Πόσο νερό πρέπει να πίνεις μέσα στη μέρα για καλή υγεία;

17 Απριλίου 2014

Το νερό είναι πηγή ζωής! Αναμφισβήτητα το βασικό συστατικό στο ανθρώπινο σώμα και απαραίτητο, αφού το  σώμα των ενηλίκων πρέπει να αποτελείται σε ποσοστό 50-60% από νερό, για να λειτουργεί σωστά. Η ποσότητα του νερού που πρέπει να λαμβάνουμε, εξαρτάται απο παράγοντες όπως ηλικία, φύλο, δραστηριότητα και μπορεί να προέρχεται είτε από το απλό νερό είτε έμμεσα από τρόφιμα και ποτά, πλούσια σε νερό, που επίσης μας ενυδατώνουν. Ποιοι είναι λοιπόν οι τρόποι για να ενυδατώσουμε σωστά το σώμα μας;

1 πίνουμε πολλά υγρά, ιδιαίτερα όταν ασκούμαστε ή σε δυσμενείς συνθήκες π.χ. το καλοκαίρι. Το νερό είτε σκέτο είτε με λίγο λεμόνι ή το κρύο/ζεστό τσάϊ, οι χυμοί και τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη αποτελούν τρόπους λήψης νερού και συνεπώς ενυδάτωσης.

2 Καταναλώνουμε άφθονα φρούτα και λαχανικά, δεδομένου ότι είναι πλούσια σε νερό (έως και σε ποσοστο 85-90%) όπως φράουλα, πεπόνι, γκρέιπφρουτ, σταφύλι, ροδάκινο, αχλάδι, πορτοκάλι, μήλο, αγγούρι, μαρούλι, σέλινο, ντομάτα, κολοκύθα, μπρόκολο, κρεμμύδι, καρότο, μπανάνα, πατάτες, καλαμπόκι.

3 Καταναλώνουμε ζελέ (κατά προτίμηση χωρίς ζάχαρη) που επίσης είναι πλούσιο σε νερό.

4. Αν δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα υγείας π.χ. υπέρταση, προσθέτουμε λίγο αλάτι στα τρόφιμα μας (ειδικά το καλοκαίρι) για να αυξήσουμε τη φυσική μας ανάγκη σε νερό και να καταφύγουμε στην υψηλότερη κατανάλωση νερού/υγρών.

5. Καταναλώνουμε καφέ με μέτρο, αν δεν υπάρχει αντένδειξη, που αν και έχει διουρητική δράση, συνυπολογίζεται τα τελευταία χρόνια στα ροφήματα που συμμετέχουν στη συνολική ενυδάτωση του οργανισμού.

6. Προσθέτουμε επίσης τρόφιμα όπως: χυμούς λαχανικών και φρούτων, σούπες με βάση τα λαχανικά ή με ζωμό κρέατος και κάποιο ζυμαρικό, που είναι πολύ πλούσιες σε υγρά, γάλα και γιαούρτι, αλλά και ζυμαρικά (μακαρόνια, νούγιες) ή  ψάρια και θαλασσινά, που επίσης αποτελούνται σε ποσοστό πάνω από 65% από νερό. 

 Πηγή: Κέντρο Διατροφικής Αγωγής

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ