Τι πρέπει να κάνεις αν το παιδί δεν τρώει όλα τα φαγητά

25 Απριλίου 2014
Η όρεξη του παιδιού παρουσιάζει διακυμάνσεις και τα περισσότερα παιδιά κάποια στιγμή θα εμφανίσουν δυσαρέσκεια με το φαγητό ή κάποια τρόφιμα. Αυτό σε γενικές γραμμές θεωρείται φυσιολογικό. Σε μερικά όμως παιδιά οι παραξενιές διαρκούν για αρκετό διάστημα και αυτό φαίνεται να είναι δύσκολο να το διαχειριστούν οι γονείς. Υπάρχουν παιδιά που τη μια μέρα τρώνε κανονικά και την άλλη τίποτα, ή που αρνούνται συστηματικά να φάνε. 

Ιδιαίτερα βοηθητική σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η καταγραφή ενός ημερολογίου με τα φαγητά που καταναλώνει το παιδί καθημερινά. Αποφύγετε να εστιάζετε την προσοχή σας σε μια μόνο μέρα και κρατήστε ημερολόγιο για αρκετές ημέρες. Αυτό θα σας δώσει μια γενικότερη εικόνα της διατροφής του παιδιού. Μη σκέφτεστε το φαγητό που μόλις πετάξατε περισσότερο βοηθητικό είναι να σκέφτεστε αυτά που θα κερδίσετε μακροπρόθεσμα.
Σημειώστε τα φαγητά που έχει καταναλώσει το παιδί για τρείς ή τέσσερις ημέρες ως μια εβδομάδα. Μπορεί και να εκπλαγείτε. Με το που έχετε έτοιμη τη λίστα θα είστε σε θέση να κάνετε τη συσχέτιση φαγητού και ωρών της ημέρας που καταναλώνονται.
Ίσως δείτε ότι το παιδί τρώει καλύτερα όταν είναι με την οικογένεια ή όταν επικρατεί ησυχία στο σπίτι.... Με το που θα καταφέρετε να βρείτε ένα «πάτημα» δουλέψτε σε αυτό.
Μπορεί ακόμα να ανακαλύψετε ότι το παιδί τσιμπολογάει γλυκά, σοκολάτες, γαριδάκια ή να έχει πιεί αναψυκτικά όταν είναι εκτός σπιτιού. Σε αυτήν την περίπτωση χορταίνει και δεν πεινάει την ώρα του φαγητού.
Ξεκινάτε πάντα την ημέρα με ένα καλό πρωινό που θα περιλαμβάνει γάλα με δημητριακά και ψωμί με τυρί (1/2 τοστ) και φρούτο. Αυτό μειώνει δραματικά τα τσιμπολογήματα στο σχολείο.
Δώστε κάτι απλό, αλλά σπιτικό για ενδιάμεσα πχ ένα μήλο και ένα μίνι σάντουιτς ή μια μπανάνα και ένα κουλουράκι. Τις περισσότερες μέρες αλλά τουλάχιστον δυο φορές επιτρέψτε του να πάρει ότι θέλει με τη συμφωνία ότι θα έχει φάει πρώτα το φρούτο του.
Μην πανικοβάλλεστε αν το παιδί απορρίπτει το φαγητό. Κάντε υπομονή μέχρι να συμπληρώσετε το ημερολόγιο της εβδομάδας ώστε να καταλήξετε σε λογικά συμπεράσματα.
Συνήθως όταν κάποιος μεγαλώνει ένα παιδί το τρέξιμο η θολούρα και το μπέρδεμα είναι καταστάσεις που συναντά καθημερινά, οπότε είναι λιγάκι δύσκολο να βλέπει τα πράγματα αντικειμενικά! Γι' αυτό και η τήρηση ενός ημερολογίου φαίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη σε αυτές τις περιπτώσεις. 
Να θυμάστε οτι το παιδί θα φάει μόνο όταν πεινάσει και όχι όταν το θέλετε εσείς να τρώει.
Αν το παιδί ψηλώνει και παίρνει βάρος δηλαδή αναπτύσσεται σωστά δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. 

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

Ποτέ δεν ταΐζουμε το παιδί με το ζόρι και ποτέ δεν κάνουμε πεδίο μάχης το οικογενειακό γεύμα.

Ένα «κακόφαγο» παιδί πραγματικά μπορεί να οδηγήσει τον γονιό σε απόγνωση. Όσο πιο λίγο τρώει το παιδί, τόσο αυξάνεται η ανησυχία του γονιού και αυτό επαναλαμβάνεται συνεχώς γιατί το παιδί αποκτά τον έλεγχο της κατάστασης. 

Καλέστε το παιδί να συμμετέχει στη διαδικασία του φαγητού (ψώνια, μαγείρεμα, στρώσιμο τραπεζιού)

Ετοιμάστε μαζί το φαγητό και πάτε κάπου διαφορετικά να φάτε (πικ νικ)

Αν είναι χειμώνας μπορείτε να στήσετε μια μικρή σκηνή στο σαλόνι και να κάνετε εκεί πικ νικ!

Και μην ξεχνάτε ότι αυτό που είναι σημαντικό δεν είναι το αν θα φάει το παιδί ή όχι αλλά το να σπάσει ο φαύλος κύκλος (Το παιδί κλαίει και δεν τρώει- η μαμά ανησυχεί- το παιδί κλαίει και δεν τρώει- η μαμά ωρύεται κτλ)

Καλέστε κάποιο «φαγανό» παιδί να φάει μαζί με το παιδί σας. Εσείς απλά καθίστε σε απόσταση και μην επεμβαίνετε και κυρίως μη συγκρίνετε αφήστε τα παιδιά να τα βρούνε....
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ