Tι να αλλάξεις στο σπίτι σου για να έχεις λιγότερο άγχος

18 Μαρτίου 2014

Μικρές αλλαγές στο σπίτι που… μειώνουν το άγχος!

Κάποια χαρακτηριστικά στο άμεσο περιβάλλον σας μπορεί να αυξήσουν το άγχος σας και να το επιβαρύνουν πολύ. Αν ζείτε και/ή εργάζεστε σε ένα περιβάλλον το οποίο δε σας βοηθά, μπορείτε να αλλάξετε σε σημαντικό βαθμό την κατάσταση. Αν δηλαδή κάτι δε σας ικανοποιεί ή σας προκαλεί προβλήματα, ωστόσο είναι στο χέρι σας να αλλάξει, αυτό μπορείτε να το κάνετε. Πώς μπορείτε να κάνετε αυτές τις αλλαγές; Ρίξτε μια ματιά σε μερικές πρακτικές λύσεις.

Γράφει η εκπαιδευτική – συμβουλευτική ψυχολόγος, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου.

•Ο θόρυβος μπορεί να μειωθεί αν χαμηλώνουμε την τηλεόραση ή άλλες συσκευές- επίσης αν αλλάξουμε κουφώματα στα παράθυρα- ή αν φοράμε ωτοασπίδες κάποιες ώρες τη μέρα.

•Αν δεν μπορούμε να μετακομίσουμε σε περιοχή με λιγότερη ρύπανση, μπορούμε να προμηθευτούμε μια συσκευή που καθαρίζει την ατμόσφαιρα του σπιτιού μας.

•Ακόμα και αν δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τις σχέσεις με τους γείτονες, μπορούμε να πάψουμε να δίνουμε σημασία σε όσα μας ενοχλούν. Ο κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του προβλήματα- και οι άνθρωποι που έχουν ενοχλητική συμπεριφορά συνήθως είναι κατά βάθος βασανισμένοι και δυστυχισμένοι ή τέλος πάντων υποφέρουν και οι ίδιοι που δεν μπορούν να αναπτύξουν καλές σχέσεις με τους άλλους.

•Τα φυτά χρειάζονται μια μικρή φροντίδα (κάποια φυτά θέλουν λιγότερη ενώ άλλα είναι πιο απαιτητικά), αλλά μας ανταμείβουν με καθαρότερη ατμόσφαιρα, ενώ η ύπαρξη πρασίνου δρα ευεργετικά, καθώς μας φέρνει πιο κοντά στη φύση, κάτι που έχει χαλαρωτικές ιδιότητες.

•Σχετικά με την τάξη του χώρου, εφαρμόστε αυτό που πολλοί αποκαλούν «αρχή της οδοντόβουρτσας». Δηλαδή επιστρέφετε πάντα και αμέσως στη θέση του όποιο πράγμα χρησιμοποιείτε. Ωστόσο μπορείτε να είστε ελαστικοί και να ανέχεστε και λίγη αταξία. Είναι βέβαια φυσιολογικό κάθε τόσο να μαζεύεται ακαταστασία - μπορείτε σε τακτά διαστήματα να αποσυμφορείτε τον χώρο. Τέλος προσπαθήστε να κάνετε τη ζωή σας εύκολη, χωρίς περιττά αντικείμενα.

•Θέσεις για όλα: προμηθευτείτε κουτιά, θήκες, ντοσιέ, συρταριέρες και τακτοποιήστε τα πράγματά σας. Προσπαθήστε να έχετε για κάθε αντικείμενο και μια θέση.

•Αν σκοντάφτετε συχνά σε έπιπλα, έχετε περιττά έπιπλα ή δε βολεύεστε με τη διαρρύθμιση που έχουν τα έπιπλα στον χώρο σας, πειραματιστείτε. Μερικές αλλαγές ίσως κάνουν τον χώρο σας πιο ευρύχωρο και την καθαριότητα αλλά και τη ζωή σας πιο απλή!

•Αν στον χώρο που ζείτε υπάρχουν μικρές ή μεγάλες φθορές που σας χαλάνε τη διάθεση ή σας προκαλούν προβλήματα, αφιερώστε λίγο χρόνο παραπάνω για τις επισκευές τους. Μερικές φορές αναβάλλουμε μια μικροεπισκευή χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Γ αυτό κάνετε μια λίστα όσων δε λειτουργούν σωστά στην καθημερινότητά σας: Ίσως να ήρθε η ώρα να επισκευάσετε τον υπολογιστή σας, να αλλάξετε μια λάμπα, να φτιάξετε ένα καλώδιο, να επισκευάσετε εκείνο το τραπεζάκι που «κουτσαίνει».

•Το ηλιακό φως είναι ευεργετικό για τη διάθεση. Προσπαθήστε να το αυξήσετε έχοντας πιο ανοιχτόχρωμες κουρτίνες, και ανοίγοντας τα παντζούρια συχνότερα και περισσότερο. Αν ζείτε σε πολύ σκοτεινό μέρος και δεν μπορείτε να κάνετε κάτι γι’ αυτό, προσπαθήστε να βγαίνετε συχνότερα για περιπάτους σε μέρη που έχουν περισσότερο ηλιακό φως. Επίσης, στις χώρες που έχουν χαμηλή ηλιοφάνεια χρησιμοποιούνται συχνά ειδικές λάμπες προσομοίωσης του φωτός (αναζητήστε τες με τις ονομασίες: day light box, SAD lamp, light therapy lamp).

•Αντιμετωπίστε τις άσχημες μυρωδιές στο σπίτι: καθαρίζετε συχνότερα, εξαερίζετε συχνά τον χώρο, απαγορέψτε το κάπνισμα μέσα στο σπίτι, έχετε έναν καλό απορροφητήρα και χρησιμοποιήστε φυσικά αρωματικά (αιθέρια έλαια) και άλλα τρικ (π.χ. βράστε σε ένα κατσαρολάκι ξύλα κανέλας και φλούδες πορτοκαλιού ή στάξτε μερικές σταγόνες από αρωματικά λάδια στη σακούλα της ηλεκτρικής σκούπας πριν τη χρησιμοποιήσετε).

•Κάνετε απαραίτητες ρυθμίσεις (ίσως αξίζει τον κόπο να κάνετε και μερικά έξοδα, αν μπορείτε) ώστε να έχετε στο σπίτι σας τέτοια θερμοκρασία, που να μη σας προκαλεί πρόβλημα. Έτσι, μπορεί να υπάρχει ένας ανεμιστήρας, ένα αερόθερμο, μια μαλακή κουβερτούλα για την ξεκούραση στον καναπέ, μια θερμοφόρα.

•Σχετικά με την παρουσία καπνού από τσιγάρο στον χώρο που ζούμε ή εργαζόμαστε, καλό θα είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε ότι δεν επιβαρύνεται μόνο η υγεία μας αλλά και η ποιότητα της ζωής μας. Προσπαθήστε να επιτρέπετε το κάπνισμα μόνο σε συγκεκριμένους χώρους (π.χ. στην κουζίνα, με τη λειτουργία του απορροφητήρα). Προμηθευτείτε συσκευές που καθαρίζουν τον αέρα. Το να προσπαθήσετε να καλύψετε τη μυρωδιά του τσιγάρου με άλλες πιο ευχάριστες μπορεί να σας προσφέρει κάποια λύση, ωστόσο είναι καλύτερο να προτιμήσετε τον φρέσκο καθαρό αέρα - να εξαερίζετε πολύ συχνά τους χώρους σας.

Η χαλάρωση του σώματος οδηγεί και στη χαλάρωση. Ακόμα, στην αντιμετώπιση του άγχους βοηθά πολύ η απασχόληση με κάποια δραστηριότητα του ελεύθερου χρόνου. Mικρές ή μεγάλες αλλαγές στο περιβάλλον όπου ζούμε μπορούν να βοηθήσουν στο να διαμορφώσουμε πιο φυσιολογία και ήρεμες συνθήκες στην καθημερινότητά μας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ