Με ποια δίαιτα θα χάσω τα περισσότερα κιλά;

25 Απριλίου 2014

Οι περισσότεροι στις μέρες μας έχουν δοκιμάσει αρκετές φορές να χάσουν βάρος. Πολλές φορές το καταφέρνουν και άλλες όχι. Πολλές φορές το καταφέρνουν εύκολα και άλλες δυσκολότερα. Πολλές φορές δοκιμάζουν διαφορετικού τύπου δίαιτες.


Η πρώτη κατηγορία είναι οι λεγόμενες κετονικές δίαιτες.

Κετονικές ονομάζονται επειδή λαμβάνουμε ελάχιστους υδατάνθρακες και αναγκαστικά ο εγκέφαλος καταναλώνει λίπος αφού το μετατρέψει σε κετόνες.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι η δίαιτα των σταρ της εποχής ή αλλιώς η δίαιτα Dukan. Ο Dukan βασίστηκε σε μια άλλη γνωστή κετονική δίαιτα (ελάχιστων υδατανθράκων) την δίαιτα Atkins και την έφερε ξανά στο προσκήνιο αυτή την ιδέα. Για την ιστορία ο κυρίως Pierre Dukan έχει κατηγορηθεί για το θάνατο περισσότερων απο 500 ατόμων που ακολουθούσαν την πολλά υποσχόμενη δίαιτα του και φυσικά με την πρόσληψη διαφόρων μαντζουνιών.
Η δίαιτα Dukan έχει κατηγορηθεί επίσης για την πρόκληση δυσκοιλιότητας, αφυδάτωση, λίθων στα νευρά έως και καρκίνου του παχέος εντέρου.

Η δεύτερη κατηγορία είναι οι δίαιτες χαμηλών λιπαρών.

Αυτές οι δίαιτες βασίζονται στο οτι τα λιπαρά ευθύνονται για την αύξηση βάρους γιατί ανα γραμμάριο το λίπος μας αποδίδει περίπου 9 θερμίδες σε αντίθεση με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες που αποδίδουν 4 μόλις 4. Συνήθως αφαιρούν το μεγαλύτερο μέρος των λιπαρών στη διατροφή μας αυτό έχει ως συνέπεια την μειωμένη αίσθηση κορεσμού και φυσικά την μειωμένη πρόσληψη κυρίως λιποδιαλυτών βιταμινών (A,D,E,K).

Και οι δύο παραπάνω κατηγορίες έχουν ένα αρνητικό, αυτό είναι οτι δεν μαθαίνουμε να τρώμε σωστά και δεν μπορεί να είναι μόνιμες. Η εξέλιξη του ανθρώπου μας δείχνει οτι έχουμε ανάγκη και τα 3 βασικά θρεπτικά συστατικά και όχι μόνο το ένα ή μόνο τα δύο. Επίσης δεν μπορούμε τέτοιες δίαιτες να της ακολουθούμε για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί μας κουράζει και το σημαντικότερο μας απομονώνει απο το κοινωνικό μας περιβάλλον .

Φυσικά αυτό δεν συνεπάγεται οτι δεν πρέπει να προσέχουμε τη διατροφή μας, αντίθετα θα πρέπει να καταναλώνουμε φυσικές τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως μέταλλα και βιταμίνες και χαμηλές σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά.
Αυτό φαίνεται και απο πρόσφατη δημοσίευση του Δρ David Katz ο οποίος συνέκρινε διάφορες γνωστές δίαιτες και στο τέλος κατέληξε οτι ο τρόπος που θα πρέπει να τρέφεται ο άνθρωπος είναι με φρέσκες τροφές που έχουν υποστεί την μικρότερη δυνατή επεξεργασία και σε ισορροπία μεταξύ τους.

Ο Δρ David Katz αναφέρει "Αν τρώτε τα τρόφιμα απευθείας από τη φύση δεν χρειάζεται καν να σκεφτούμε και να ανησυχούμε για τα τρανς ή κορεσμένα λιπαρά ή το αλάτι αφού το περισσότερο αλάτι στην διατροφή μας προέρχεται από τα επεξεργασμένα τρόφιμα και όχι απο την αλατιέρα. Αν επικεντρωθούμε στα πραγματικά τρόφιμα, τα θρεπτικά συστατικά τείνουν να δώσουν στον εαυτό μας αυτό που πραγματικά χρειάζεται.” Αυτό που θα πρέπει να θυμηθούμε την επόμενη φορά που θα αποφασίσουμε να κάνουμε μια δίαιτα είναι οτι δεν πάμε να χάσουμε απλά κάποια κιλά αλλά να μάθουμε να τρώμε σωστά.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ