Μια ιδέα που θα απογείωνε τον ελληνικό τουρισμό, χωρίς κόστος!

14 Μαρτίου 2014

Τουρισμός: Η δύναμη της φαντασίας

Του Δημήτρη Μάρδα

Καθηγητή, Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ

 

Ένα ωραίο πρόσωπο στην ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού είναι σαφώς καλύτερο από ένα κεφάλι με λιγδωμένο μαλλί και απεριποίητο γένι. Ένα baby face ή ένα ντελικάτο πρόσωπο όμως, αν και θεωρείται ως απαραίτητη συνθήκη, δεν αποτελεί και την ικανή συνθήκη της επιτυχίας.

Για να πετύχει ένας ή μια Υπουργός Τουρισμού χρειάζεται να κινητοποιήσει  δυνάμεις, με τη βοήθεια των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χώρα. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται φαντασία! Ο τουρισμός είναι μόνο φαντασία, αρκεί βέβαια να συνδυάζεται με τη στοιχειώδη γνώση.

Γαλάζια θάλασσα, αμμουδιές και καυτό ήλιο προσφέρουν όλες οι ανταγωνίστριες της Ελλάδας χώρες της Μεσογείου. Η θάλασσα της Τουρκίας είναι το Αιγαίο, το ανατολικό του μέρος… Σε τι διαφέρει όμως από το κεντρικό και δυτικό Αιγαίο; Σε τίποτα απολύτως, αφού η ίδια θάλασσα είναι!. Η διαφορά έγκειται στη γη που περιβρέχεται από το Αιγαίο, στην ιστορία και τον πολιτισμό που αναδεικνύει!

Και δυστυχώς, αυτό το σημαντικό μας πλεονέκτημα το αφήνουμε ανεκμετάλλευτο ή το αφήνουμε στα χέρια άλλων να το εκμεταλλεύονται. Πριν λίγα χρόνια ο Τουρκικός Οργανισμός Τουρισμού διαφήμιζε τη γειτονική χώρα με τη βοήθεια μιας γιγαντοαφίσας που περιείχε εννέα φωτογραφίες. Οι τέσσερις από αυτές πρόβαλαν ελληνικά αρχαία και βυζαντινά μνημεία. Εμείς προβάλουμε τη Μύκονο… την Πάρο… λίγο Παρθενώνα, κάποιον να… παιδεύεται στη θάλασσα με ένα σκάφος…!

Τι θα μπορούσε να γίνει; Οτιδήποτε άλλο εκτός από τα τετριμμένα. Να υπενθυμίσουμε, πριν παρουσιάσουμε κάποιες σκέψεις,  το ακόλουθο γεγονός: Όταν πραγματοποιήθηκε μια επίδειξη μόδας παραμονές Καλοκαιριού πριν χρόνια –με κύρια προσκεκλημένη την Ορνέλα Μούτη– στον υπαίθριο χώρο εμπρός από το Πανεπιστήμιο των Αθηνών (επί της Πανεπιστημίου), το CNN παρουσίαζε το θέαμα εκείνο υπό μορφή διαφημιστικών σποτ (χωρίς πληρωμή εκ μέρους μας) για αρκετό καιρό! Ήταν μια ζωντανή και διαρκής διαφήμιση της χώρας.

Και τι δεν μπορεί να γίνει «παίζοντας» με τον τουρισμό και μη δαπανώντας πολλά χρήματα, καθώς οι διεθνείς χορηγοί πάντοτε υπάρχουν!.  Ενδεικτικά δίνονται κάποιες λύσεις, υπό μορφή παιγνιδιών.

Πρώτο Παιχνίδι: «Η άγνωστη τουριστική Ελλάδα». Μια ιστορία περιηγήσεων, που εκτυλίσσεται με τη βοήθεια μιας πολιτικής κινήτρων-επιβράβευσης των τουριστών που θα επισκεφτούν άγνωστα αξιοθέατα της χώρας. Αυτά θα συνδέονται είτε με την αρχαία Ελλάδα είτε το Βυζάντιο και δεν είναι τόσο δημοφιλείς προορισμοί για τους τουρίστες. Οι νικητές, δηλαδή όσοι επισκεφθούν τα περισσότερα μνημεία, βάσει ενός καταλόγου που θα ορίζει κάποιες μονάδες ανά μνημείο, θα απολαύσουν την επόμενη χρονιά μια περίοδο κάποιων ημερών δωρεάν διακοπές.

Δεύτερο παιγνίδι: «Η Ελλάδα του σινεμά». Αυτό αφορά στην τουριστική προβολή της χώρας, μέσω μιας δράσης που αναφέρεται στην οργάνωση μιας φιέστας, όπου θα συμμετέχουν ως προσκεκλημένοι οι σκηνοθέτες και οι πρωταγωνιστές διεθνών παραγωγών όλων των κινηματογραφικών έργων με θέμα την Ελλάδα. Και μαζί με αυτούς εύλογα θα παρευρεθούν όλα τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Η συγκεκριμένη εκδήλωση μπορεί να έχει συνέχεια με την οργάνωση ενός τριημέρου κρουαζιέρας όλου αυτού του κόσμου σε άγνωστα νησιά.

Τρίτο παιγνίδι: «Το οδοιπορικό του Μεγάλου Αλεξάνδρου» από τη Μακεδονία και τη συνέχιση του έως την Τουρκία. Εδώ μπορεί να συμμετέχουν και πολυεθνικές εταιρίες (Mc Donalts). Από την κατανάλωση των προϊόντων τους θα αναδεικνύονται οι τυχεροί νικητές σε όλες τις ηπείρους. Όταν οι πολιτικές καταστάσεις στο Αφγανιστάν ομαλοποιηθούν το όλο οδοιπορικό μπορεί να φθάσει έως τα οροπέδια του Αφγανιστάν, δηλαδή έως τους ελληνόφωνους Καλάς. Επίσης, όταν ομαλοποιηθούν οι έκρυθμες πολιτικές καταστάσεις σε Συρία, Λίβανο και Ισραήλ, το οδοιπορικό μπορεί να φθάσει έως την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου.

Όλα τα προαναφερθέντα είναι μια διαρκής διαφήμιση της χώρας!

Πόσο στοιχίζουν όλα αυτά; Ενδεχομένως να έχουν ελάχιστο η μηδαμινό κόστος, αν λάβουμε υπόψη διάφορες πολυεθνικές εταιρίες, που μπορεί να βρεθούν ως χορηγοί. Επίσης, μέσω αυτών των παιγνιδιών εκμεταλλευόμαστε ένα πάγιο κόστος, που ισχύει σε πολλούς τομείς στον τουρισμό.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ