Υπάρχουν τροφές που λειτουργούν σαν αντιηλιακά;

11 Απριλίου 2014

Ο ήλιος χαρίζει ζωή και είναι απαραίτητος τόσο για τη φυσιολογική ανάπτυξη του σώματος, όσο και για τη διατήρηση της ψυχικής υγείας-ευεξίας. Όμως αυτές οι ευεργετικές του ιδιότητες δεν εξουδετερώνουν τους κινδύνους που μπορεί να προκαλέσει η υπέρμετρη έκθεση χωρίς την κατάλληλη προστασία. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η διατροφή συμβάλλει στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία, ειδικά τις μέρες του καλοκαιριού. Αντιοξειδωτικές ουσίες, αντιοξειδωτικές βιταμίνες, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και άφθονα υγρά είναι αυτά που θωρακίζουν το δέρμα μας από τις βλαβερές συνέπειες της ηλιακής ακτινοβολίας.

Αντιοξειδωτικές ουσίες

Η ενίσχυση της διατροφής μας με αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνες προστατεύει το δέρμα μας από τις βλάβες που του προκαλεί η υπεριώδης ακτινοβολία. Οι βιταμίνες με αντιοξειδωτική δράση (Α, C, E) μαζί με κάποιες αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως τα καροτενοειδή, τα φλαβονοειδή, το σελήνιο προστατεύουν το δέρμα από τις μεταβολές που του προκαλεί η έκθεσή του στον ήλιο.

Πηγές αντιοξειδωτικών

Βιταµίνη Α : Αυγό, γάλα και γαλακτοκοµικά προϊόντα, συκώτι, ιχθυέλαια.

Βιταµίνη C : Φρούτα, κυρίως εσπεριδοειδή, (πορτοκάλια, µανταρίνια), φραγκοστάφυλα, φράουλες, ακτινίδια, κεράσια, µούρα, πεπόνι, ντοµάτα, λάχανο, πράσινη πιπεριά, πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι), σταυρανθή (µπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών).

Β-καροτένιο : Φρούτα κυρίως εσπεριδοειδή, (πορτοκάλια, µανταρίνια), λαχανικά πράσινου, κίτρινου και πορτοκαλί χρώµατος, ντοµάτες, και σε μικρότερες ποσότητες βερίκοκα, γλυκοπατάτες, καρπούζι, κολοκύθα.

Βιταµίνη Ε: Ελαιόλαδο, δηµητριακά ανεπεξέργαστα, σόγια, αµύγδαλα, καρύδια, φουντούκια, αυγά.

Σελήνιο: Κρέας, συκώτι, θαλασσινά, αβοκάντο, ελιές, ξηροί καρποί, δηµητριακά, σπόροι.

Φλαβονοειδή: Αρακάς, βατόµουρα, εσπεριδοειδή, κόκκινο κρασί, κουµ κουάτ, κρεµµύδια, µέλι, µήλα, µπρόκολο, μαύρη σοκολάτα, σόγια, σταφύλια, πράσινο και µαύρο τσάι.

Ψευδάργυρος: Δημητριακά, συκώτι, όσπρια, θαλασσινά, σπόροι σιταριού, µαγιά µπύρας, αυγά

Φαινόλες: Ελαιόλαδο, ελιές, εσπεριδοειδή, κακάο, κρασί, λιναρόσπορος, µπρόκολο, σκόρδο, μάυρη σοκολάτα, πράσινο τσάι.

Συνένζυµο Q10: Σαρδέλα, σκουμπρί, σόγια

Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα

Τα ω-3 λιπαρά, συμβάλλουν στην διατήρηση υγειών μεμβρανών των κυττάρων. Αναφέρεται ότι παίζουν ρόλο στην προστασία της κυτταρικής μεμβράνης όταν «δέχεται επιθέσεις» από ελεύθερες ρίζες οξυγόνου. Οι «επιθέσεις» αυτές αυξάνονται από την UV ακτινοβολία.

Πηγές ω- 3 λιπαρών

    •       Τα λιπαρά ψάρια όπως η σαρδέλα, το σκουμπρί, ο σολομός.

    •       Ορισμένα έλαια όπως το σησαμέλαιο, το κραμβέλαιο, το σογιέλαιο, το λινέλαιο.

    •       Οι ξηροί καρποί όπως τα καρύδια ή τα αμύγδαλα αλλά και ορισμένοι σπόροι όπως ο λιναρόσπορος.

 

Τέλος το καλοκαίρι, η αυξημένη εφίδρωση έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια νερού, με ενδεχόμενη την διαταραχή της ισορροπίας των υγρών του δέρματος και των στιβάδων που βρίσκονται κάτω από το δέρμα. Είναι απαραίτητο λοιπόν το καλοκαίρι να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού. Χρειάζεται λοιπόν λήψη 2-3 λίτρων νερού την ημέρα και αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε νερό.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ