14 Μαρτίου 2014

Μια καρδιά με τη γαλανόλευκη σημαία, ένα καραβάκι κι ένα κιονόκρανο από τα αρχικά «GR» διεκδικούν το «εθνόσημο» των ελληνικών προϊόντων που παράγονται και δίνουν προστιθέμενη αξία στη χώρα μας.

Λογότυπο-σφραγίδα για τα ελληνικά προϊόντα

Τα τρία υποψήφια λογότυπα για το ελληνικό σήμα των προϊόντων που θα ταξιδεύουν στο εξωτερικό ή θα πωλούνται και στην εγχώρια αγορά παρουσίασαν χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, ο υφυπουργός Θανάσης Σκορδάς και ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός.

Οπως είπε ο κ. Κομνηνός, ο οποίος και έχει αναλάβει εδώ και τέσσερα χρόνια την υλοποίηση αυτού του μέτρου, είχε προηγηθεί διαγωνισμός και υπέβαλαν 160 διαφορετικές προτάσεις 96 φυσικά και νομικά πρόσωπα. Τα τρία αυτά σχέδια, που επιλέχθηκαν από επιτροπή εμπειρογνωμόνων, θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης www.mindev.gov.gr και ο κόσμος θα έχει τον χρόνο μέσα σε 15 μέρες να ψηφίσει πιο από τα τρία θέλει να είναι το ελληνικό σήμα των προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται στη χώρα μας.

Κανονισμοί
Για την απόκτησή του θα εκδοθούν κανονισμοί με προϋποθέσεις ανά προϊόν και υπηρεσία. Είναι ήδη έτοιμες οι αποφάσεις για τα γαλακτοκομικά και τα αλκοολούχα ποτά. Για τα πρώτα το σήμα θα το χορηγεί ο ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και για τα δεύτερα προϊόντα το Γενικό Χημείο του Κράτους. Ετοιμάζονται οι κανονισμοί για το ελαιόλαδο, το κρασί και το μέλι.

Λογότυπο-σφραγίδα για τα ελληνικά προϊόντα

Το «Εθνος» απευθύνθηκε στους δημιουργούς των τριών σημάτων ζητώντας τους να περιγράψουν τις πηγές έμπνευσης και τους συμβολισμούς που κρύβουν τα λογότυπα.

«Θέλαμε να αποδώσουμε συναίσθημα, αγάπη και θετικότητα, να συμπεριλάβουμε στο σχέδιο κομμάτια της ελληνικής πραγματικότητας», σημειώνει στο «Εθνος» η Μιμίκα Δαβία, ένα από τα τρία μέλη της ομάδας έργου της διαφημιστικής εταιρείας Genesis Advertising που σχεδίασε την «καρδιά».

Καλλιόπη Ψάλτη
Καλλιόπη Ψάλτη

Μαζί με τη γραφίστρια Μαρία Μαρίνογλου και τον γενικό διευθυντή Αγγελο Χρυσοβιτσάνο σχεδίασαν πολύ γρήγορα το σήμα. «Η καρδιά δείχνει ότι ανταποκρινόμαστε με αγάπη σε αυτό που τώρα συμβαίνει στη χώρα, ενώ υπάρχουν και συμβολισμοί. Ο σταυρός είναι τα μαθηματικά, η ελληνική σημαία και η θετικότητα. Οι γραμμές δείχνουν τη σταθερότητα και την ισότητα, ενώ υπάρχει και η δωρικότητα, όπως αποτυπώνεται από το σχήμα του κιονόκρανου, το οποίο δείχνει και το κύμα», εξηγεί η κ. Δαβία για να καταλήξει: «Ολα αυτά σε ένα σχήμα δείχνουν την πρακτικότητα του Ελληνα, το δαιμόνιό του να περικλείσει πολλά πράγματα σε ένα προϊόν».

Το κιονόκρανο από τα γράμματα «GR», αρχικά του GREECE είναι δημιουργία της εταιρείας ATTP. «Η ομάδα της διαφημιστικής ATTP ήθελε», τονίζει στο «Εθνος» ο Νίκος Παλαιολόγος, «να δημιουργήσει κάτι σύγχρονο για την Ελλάδα. Θέλαμε να αποφύγουμε το πολύ φολκλόρ. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μία νέα ανάγνωση για την Ελλάδα». Τα μέλη της ομάδας είναι ο art creator κ. Παλαιολόγος, ο art director Ντένις Σάκοφ και ο επικεφαλής του δημιουργικού της εταιρείας Θοδωρής Περδικάκης.

Συμβολισμός
«Το ''GR'', συνεχίζει ο κ. Παλαιολόγος, είναι τα αναγνωρίσιμα για την Ελλάδα γράμματα, αρχικά, παγκοσμίως. Η δυσκολία ήταν να συνδυάσουμε και το εικαστικό. Ενώσαμε τα γράμματα και κάναμε το κιονόκρανο, την κολόνα», λέει και εξηγεί τον συμβολισμό: «Αυτό το σχήμα δείχνει ότι η Ελλάδα πατάει γερά στις βάσεις της και πάει μπροστά. Πιστεύουμε ότι με αυτή την εικόνα οι ξένοι αναγνωρίζουν την Ελλάδα, τα ελληνικά προϊόντα».

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ

 

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ 
Καλλιόπη Ψάλτη

Εμπνεύστηκα από τα δύο παιδιά μου
Είδα τα δύο παιδιά μου να φτιάχνουν χάρτινα καραβάκια κι από εκεί εμπνεύστηκα για να σχεδιάσω το μικρό καράβι, λέει στο «Εθνος» η Καλλιόπη Ψάλτη που διεκδικεί με το λογότυπό της το σήμα ελληνικότητας των προϊόντων. Η κ. Ψάλτη είναι γραφίστρια κι έχει επαγγελματική εμπειρία 20 ετών. Μητέρα δύο παιδιών, η κόρη της 10 ετών και ο γιος της 3,5 χρόνων, μας περιγράφει ότι πηγή έμπνευσης για το καραβάκι που σχεδίασε και πρότεινε στο υπουργείο Ανάπτυξης ήταν η απόπειρα των παιδιών της να φτιάξουν χάρτινο καραβάκι. «Πέρα από αυτό όμως, το καράβι θυμίζει Ελλάδα. Σε παραπέμπει σε εμπόριο, ταξίδια, που είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των Ελλήνων και συνεπώς νομίζω ότι σαν σήμα στα προϊόντα δίνει την ελληνική ταυτότητα», σημειώνει η γραφίστρια, η οποία έχει κάνει δική της εταιρεία, την «Art Fly» στο Ιλιον. Η ίδια μας αποκαλύπτει ότι είχε συμμετάσχει και στον διαγωνισμό για το έμβλημα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και είχε βγει τότε τρίτη. Η κ. Ψάλτη επίσης είχε λάβει μέρος και στον διαγωνισμό για την ταυτότητα των ελληνικών μουσείων

 

Πηγή: www.ethnos.gr 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ