Υπάρχει και η διαταραχή των μαθηματικών-Τα συμπτώματά της

22 Απριλίου 2014

Στις διαταραχές της μάθησης περιλαμβάνονται μεταξύ των άλλων και η διαταρα­χή της ανάγνωσης (δυσλεξία), η διαταραχή των μαθηματι­κών η διαταραχή της γραπτής έκφρασης. Οι μαθησιακές διαταραχές συνυπάρχουν με διαταραχή της ελαττωματικής προσοχής, της υπερκινητικότητας ή της διαγωγής (conduct). Ας δούμε μερικές χρήσιμες πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουμε για τις διαταραχές αυτές. 

Ποια είναι τα αίτιά τους;

Πιθανές διαταραχές στην οπτική αντίληψη, στην προσοχή και τη μνήμη.

Υπάρχουν πολλές, χρόνιες κυρίως, οργανικές διαταραχές που μπορεί να ευνοήσουν την εμφάνιση Διαταραχής μάθησης  και οι οποίες στην πλειονότητά τους είναι θεραπεύσιμες

 

Φτωχή όραση

\Μυωπία, υπερμετρωπία

Φτωχή ακοή

 

Μείωση ακουστικότητας

Κινητική αναπηρία

 

Σπαστικότητα

Σύνδρομο Little

Χορεία

(Μαιευτική παράλυση)

Αθέτωση & δυστονία

 

Τρόμος

Ιδιοπαθής νόσος

Μυοτονία

Νευρομυϊκή διαταραχή

Αδεξιότητα ή πρόβλημα λόγου

Οργανική εγκεφαλική βλάβη

Δυσαρθρία

Οργανική εγκεφαλική

Δυσφασία

βλάβη εντοπισμένη

Σχιστία

Ανατομική βλάβη χειλέων

Κρίσεις επιληψίας

Οργανικότητα

Κεφαλαλγίες

Οργανικότητα

Σύνδρομο Tourette

Οργανικότητα

Διαταραχές του συναισθήματος

Οικογενειακοί παράγοντες

Άσθμα

Περιβαλλοντικό ερέθισμα

Αναιμία

Έλλειψη σιδήρου

Κακή διατροφή

Ψυχοκοινωνική αποστέρηση

Φάρμακα

Λήθαργος, π.χ. από αντιισταμινικά

Ουσίες που προκαλούν εθισμό

Αλκοόλ ή ναρκωτικά

Τοξίνες

Μόλυβδος

Χορεία του Sydenham

Ρευματικός πυρετός

Μεταβολικές διαταραχές

Οργανικότητα

Υπερθυρεοειδισμός

Βρογχοκήλη

Υπογλυκαιμία ή υπεργλυκαιμία

Σακχαρώδης διαβήτης

Αυξημένα επίπεδα χαλκού

Νόσος του Wilson

 

 

Τα διαγνωστικά κριτήρια των δια­ταραχών της ανάγνωσης, των μαθηματικών και της γραπτής έκφρασης είναι τα παρακάτω:

Α. Η επίδοση στην ανάγνωση κειμένων, όπως αξιολογούνται με α­τομικά χορηγούμενες σταθμισμένες δοκιμασίες για την ακρί­βεια ή την κατανόηση της ανάγνωσης, είναι σημαντικά κάτω α­πό το αναμενόμενο, δεδομένης της χρονολογικής ηλικίας του α­τόμου, της νοημοσύνης που έχει εκτιμηθεί και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.

Β. Η διαταραχή στο κριτήριο Α παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν δεξιότητες ανάγνωσης.

Γ. Εάν κάποιο αισθητηριακό έλλειμμα είναι παρόν, οι δυσκολίες στην ανάγνωση ξεπερνούν αυτές που συνήθως συνδέονται με αυτό.

 

Διαγνωστικά κριτήρια για τη διαταραχή της ανάγνωσης

Α. Η επίδοση στην ανάγνωση κειμένων, είναι σημαντικά κάτω α­πό το αναμενόμενο, δεδομένης της χρονολογικής ηλικίας του α­τόμου, της νοημοσύνης που έχει εκτιμηθεί και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.

Β. Η διαταραχή παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν δεξιότητες ανάγνωσης.

Γ. Οοι δυσκολίες στην ανάγνωση ξεπερνούν αυτές που συνήθως συνδέονται με αυτό.  Ανάλογα διαγνωστικά κριτήρια έχουμε και στην  διαταραχή της γραφής.

 

Διαγνωστικά κριτήρια για τη διαταραχή των μαθηματικών:

Α. Η μαθηματική ικανότητα, όπως αξιολογείται με ατομικά χορη­γούμενες σταθμισμένες δοκιμασίες, είναι σημαντικά κάτω αϊτό την αναμενόμενη, δεδομένης της χρονολογικής λικίας του ατό­μου, της μετρημένης του νοημοσύνης και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης.

Β. Η διαταραχή παρεμποδίζει σημαντικά τη σχολι­κή επίδοση ή δραστηριότητες της καθημερινής ζωής που απαι­τούν μαθηματικές ικανότητες.

Γ. οι δυσκολίες στη μαθηματική ικανότητα ξεπερνούν αυτές που συνήθως συν­δέονται με αυτό.

Στοιχεία από την Κλινική Ψυχιατρική του Μιχάλη Γ. Μοδιανού- Εκδόσεις Καστανιώτη 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ