Γιατί παίρνω πίσω τα κιλά μετά από εξαντλητική δίαιτα;

15 Απριλίου 2014

Η σταδιακή επαναπρόσληψη των κιλών που χάσαμε ύστερα απόδίαιτα είναι συχνό φαινόμενο γνωστό και ως: «φαινόμενο του γιο -γιο των κιλών». Η αυξομείωση του σωματικού βάρους φαίνεται ότι βλάπτει όχι μόνο την ψυχολογία αλλά και την υγεία του ατόμου, καθώς μελέτες δείχνουν ότι η απώλεια και επανάκτηση ακόμα και μόλις πέντε κιλών αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης και καρδιαγγειακών προβλημάτων.


Συνήθως, η κύρια αιτία που δημιουργεί το φαινόμενο του «γιο-γιο» είναι οι εξαντλητικές δίαιτες που υπόσχονται ραγδαία απώλεια βάρους μέσα σε σύντομο σχετικά διάστημα. Τέτοιου είδους διατροφικοί οδηγοί εστιάζουν στην πρόσληψη τροφών που περιέχουν ένα συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό (π.χ. δίαιτες «πρωτεΐνης», «υδατανθράκων» κ.λπ.), αποκλείοντας άλλα. Στην πραγματικότητα, τέτοιες πρακτικές οδηγούν στη μείωση του μυϊκού ιστού και όχι του λίπους του οργανισμού, με αποτέλεσμα να πέφτει ο ρυθμός καύσεων του σώματος, να καίγονται δηλαδή λιγότερες θερμίδες και άρα να χάνουμε δυσκολότερα κιλά, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο επανάκτησής τους.

Μία ακόμα επιπλοκή των διαιτητικών υπερβολών σχετίζεται με την πρόσληψη λίπους. Ας υποθέσουμε ότι κάποιος χάνει 5 κιλά λίπους και 3 κιλά μυϊκού ιστού και υγρών κατόπιν εξαντλητικής δίαιτας. Ύστερα από καιρό, και αφού εκδηλωθεί στο σώμα του το φαινόμενο του «γιο- γιο», θα επαναπροσλάβει τα 8 κιλά που είχε χάσει, μόνο που αυτήν τη φορά θα πρόκειται σχεδόν αποκλειστικά για 8 κιλά λίπους. Όπως γίνεται κατανοητό, λοιπόν, οι «δίαιτες-αστραπή», όπως ονομάζονται, μόνο κακό προξενούν, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα.

Για να προλάβουμε το φαινόμενο του «γιο γιο», στις ακόλουθες γραμμές κωδικοποιούμε τα συνηθισμένα λάθη που κάνουμε στην καθημερινή μας διατροφή και σας παρέχουμε μερικές συμβουλές για να πείτε μια για πάντα «αντίο» στα περιττά κιλά:

Λέμε «όχι» στις εξαντλητικές δίαιτες, για τους λόγους που αναλύσαμε παραπάνω.
Τρώμε ποικιλία τροφών με την απαραίτητη σύνεση φυσική και αποφεύγοντας τις υπερβολές, αυτό θα βοηθήσει και στην ψυχική μας διάθεση.
Δεν παραλείπουμε γεύματα. Ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια ανά τρεις ώρες, γι’ αυτό μπορούμε να παίρνουμε στο γραφείο μικρά σνακ (φρυγανιές, μπάρες δημητριακών κ.ά.).
Δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό και χυμούς. Το σώμα χρειάζεται 8-10 ποτήρια ημερησίως.
Αντικαταστήστε τα γλυκά με αποξηραμένα φρούτα& ξηρούς καρπούς
Το μέγεθος μετράει…. δώστε έμφαση στην μερίδα που καταναλώνετε
Κρατήστε αρχείο των τροφών που καταναλώσατε μέσα σε δύο εβδομάδες. Βρείτε πού κάνατε λάθος και πού πράξατε σωστά.
Τέλος, βάλτε τη γυμναστική στη ζωή σας … έρευνες έχουν δείξει πως τα άτομα που κατάφεραν να διατηρήσουν το κιλά που έχασαν, είχαν εντάξει τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητα τους.

Πηγή: Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας & Διατροφής

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ