Πόσες ώρες να κοιμάμαι για να μην γερνάει το δέρμα;

17 Απριλίου 2014

Η αϋπνία δεν μου είναι άγνωστη, όπως και για 1 στους 3 ενηλίκους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι γυναίκες.  Όπως αποκαλύπτουν τα στατιστικά στοιχεία, αυτό το σενάριο είναι σχεδόν καθημερινό για το 14% του πληθυσμού, που υποφέρει από χρόνια αϋπνία.


Πόσες ώρες ύπνου έχουµε ανάγκη; 


Αν και οι περισσότεροι ξυπνάμε ξεκούραστοι μετά από έναν 7ωρο ή 8ωρο ύπνο, η αλήθεια είναι ότι οι ώρες ύπνου που έχουμε ανάγκη ποικίλλουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Σε κάθε περίπτωση, οι έρευνες θεωρούν τις 7 με 8 ώρες ύπνου ιδανικές και, μάλιστα, τις συνδέουν με τη μακροζωία. Και πάλι, όμως, τα πράγματα είναι σχετικά. Όσο μεγαλώνουμε, μειώνονται οι αναγκαίες ώρες του ύπνου (π.χ. οι 6 ώρες θεωρούνται αρκετές), ενδεχομένως επειδή δεν κουράζουμε πλέον στον ίδιο βαθμό τον εγκέφαλό μας.

«Γιατί αργεί να µε πάρει ο ύπνος;» 


Αν την ώρα που πέφτουμε στο κρεβάτι απασχολούμε το μυαλό μας με ένα σωρό σκέψεις, είναι επόμενο να μη μας κολλάει ύπνος. Αυτή η μορφή αϋπνίας είναι και η πιο συχνή. Όπως εξηγούν οι ειδικοί, το βράδυ, όταν επικρατεί ηρεμία και η ατμόσφαιρα είναι χαλαρή, όλες οι σκέψεις που κατά τη διάρκεια της ημέρας δεν είχαμε το χρόνο να επεξεργαστούμε, εισβάλλουν στο μυαλό μας και μας κρατούν ξύπνιους. Με αυτό τον τρόπο δεν χαλαρώνουμε και μένουμε άυπνοι. 

«Ξυπνάω µέσα στη νύχτα και δεν µπορώ να ξανακοιµηθώ» 

Ο διακοπτόμενος ύπνος είναι μία ακόμη μορφή αϋπνίας, που οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλός μας παραμένει σε υπερεγρήγορση και έτσι ξυπνάμε εύκολα και με τον παραμικρό θόρυβο. Με απλά λόγια, «λαγοκοιμόμαστε», εξακολουθώντας να απασχολούμε το μυαλό μας με τα προβλήματα της ημέρας ακόμη και κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να συνειδητοποιήσουμε ότι τη νύχτα το μυαλό μας είναι κουρασμένο.


Η αϋπνία βλάπτει την υγεία; 


Μετά από μια νύχτα κακού ύπνου, το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί είναι η σωματική κόπωση και η αδυναμία να συγκεντρωθούμε στη δουλειά. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να μας ανοίξει η όρεξη, καθώς, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «American Journal of Clinical Nutrition», οι συμμετέχοντες σε αυτήν κατανάλωναν έως και 560 περισσότερες θερμίδες τις ημέρες που κοιμoύνταν μόλις 4 ώρες, συγκριτικά με τις ημέρες όπου ο ύπνος τους ήταν 8ωρος. 
Όταν όμως η αϋπνία είναι σύνηθες φαινόμενο, τότε ο οργανισμός μας υφίσταται τις επιπτώσεις του χρόνιου στρες. Αρκετές έρευνες έχουν συσχετίσει τη χρόνια αϋπνία με την υπέρταση και το διαβήτη τύπου 2. Επίσης, έχει φανεί ότι όσοι κοιμούνται κάθε βράδυ λιγότερο από 5 ώρες, κινδυνεύουν περισσότερο από έμφραγμα (λόγω της μεγαλύτερης εναπόθεσης ασβεστίου στις αρτηρίες, γεγονός που συντελεί στη δημιουργία αθηρωματικών πλακών). Επιπλέον, σε 14ετή έρευνα του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό «Sleep», παρατηρήθηκε ότι το ποσοστό θνησιμότητας στους άνδρες με χρόνια αϋπνία (λιγότερο από 6 ώρες ύπνου την ημέρα) ήταν αυξημένο (51%). 

Η έλλειψη ύπνου «χαλάει» το δέρµα; 


Η χρόνια αϋπνία αφήνει τα σημάδια της στο δέρμα, με πιο χαρακτηριστικό τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια. Επιπλέον, το χρώμα της επιδερμίδας γίνεται πιο θαμπό και άτονο, ενώ οι ρυτίδες και η χαλάρωση του δέρματος παρουσιάζονται νωρίτερα σε σχέση με όσους κοιμούνται επαρκώς. Για το καλό του δέρματός μας -και όχι μόνο-, οι ειδικοί συμβουλεύουν να κοιμόμαστε 8 ώρες, να πέφτουμε στο κρεβάτι γύρω στις 11 το βράδυ και να κοιμόμαστε σε σκοτεινό χώρο, γεγονός που διευκολύνει την έκκριση της μελατονίνης, μια ουσία που θεωρείται ότι έχει αντιγηραντική δράση. 

Η αϋπνία σχετίζεται µε την κατάθλιψη; 


Πολλές φορές η αϋπνία είναι ένα από τα πρώτα συμπτώματα που παρουσιάζουν οι ασθενείς με κατάθλιψη. Μάλιστα, οι ειδικοί έχουν παρατηρήσει ότι σε περιπτώσεις ήπιας κατάθλιψης συνήθως παρουσιάζεται δυσκολία στο να κοιμηθεί κάποιος το βράδυ, ενώ όταν η κατάθλιψη είναι πιο βαριάς μορφής, ο ασθενής μπορεί να ξυπνάει πολύ νωρίς το πρωί και με κακή διάθεση. 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ