Άγχος από τη δουλειά: Γιατί δεν ξεκουράζομαι όσο και αν κοιμηθώ;

7 Μαΐου 2014
Mαργαρίτα, 28 ετών ρωτά

Αναγνώστριά μας ρωτά: 

Γεια σας. Καθημερινα νιωθω πολύ κουραση από τη δουλειά μου και ατονία. Ότι και να κανω μετα το τελος της δουλειας δε μπορω να ησυχασω και μεταφερω τα προβληματα στο σπιτι εχω ακομα και αυπνιες. Δε πιστεύω ότι έχω κατι βιολογικό αλλά είναι τόσος ο φόρτος εργασίας και το άγχος που πραγματικά νιωθω εξάντληση. Θέλω να ρωτήσω κάποιον ειδικό τι μοπυ προτεινει για να χαλαρωσω στην καθημερινοτητα. Για το άγχος αυτό και την κόπωση πρέπει να πάρω φάρμακα; Ακόμα και να κοιμηθώ ώρες το σαββατοκύριακο δε καταφέρνω να ξεκουραστώ.  Σοφία 

Γράφει η Δρ Μαργαρίτα-Αγγελική Επ. Σχινά, Κλινική Ψυχολόγος, Επιστημονική Υπεύθυνη ΚΕΑΔΔ, Κέντρο Εκπαίδευσης και  Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών. 

Ο φόρτος εργασίας και το στρες είναι δύο επιβαρυντικοί παράγοντες για την καθημερινότητα όλων μας και νομίζω οτι πολύς κόσμος διαβάζοντας το μήνυμά σου κουνάει συγκαταβατικά το κεφάλι! Θα σου πρότεινα να εξετάσεις με προσοχή τα εξής θέματα, ώστε να αρχίσεις να νιώθεις καλύτερα:

1. Προσεγμένη διατροφή, που σημαίνει σωστές μερίδες, σε τρίωρα, με σωστές, υγιεινές επιλογές τροφών και μπόλικο νερό. Περιορισμένος καφές, αλλά και ποτά, αναψυκτικά και πολύ λίγα γλυκά

2. Τακτική γυμναστική ή τουλάχιστον περπάτημα για να τονώνεται το σώμα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει "παρκάρω λίγο πιο μακριά από τη είσοδο της πολυκατοικίας μου ή του γραφείου μου"

3. Οποιαδήποτε εναλλακτική θεραπεία, όπως μασάζ, ρέικι, διαλογισμός, ρεφλεξολογία, κλπ. Δοκίμασε ό,τι σου κάνει κέφι, γιατί όλα έχουν ευεργετικά αποτελέσματα σε σώμα και πνεύμα

4. Φρόντισε τη διαχείριση του χρόνου σου, εντός και εκτός εργασίας, έτσι ώστε να νιώθεις εσύ καλά και ότι έχεις κάνει το καλύτερο που μπορούσες (όχι το "καλύτερο δυνατό", αλλά το καλύτερο σε λογικά πλαίσια). 

5. Φρόντισε επίσης όταν φεύγεις από τη δουλειά σου να βάλεις ένα σημείο, πχ την πόρτα της εξόδου από το γραφείο ή τη στιγμή που κάθεσαι στο αυτοκίνητο για να επιστρέψεις στο σπίτι, όπου θα βάζεις στο μυαλό σου τη σκέψη "τώρα φεύγω από τη δουλειά, πηγαίνω στο σπίτι, δε σκέφτομαι τίποτα σχετικό με τη δουλειά, αρχίζω να χαλαρώνω.... " και συνδυάζεις αυτές τις έντονες σκέψεις με καλές, βαθειές εισπνοές και εκπνοές που θα τονώσουν με καλή δόση οξυγόνου τον εγκέφαλο. Χαμογέλα, βάλε μουσική και ξεκίνα για το υπόλοιπο της μέρας σου (ας είναι και λίγες μόνο ώρες). Θυμίσου οτι "Δε ζούμε για να δουλεύουμε".

6. Ενημερώσου για  σωστά συμπληρώματα διατροφής και εφοδιάσου ανάλογα, γιατί είναι πιθανό να λείπουν από το σώμα σου κάποιες βιταμίνες ή άλλα στοιχεία και για αυτό να νιώθεις έντονη κούραση. Ο σύγχρονος άνθρωπος "της πόλης" βρίσκουμε οτι συχνά χρειάζεται τουλάχιστον πολυβιταμίνες (καλής ποιότητας) και βιταμίνη D. Υπάρχουν και ειδικές εξετάσεις (βλ. μεταβολομικής) που δείχνουν τι ελλείψεις μπορεί να έχει το σώμα μας

7. Αν νιώθεις οτι σε βασανίζουν πράγματα από το παρελθόν ή δυσκολίες στη διαχείριση σχέσεων με άλλους, θα βοηθήσει πολύ ψυχοθεραπεία που θα ενισχύσει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε οδηγήσει στο να βρίσκεις εναλλακτικές και να χειρίζεσαι με ευκολία τις καταστάσεις

8. Φρόντισε ο ύπνος σου να είναι καλός: έλεγξε ποιότητα σε κρεβάτι, μαξιλάρια, σκεπάσματα τώρα που αλλάζει ο καιρός. Βεβαιώσου οτι υπάρχει ησυχία και σκοτάδι στο δωμάτιο, το προσκέφαλό σου είναι μακριά από πρίζες, υπολογιστές, κινητό. Κλείσε την τηλεόραση. Κοιμήσου για 8 ώρες. Το πρωί, μην πεταχτείς από το κρεβάρι, αλλά τεντώσου, όπως οι γάτες, αργά και απολαυστικά, πριν σηκωθείς. 

9. Ρώτησε σε ένα κατάστημα με βιολογικά προϊόντα για βαλεριάνα, χαμομήλι και άλλα υπέροχα ροφήματα που μας χαλαρώνουν και κοιμόμαστε καλύτερα

10. Κάνε τα ιατρικά σου τσεκ απ, γιατί μπορεί η κούραση να είναι ένδειξη κάποιας επερχόμενης ασθένειας

Είμαι σίγουρη οτι δοκιμάζοντας τα παραπάνω θα αισθανθείς πολύ καλύτερα! Καλή συνέχεια! 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ