Γιατί κάποιος σταματάει την δίαιτά του

16 Μαΐου 2014

Λίγο μετά το Πάσχα, καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει, δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφασίζουν να ρυθμίσουν το βάρος τους. Αυτό που παρατηρώ είναι ότι, άνθρωποι που με επισκέφτηκαν στο παρελθόν, προκειμένου να ακολουθήσουν ένα πρόγραμμα διατροφής, αφού περάσει λίγος καιρός, και χωρίς να έχουν φτάσει στο επιθυμητό για αυτούς βάρος, εγκαταλείπουν την προσπάθεια τους. Καθώς όμως το καλοκαίρι πλησιάζει, εμφανίζονται ξανά, τις περισσότερες φορές έχοντας ανακτήσει όλα τα χαμένα κιλά. Έτσι ξεκινάμε πάλι από την αρχή....

Γιατί κάποιος εγκαταλείπει την προσπάθεια του; Γιατί δεν κατορθώνει να χάσει τα περιττά κιλά και να φτάσει στο επιθυμητό για αυτόν σωματικό βάρος;

Οι λόγοι είναι τόσοι πολλοί...

Ανυπομονησία – Απογοήτευση. Η πρώτη ερώτηση που μου κάνουν όλοι μπαίνοντας στο γραφείο μου είναι «πότε θα χάσω τα περιττά μου κιλά;» Η επιθυμητή απάντηση είναι χθες, ίσως και σήμερα ή το πολύ αύριο. Στην καλύτερη περίπτωση μέχρι το τέλος του μήνα, επειδή έχουν ακούσει ότι η σταδιακή απώλεια βάρους είναι «καλή» . Τι σημαίνει όμως «καλή απώλεια»; «Καλή απώλεια» είναι μια ασφαλής απώλεια, δηλαδή απώλεια λιπώδους μάζας με την εφαρμογή ενός εξατομικευμένου και διατροφικά ισοσκελισμένου προγράμματος που δε θέτει σε κίνδυνο την υγεία τού ασθενούς που το εφαρμόζει. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ορίζει ως ασφαλή απώλεια βάρους μια εβδομαδιαία απώλεια που δε θα ξεπερνάει το 1% του σωματικού βάρους του ασθενούς.

Είναι σαφές ότι, για έναν άνθρωπο που έχει προσπαθήσει αρκετές φορές να χάσει κιλά, χωρίς τελικά να τα έχει καταφέρει, ο χρόνος είναι πολύτιμος. Αντί λοιπόν να αναρωτηθούμε για ποιον λόγο δε χάνουμε βάρος, ψάχνουμε μαγικές λύσεις και μαγικούς διαιτολόγους. Καφέδες διαφόρων χρωμάτων, χάπια, λιποδιαλύτες, λεκιθίνη, σπιρουλίνα, λουίζα, χυμός λεμονιού, κανελόζουμο και αμέτρητα ακόμη μαντζούνια κατακλύζουν τα ράφια των φαρμακείων και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι τέτοια η επιθυμία μερικών ανθρώπων να αδυνατίσουν σύντομα και χωρίς κόπο, που πέφτουν θύματα μιας καλοστημένης απάτης.

Επιλέξτε προσεκτικά τον ειδικό στον οποίο θα απευθυνθείτε, και όταν πάρετε στα χέρια σας το διατροφικό πρόγραμμα που θα σας προτείνει, αναρωτηθείτε «μπορώ να τρώω όπως μου προτείνετε από εδώ και στο εξής;» Αν απαντήσετε ναι, συνεχίστε!!!

Δύσκολη ή Αργή απώλεια βάρους. Όλοι οι άνθρωποι δε χάνουν με τον ίδιο ρυθμό βάρος. Άλλοι χάνουν ευκολότερα και άλλοι δυσκολότερα. Οι λόγοι και σε αυτήν περίπτωση αρκετοί. Ορμονικές δυσλειτουργίες, έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, λήψη ορισμένων φαρμακευτικών σκευασμάτων, κακός τρόπος διατροφής (απουσία γευμάτων), προχωρημένη ηλικία, κτλ είναι μερικοί λόγοι που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το μεταβολικό μας ρυθμό. Σεβαστείτε το σώμα σας και το ρυθμό του. Στόχος σας πρέπει να είναι η διατροφική σας εκπαίδευση και η υιοθέτηση υγιών διατροφικών συνηθειών, και ως εκ τούτου θα πραγματοποιηθεί η απώλεια βάρους. Αν ένας άνθρωπος χάνει 1-1,5 κιλό το μήνα σε 6 μήνες θα έχει χάσει 6-9 κιλά, αν διακόψει την προσπάθεια του όμως , τι απώλεια θα έχει; Μηδενική και ίσως να πάρει και βάρος.

Διατροφικές διαταραχές. Οι ψυχογενείς διατροφικές διαταραχές αναπτύσσονται ως εξωτερικά σημάδια συναισθηματικών και ψυχολογικών προβλημάτων. Γίνονται ο τρόπος όπου τα άτομα αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ζωή τους αλλά και το γενικότερο στυλ ζωής τους. Η υπερφαγία ή μη λήψη φαγητού χρησιμοποιείται να καταστείλει συναισθήματα και σκέψεις που πονούν. Χωρίς κατάλληλη βοήθεια και θεραπεία, οι διατροφικές διαταραχές πιθανόν να επιμείνουν σε όλη την διάρκεια της ζωής του ατόμου. Για παράδειγμα αν ένα άτομο κατά τη διάρκεια της δίαιτας του παρουσιάσει ένα υπερφαγικό επεισόδιο, θεωρεί ότι αδυνατεί να την εκτελέσει, τη διακόπτει και χαρακτηρίζει τον εαυτό του με άκρως αρνητικά σχόλια. Τα υπερφαγικά επεισόδια συνεχίζονται και οι δίαιτες επαναλαμβάνονται.

Οικονομικές δυσκολίες. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες που διανύουμε, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για κάποιον που επιθυμεί να χάσει κιλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ή να διακόπτει την προσπάθεια του ή να μην ξεκινά ή να αποζητά ανέξοδες λύσεις ( δίαιτες φίλων, δίαιτες από περιοδικά ή το διαδίκτυο κτλ).

Οικογενειακές – επαγγελματικές υποχρεώσεις. Έντονοι ρυθμοί ζωής, επαγγελματικές και οικογενειακές υποχρεώσεις και γενικότερα ένα τρόπος ζωής που σε αναγκάζουν να βρίσκεσαι πολλές ώρες έξω από το σπίτι, αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα έναρξης ή συνέχισης ενός διατροφικού προγράμματος. Συζητείστε με το διαιτολόγο σας, το πρόγραμμα σας και λύσεις υπάρχουν, αρκεί να οργανώσετε λίγο το χρόνο σας.

Έντονη κοινωνική ζωή. Αρκετοί άνθρωποι λόγω εργασίας ή κοινωνικών υποχρεώσεων γευματίζουν αρκετά συχνά μακριά από το σπίτι τους. Σε μια τέτοια περίπτωση, η αλήθεια είναι ότι η διατήρηση ενός διατροφικού προγράμματος καθίσταται δύσκολη, όχι όμως ανέφικτη. Συζητήστε με το διαιτολόγο σας και σίγουρα θα σας κατευθύνει σε ορθές διατροφικές επιλογές κατά τις εξόδους σας.

Μην εγκαταλείπετε την προσπάθεια σας. Σεβαστείτε τους βιορυθμούς σας και εμπιστευτείτε τη μεσογειακή διατροφή!!
 
Πηγή: Επιστημονική ομάδα του Διαιτολόγου κ. Ζουμπανέα (diatrofi.gr)
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ