Το γνώριζες; Το καλύτερο lifting ξεκινά από τη διατροφή μας

17 Απριλίου 2014

Η διατροφή μας επηρεάζει την υγεία, αλλά και την εμφάνισή μας. Ποια είναι τα τρόφιμα που θα παρατείνουν τη νεανική όψη της επιδερμίδας σας.

Το δέρμα μας είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος, με σημαντικές λειτουργίες. Η υγεία και η εμφάνισή του επηρεάζονται καθημερινά από διάφορους παράγοντες. Τα γονίδια, ο ήλιος, η ατμοσφαιρική ρύπανση, το κάπνισμα είναι παράγοντες που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης. Εκτός από τα προϊόντα περιποίησης και τις κοσμητικές θεραπείες, μπορούμε και μόνοι μας να ενισχύσουμε την υγεία και τη λάμψη του. Το μυστικό κρύβεται στο πιάτο μας.

Γαλακτοκομικά
Οι ζωικές τροφές είναι καλές πηγές της βιταμίνης Α (ρετινόλη, ρετινάλη), η οποία παίζει καθοριστικό ρόλο στον φυσιολογικό κύκλο ζωής των κυττάρων του δέρματος. Ευεργετικά για την επιδερμίδα είναι και τα καροτενοειδή, που είναι μορφές προβιταμίνης Α και περιέχονται μόνο σε τροφές φυτικής προέλευσης. Ειδικά η β-καροτίνη, παρέχει προστασία από τις ελεύθερες ρίζες.
Προτιμάμε τροφές όπως Συκώτι, αυγά, σπανάκι, μπρόκολο, λάχανο, ντομάτα, καρότο, εσπεριδοειδή, βερίκοκα, φράουλες, σταφύλια, πεπόνια, μάνγκο.

Ελαιόλαδο και αβοκάντο
Ως καλές πηγές της βιταμίνης Ε, έχουν αποδεδειγμένη αντιοξειδωτική δράση. Ειδικά το αβοκάντο, χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά του σε λιπαρά οξέα, αποτελεί εξαιρετική τροφή για το αφυδατωμένο δέρμα. Προτιμάμε Δημητριακά, ηλιόσπορους, καρύδια, αμύγδαλα. 

Εσπεριδοειδή
Συμβάλλουν στη διαδικασία ανάπλασης των κυττάρων του δέρματος. Είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία είναι απαραίτητη για την παραγωγή του κολλαγόνου, που αποτελεί τη βάση όλων των συνδετικών ιστών. Επιπρόσθετα, η αντιοξειδωτική της δράση καθυστερεί την πρόωρη γήρανση των κυττάρων.
Προτιμάμε Ντομάτα, μπρόκολο, σπανάκι, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, πολύχρωμες πιπεριές, πατάτες, ακτινίδια, φράουλες, σταφύλια, μούρα, ροδάκινα.

Ψάρια και θαλασσινά
Τα οστρακοειδή, οι γαρίδες και τα λιπαρά ψάρια (π.χ. σολομός, σαρδέλα) είναι πλούσια σε σελήνιο. Το ιχνοστοιχείο αυτό συμμετέχει στη γενικότερη αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού και φυσικά του δέρματος. Προτιμάμε Συκώτι, κόκκινο κρέας, πουλερικά, αυγά, όσπρια, νιφάδες βρόμης, λιναρόσπορο, μανιτάρια, σουσάμι, καλαμπόκι.

Ξερά φασόλια
Τα μαυρομάτικα και τα άσπρα φασόλια είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ, η βασική δράση του οποίου εντοπίζεται στη διαδικασία της πρωτεϊνοσύνθεσης και στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων.
Προτιμάμε Σπανάκι, πολύχρωμες πιπεριές, μπρόκολο, μαρούλι, κολοκύθι, μπάμιες, λάχανο, συκώτι, καστανό ρύζι, πορτοκάλι, μπανάνα, αμύγδαλα.

Καρότα

Για τον λόγο ότι είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, θεωρούνται πολύτιμα για την επιδερμίδα. Τα φλαβονοειδή αποτελούν μια υποκατηγορία των φαινολικών φυτοχημικών ενώσεων, που δρουν προστατευτικά κατά της οξείδωσης των κυττάρων.
Προτιμάμε Μπρόκολο, λάχανο, αγγούρι, ντομάτα, μελιτζάνα, κρεμμύδια, μήλα, φράουλες. Επίσης, πλούσιο σε φλαβονοειδή είναι το πράσινο τσάι και το κόκκινο κρασί.

Ξηροί καρποί
Οι ωμοί ξηροί καρποί και ειδικά τα καρύδια είναι πολύ ευεργετικοί για το δέρμα. Προτιμάμε Λιπαρά ψάρια.

Καστανό ρύζι
Οι ειδικοί συστήνουν να καταναλώνουμε σύνθετους υδατάνθρακες, δηλαδή τρόφιμα ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, καστανή ζάχαρη κ.λπ. Η αύξηση του σακχάρου στο αίμα από την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών (π.χ. λευκό ρύζι, άσπρο ψωμί, λευκά ζυμαρικά) και η απελευθέρωση ινσουλίνης καταστρέφουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη, τις βασικές πρωτεϊνικές δομές που χαρίζουν σφριγηλότητα στο δέρμα.

Νερό
Η καλή ενυδάτωση με νερό και φρεσκοστυμμένους χυμούς αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση των δομών του δέρματος και την καλή υφή και προστασία του.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ