Πώς να μη μεταφέρεις το άγχος από τη δουλειά στο σπίτι

14 Απριλίου 2014

Πολλοί, αν όχι όλοι οι σημερινοί εργαζόμενοι υποφέρουν από την πίεση χρόνου, από την πολλή δουλειά που πρέπει να φέρουν καθημερινά εις πέρας, ότι πρέπει να είναι παντού και πάντα διαθέσιμοι για τον εργοδότη, για να αναφέρουμε μόνο μερικά παραδείγματα. Δεν είναι περίεργο για το ότι όλα αυτά τα συναισθήματα, τα οποία όλα μαζί μπορούν να υπαχθούν στον όρο «άγχος της εργασίας», έχουν σοβαρό αντίκτυπο στον ψυχικό μας κόσμο.

Από την Εύα Γιαννοπούλου, νομικό. 

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι, όπως δείχνουν διεθνείς έρευνες, έχουν  εξαντληθεί ψυχικά, αισθάνονται ότι έχουν ελάχιστα κίνητρα για να δουλέψουν, πέρα της επιβίωσης, ενώ πολλοί αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, κυρίως ψυχογενή, όπως διαταραχές ύπνου, πόνους στο στομάχι, για να μην αναφέρουμε και ουκ ολίγες σοβαρότερες παθήσεις, που συνδέονται αποδεδειγμένα με το άγχος. Δεδομένου ότι είναι μάλλον αδύνατο να καταφέρουν οι πιο πολλοί εργαζόμενοι να αντιμετωπίσουν τα ανωτέρω προβλήματα με το ελαττώσουν τις ώρες εργασίας, είναι φανερό, ότι για να αποφευχθούν τα χειρότερα πρέπει να βρεθεί μια άλλη λύση:

Σύμφωνα λοιπόν με τα πορίσματα διεθνών ερευνών, μια αποτελεσματική λύση είναι η πλήρης «απενεργοποίηση»!   

Όσο πολύ και να δουλεύει κανείς, είναι βέβαιο ότι κάποιες ώρες την ημέρα, ή έστω την εβδομάδα, θα τις διαθέτει εκτός δουλειάς. Το λάθος όμως που κάνουν πολλοί είναι ότι ακόμη και μετά την εργασία, όταν δηλαδή θεωρητικά μπορούν να κάνουν οτιδήποτε άλλο εκτός από δουλειά, αποδεικνύονται ότι είναι όμηροί της! Αυτό σημαίνει ότι με ένα οποιοδήποτε ασήμαντο ερέθισμα, «επιστρέφουν» στην εργασία τους για λίγη ή περισσότερη ώρα, είτε επειδή τους τηλεφώνησε ο εργοδότης, είτε ένας πελάτης, είτε επειδή απλά τους ήρθε κάποια ξαφνική ιδέα, που δεν ήθελαν να αφήσουν να πάει χαμένη! Έτσι όμως πάει χαμένη η «απεξάρτηση από την εργασία», την οποία όσο κι αν φαίνεται ότι την αναζητάει ο εργαζόμενος όταν δουλεύει τόσο λιγότερο δείχνει ότι την σέβεται όταν αυτή του προσφέρεται!

Έχει όμως αποδειχτεί για όσους καταφέρνουν να «κατεβάζουν μπάρες» μετά το πέρας του ωραρίου τους, ότι η πλήρης απαλλαγή ακόμη και από τη σκέψη της δουλειάς στον ελεύθερο χρόνο μας είναι ευεργετική για την ψυχολογία, καθώς ανακουφίζει τον καταπονημένο από το στρες και τη φυσική κόπωση εργαζόμενο, τον αποφορτίζει και εν τέλει τον καθιστά πιο αποδοτικό όταν ξανακαταπιαστεί με τη δουλειά. Φαίνεται μάλιστα ότι ανεξάρτητα από το πόσο φόρτο εργασίας έχει κανείς, θα είναι τελικά αποδοτικός εάν όταν γυρίσει στο σπίτι του το βράδυ έχει αφήσει κυριολεκτικά πίσω του την εργασία. Βέβαια είναι κατανοητό ότι αυτό είναι εύκολο στα λόγια και όχι τόσο εύκολο στην πράξη. 

«Κλειδί» για να το καταφέρει κανείς είναι να επιλέξει να κάνει στον ελεύθερο χρόνο του δραστηριότητες που απαιτούν την πλήρη αφοσίωσή του. Επιπλέον,  χρήσιμο είναι να τραβήξετε μια σαφή διαχωριστική γραμμή μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Έτσι αν θέλετε να νιώσετε ξανά το συναίσθημα της χαράς κατά την εκτέλεση της εργασίας, καλό είναι να παρατήσετε  τον υπολογιστή και το κινητό σας τηλέφωνο το Σαββατοκύριακο και να αναλωθείτε σε οτιδήποτε σας ξεκουράζει και αναζωογονεί. Αυτό εξάλλου δε μπορεί παρά να ικανοποιήσει και τον εργοδότη σας, αφού θα βοηθήσει στο να είστε πιο «ορεξάτοι» και αποδοτικοί στη δουλειά σας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ