Διόρθωσε αυτά τα λάθη και θα κατέβεις ένα νούμερο στα ρούχα

9 Μαΐου 2014
Το βάρος μας  αυξάνεται όσο μεγαλώνουμε. Στις γυναίκες, εκτός από την ηλικία, επιβαρυντικό ρόλο παίζουν και οι εγκυμοσύνες, τα διάφορα σκαμπανεβάσματα στις ορμόνες, η εμμηνόπαυση... Συχνά, οι ορμονικές αυξομειώσεις, όπως για παράδειγμα μία μικρή κατακράτηση πριν από την περίοδο, κάνουν τη ζυγαριά μας να δείχνει ακόμα και 2 κιλά παραπάνω, που όμως εξαφανίζονται μαζί με την έλευση της περιόδου μας. 
Η στέρηση και μετά το ξέσπασμα στην διατροφή είναι συνηθισμένο φαινόμενο όταν πρόκειται  για γυναίκες. Τρώμε ελάχιστα στα γεύματα, αποφεύγουμε τρόφιμα που έχουν χαρακτηριστεί «παχυντικά» και γενικά λειτουργούμε ψυχαναγκαστικά. Τίποτα χειρότερο, τόσο για τη σιλουέτα μας όσο και για την ψυχολογία μας, αφού φτάνουμε στο σημείο να ενοχοποιούμε τα πάντα, να στερούμαστε συνέχεια και τελικά να υποκύπτουμε σε διατροφικές υπερβολές. 
Η λύση είναι να τρώμε συνειδητά, αργά, να μασάμε καλά το φαγητό μας, να προσφέρουμε στον εαυτό μας πιάτα νόστιμα, καλομαγειρεμένα και ωραία σερβιρισμένα. Ένα κομματάκι σοκολάτα, λίγο λουκάνικο ή μερικοί ξηροί καρποί δεν θα μας φορτώσουν με περιττά κιλά, αντίθετα θα μας βοηθήσουν να μη «σπάσουμε» αργότερα και καταβροχθίσουμε ό,τι βρούμε μπροστά μας. 

Ο ανεπαρκής ύπνος είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι στοιχίζει σε κιλά! Την ώρα που κοιμόμαστε συντίθενται κάποιες ορμόνες που σχετίζονται με τον μεταβολισμό, την αίσθηση της πείνας και του κορεσμού και τους μηχανισμούς εναπόθεσης λίπους. Η έλλειψη ύπνου αυξάνει την έκκριση της γκρελίνης (ορμόνη που αυξάνει την όρεξη και το λίπος) και της ινσουλίνης (ευνοεί την εναπόθεση λίπους), ενώ μειώνει τη λεπτίνη (που αυξάνει την αίσθηση κορεσμού). Το αποτέλεσμα είναι να νιώθουμε πιο πεινασμένοι, να επιθυμούμε γλυκά και λιπαρά τρόφιμα και να χορταίνουμε πιο δύσκολα. 
Υπολογίζεται ότι το 65% των γυναικών τσιμπολογάμε. Γιατί; Εξαιτίας της πείνας (που σημαίνει ότι δεν έχουμε φάει επαρκώς στα γεύματα), αλλά κυρίως λόγω της κούρασης, του στρες και του γεγονότος ότι έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε το φαγητό παρηγοριά. Έτσι, καταλήγουμε να τρώμε όλη την ώρα, συχνά χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε και πολλές φορές χωρίς να το ευχαριστιόμαστε κιόλας. Το αποτέλεσμα είναι να φτάνουμε να τρώμε επιπλέον ακόμη και 500 θερμίδες την ημέρα, οι οποίες προέρχονται κυρίως από ζάχαρη και λίπη, που αποθηκεύονται και μας παχαίνουν. 
 Το σωστό είναι να τρώμε επαρκώς στα γεύματα, ώστε να μην πεινάμε λίγο αργότερα. Αν δεν μπορούμε να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες, είναι σκόπιμο να προγραμματίζουμε συχνά υγιεινά και ελαφριά σνακ, ώστε να μην πεινάμε και να μην παρασυρόμαστε αργότερα. Όσο για την παρηγοριά, αυτήν μπορούμε να τη βρούμε σε άλλες δραστηριότητες (για παράδειγμα μπορούμε να βγούμε μια βόλτα, να κάνουμε ένα σπορ, να μιλήσουμε με έναν φίλο μας κ.λπ.).
Μπορεί να μη μας φαίνεται σημαντικό, αλλά αν πίνουμε 3 ή ακόμα και 4 ροφήματα με ζάχαρη την ημέρα, σίγουρα αυξάνουμε τις θερμίδες που λαμβάνουμε καθημερινά. Επιπλέον, η ζάχαρη λειτουργεί εθιστικά, δηλαδή όσο πιο πολύ την καταναλώνουμε τόσο πιο πολύ την επιθυμούμε. 
Σταματάμε να προσθέτουμε ζάχαρη στα ροφήματά μας και προσπαθούμε να τα πίνουμε σκέτα. Μπορεί στην αρχή να μη μας αρέσει, αλλά σιγά-σιγά θα το συνηθίσουμε. Επίσης, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με το αλκοόλ, τα αναψυκτικά (που έχουν πολλή ζάχαρη) και βέβαια τους χυμούς (κυρίως όταν δεν είναι φυσικοί). 

Τρώμε γρήγορα, δεν μασάμε καλά το φαγητό και καταλήγουμε να καταναλώνουμε υπερβολικές ποσότητες, επειδή νιώθουμε ότι πεινάμε λόγω του ότι ο εγκέφαλός μας δεν έχει προλάβει να πάρει το σήμα ότι χορτάσαμε. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην προσπάθεια απώλειας βάρους σημαντικό ρόλο δεν παίζει μόνο η ποιότητα, αλλά και η ποσότητα που τρώμε. 
Η κατάλληλη ποσότητα φαγητού εξαρτάται φυσικά από πολλούς παράγοντες και δεν είναι ίδια για όλους τους ανθρώπους. Διαφοροποιείται ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, τη σωματική μας δραστηριότητα κ.λπ. Το πόσο χρειαζόμαστε πραγματικά να φάμε θα μας το δείξει η όρεξή μας, π.χ. το αν συνεχίζουμε να πεινάμε παρόλο που φάγαμε χωρίς βιασύνη το γεύμα μας. 

Όλοι έχουμε ακούσει την προτροπή «Να τρως σαν βασιλιάς το πρωί, σαν πλούσιος το μεσημέρι και σαν φτωχός το βράδυ». Πράγματι, περιέχει μεγάλη αλήθεια, αλλά το ζήτημα είναι ότι δεν έχουμε όλοι το ίδιο πρόγραμμα και τις ίδιες συνήθειες. Για παράδειγμα, για κάποιους είναι αδύνατον να φάνε το πρωί, ενώ άλλοι τρώνε κάθε βράδυ οικογενειακώς το μεγαλύτερο γεύμα της ημέρας. 
Το ιδανικό είναι να περιμένουμε τουλάχιστον 2 ώρες μετά το φαγητό πριν ξαπλώσουμε. 

Επίσης, το να παραλείψουμε ένα γεύμα επειδή δεν πεινάμε δεν είναι πρόβλημα, ούτε θα μας κάνει κακό. Άλλωστε, χρειάζεται να ακούμε τον οργανισμό μας και τα σήματα που μας στέλνει σχετικά με το αν πεινάμε ή όχι. Το να παραλείπουμε όμως γεύματα με την ελπίδα ότι θα αδυνατίσουμε δεν είναι καλή ιδέα και ούτε πρόκειται να μας βοηθήσει - ίσα-ίσα που μπορεί να μας κάνει και κακό τελικά, αφού στο επόμενο γεύμα θα φάμε λογικά περισσότερο. 
Χρειάζεται να τρώμε πολλά και μικρά γεύματα (5-6), γιατί με τη διαδικασία της πέψης στην οποία μπαίνει έτσι συχνά ο οργανισμός αυξάνεται λίγο ο μεταβολισμός και καίμε τελικά περισσότερες θερμίδες. Επίσης, όταν οι θερμίδες «απλώνονται» σε περισσότερα γεύματα, «καίγονται» ευκολότερα. 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ