Πως μπορώ να βελτιώσω τις αθλητικές επιδόσεις μου μετά από διακοπές;

9 Μαΐου 2014
Έφη, 13 ετών ρωτά

Ρωτά η Έφη Τ.

Είμαι 13 ετών και ασχολούμαι με τον αθλητισμό. Κάνω άλμα εις μήκος και εις ύψος. Μετά την ξεκούραση του Πάσχα οι επιδόσεις μου έπεσαν πολύ και αντί να κάνω 4.20 στο μήκος έκανα 3.90. Το πρόβλημα είναι ότι σε δυο βδομάδες πρέπει να πάω στην Τουρκία για αγώνες. Τι πρέπει να κάνω για να επανέλθω στη φυσική μου κατάσταση μετά από τις διακοπές του Πάσχα και να έχω καλές επιδόσεις; Είναι και μικρό το χρονικό διάστημα Νιώθω ότι δε μπορώ να αποδώσω όπως παλιά ξεσυνήθισα τα πόδια μου δεν λειτουργούν όπως πριν…

 

Απαντά η Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Καραχάλιου Εύα

 
" Η μεγιστοποίηση της αθλητικής απόδοσης είναι αποτέλεσμα της ρύθμισης πολλών και διαφορετικών παραγόντων. Για να βρούμε τι ακριβώς συμβαίνει πρέπει να εξετάσουμε κάποια πράγματα.  Κατά τη διάρκεια των διακοπών σου πήρες βάρος; Η ηλικία στην οποία βρίσκεσαι χαρακτηρίζεται από γρήγορες αλλαγές στις διαστάσεις αλλά και το βάρος του σώματός σου. Αν κατά τη διάρκεια των διακοπών σου απείχες από τις πολύωρες προπονήσεις σου ενώ παράλληλα αύξησες τις θερμίδες που κατανάλωνες καθημερινά είναι πολύ πιθανό να πήρες λίγο βάρος. Η αύξηση του βάρους είναι σίγουρο ότι επηρεάζει την επίδοσή σου στα άλματα. Σε αυτή την περίπτωση ακολούθησε μία ισορροπημένη διατροφή και συνέχισε το προπονητικό σου πρόγραμμα δίνοντας χρόνο στο σώμα σου να επανέλθει. Μην προβληματίζεσαι γιατί το βάρος σου μπορεί να επανέλθει το ίδιο γρήγορα. Σε περίπτωση που δεν άλλαξε το βάρος σου έχεις τη δυνατότητα να βελτιώσεις την επίδοσή σου συνδυάζοντας την προπόνηση του σώματός σου με την  "προπόνηση" του μυαλού σου. Δηλαδή θα ακολουθήσεις τις οδηγίες του προπονητή σου για να εξασκήσεις το σώμα σου αλλά δεν θα σκέφτεσαι τίποτα αρνητικό για την επίδοσή σου! Σε κάθε προπόνηση πρέπει να νοιώθεις ότι το σώμα σου βελτιώνεται γρήγορα, μέρα με τη μέρα, και ότι οι επιδόσεις σου γρήγορα θα είναι οι ίδιες και καλύτερες από τις επιδόσεις που είχες πριν τις διακοπές. Η θετική σκέψη θα ξεμπλοκάρει και το σώμα σου. Ο εγκέφαλος είναι ένα όργανο που κάνει πραγματικά θαύματα πάνω στο ανθρώπινο σώμα.  Η προπόνηση του εγκεφάλου είναι εδώ και χρόνια γνωστή στο χώρο της προπονητικής και της αθλητικής ψυχολογίας. Λέγεται ιδεοκινητική προπόνηση και χρησιμοποιείται πολύ από αθλητές υψηλού επιπέδου. Η προπόνηση αυτού του είδους γίνεται με τον παρακάτω τρόπο:
       Πριν ξεκινήσεις το άλμα κάθεσαι κάπου κοντά στον αγωνιστικό χώρο και κλείνεις τα μάτια σου. Φαντάσου τον εαυτό σου απόλυτα ήρεμο και σίγουρο για το αποτέλεσμα. Δες το σώμα σου με την κάθε λεπτομέρεια να κάνει το τέλειο άλμα και νοιώσε την στιγμή του άλματος το σώμα σου να εκτελεί την τέλεια τεχνική. Άκου τον βηματισμό σου και νοιώσε την πίεση τη στιγμή που το πόδι σου πατάει στο βατήρα. Δες τον εαυτό σου να απογειώνεται με ταχύτητα σαν να παίρνεις ώθηση από μία εσωτερική δύναμη. Συγκεντρώσου για 2 με 3 λεπτά και μετά κάνε την προσπάθειά σου στο άλμα. Το αποτέλεσμα θα σε εκπλήξει.  Η ιδεοκινητική προπόνηση δεν κουράζει το σώμα και μπορεί να επαναληφθεί όσες φορές θέλεις κάθε μέρα. Ακόμα και πριν τον ύπνο. Είναι ένας γρήγορος και ασφαλής τρόπος βελτίωσης της τεχνικής και ως αποτέλεσμα και της επίδοσης γιατί επιδρά άμεσα στο νευρικό σύστημα.
Παράλληλα ακολούθησε με σιγουριά τις οδηγίες του προπονητή σου χωρίς υπερβολές στην ένταση και τη διάρκεια της προπόνησης. Να θυμάσαι ότι πολλές φορές πιέζουμε το σώμα περισσότερο από ότι πρέπει για να πετύχουμε το στόχο μας και ως αποτέλεσμα προκαλούμε κόπωση και μειώνουμε την επίδοσή μας. Καλή επιτυχία στους αγώνες σου!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ