Ποιες αρμοδιότητες των ΔΟΥ επεκτείνονται στα ΓΕΦ

20 Μαΐου 2014

Τις αρμοδιότητες των Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΓΕΦ) που λειτουργούν εκτός των ΔΟΥ επεκτείνει με απόφασή του ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων. ΤΑ ΓΕΦ λειτουργούν εκτός εφοριών στις έδρες ή περιοχές δήμων και εξυπηρετούν τις ανάγκες τοπικών κοινωνιών.

Σύμφωνα με την απόφαση, μεταξύ των αρμοδιοτήτων αυτών περιλαμβάνονται οι ακόλουθες:

Για θέματα φορολογίας εισοδήματος

α) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών), σε περίπτωση που προβλέπεται χειρόγραφη υποβολή ή δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής, λόγω αποδεδειγμένης τεχνικής αδυναμίας.

β) Παραλαβή φορολογικών δηλώσεων νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (αρχικών, συμπληρωματικών, τροποποιητικών), σε περίπτωση χειρόγραφης υποβολής.

γ) Παραλαβή δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων και αυτοτελούς φορολόγησης σε περίπτωση χειρόγραφης υποβολής.

δ) Χορήγηση στους φορολογουμένους φορολογικών στοιχείων, που αφορούν στους ίδιους και διατηρούνται ηλεκτρονικά στις εφαρμογές του Taxis.

ε) Χορήγηση εντύπων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων και προσωπικών εταιρειών (Ε1, Ε2, Ε3, Ε5 και Ε7), κεφαλαιουχικών εταιρειών και νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Φ01010, Φ01013 και Φ01012), στις περιπτώσεις εξαίρεσης από την ηλεκτρονική υποβολή.

στ) Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων, τόσο για την ηλεκτρονική, όσο και για την χειρόγραφη υποβολή φορολογικών δηλώσεων, τη συγκέντρωση και προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών.

ζ) Παραλαβή φορολογικών αιτημάτων.

η) Παραλαβή υπεύθυνων δηλώσεων.

θ) Ενημέρωση των φορολογουμένων σχετικά με την φορολογική νομοθεσία, τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις και τις σχετικές ερμηνευτικές εγκυκλίους.

Για θέματα φορολογίας κεφαλαίου

α) Παραλαβή (προσωρινή) δηλώσεων φόρου κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από τυχερά παίγνια και μεταβίβασης ακινήτων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο της ΔΟΥ, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης, με την καταγραφή επ' αυτής, αναλυτικά, όλων των συνυποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στη ΔΟΥ και χορήγηση των αντιγράφων αυτών μετά από την επιστροφή τους από την ΔΟΥ.

β) Παραλαβή αιτήσεων με τα τυχόν απαιτούμενα δικαιολογητικά για χορήγηση των πιστοποιητικών του άρθρου 105 του «Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών, Γονικών Παροχών Προικών και Κερδών από Λαχεία» (ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Ν.2961/2001) και του άρθρου 54Α΄ του Ν. 4174/2013 (πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α.), καταχώριση των αιτήσεων στο ηλεκτρονικό πρωτόκολλο της ΔΟΥ, χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της αίτησης, αποστολή της αίτησης στη ΔΟΥ με τηλεομοιοτυπία (Fax), παραλαβή των πιστοποιητικών από τη ΔΟΥ με αντίστοιχο τρόπο (Fax), χορήγηση αντιγράφου αυτών στον νομίμως αιτούντα μετά από έλεγχο των στοιχείων του, το οποίο σφραγίζεται από το ΓΕΦ και αποτελεί πρωτότυπο πιστοποιητικό, και φύλαξη των αιτήσεων και των πιστοποιητικών σε ειδικό φάκελο.

Για θέματα ΦΠΑ

α) Παραλαβή οποιασδήποτε αίτησης, δήλωσης, γνωστοποίησης ή άλλων εντύπων που υποχρεούται να παραλαμβάνει η ΔΟΥ, με τα συνημμένα δικαιολογητικά, καθώς και της ειδικής δήλωσης ΦΠΑ για τη μεταβίβαση ακινήτων.

β) Πρωτοκόλληση κάθε εισερχόμενου εγγράφου.

γ) Καταχώριση στις εφαρμογές του νέου TAXIS όλων των ανωτέρω στοιχείων για τα οποία έχουν αναπτυχθεί οι εφαρμογές.

δ) Αποστολή στην ΔΟΥ όλων των παραληφθέντων εγγράφων.

ε) Χορήγηση εντύπων.

στ) Κοινοποίηση πράξεων ή εγγράφων κατόπιν παραγγελίας του προϊσταμένου της οικείας ΔΟΥ.

Για θέματα τελών και ειδικών φορολογιών

α) Παραλαβή οποιασδήποτε δήλωσης, αίτησης ή άλλων εντύπων που υποχρεούται να παραλαμβάνει η ΔΟΥ με συνημμένα δικαιολογητικά και καταχώριση στις εφαρμογές του Νέου TAXIS.

β) Αποστολή στη ΔΟΥ όλων των παραληφθέντων εγγράφων.

γ) Χορήγηση εντύπων.

δ) Παραλαβή αιτημάτων, μαζί με όλα τα εκάστοτε προβλεπόμενα δικαιολογητικά, προκειμένου να διαβιβαστούν στην ΔΟΥ προς εξέταση, όπως, ενδεικτικά η αίτηση για χορήγηση απαλλαγών από τέλη κυκλοφορίας (απαλλαγές αναπήρων πολιτών).

ε) Παραλαβή της άδειας και των πινακίδων κυκλοφορίας για την θέση των οχημάτων σε ακινησία.

στ) Πρωτοκόλληση κάθε εισερχομένου εγγράφου και καταχώρηση στο Πληροφοριακό Σύστημα Οχημάτων των προβλεπομένων ενημερώσεων.

ζ) Κοινοποίηση πράξεων ή εγγράφων κατόπιν παραγγελίας του προϊσταμένου της οικείας ΔΟΥ.

Για θέματα του τμήματος εσόδων

α) Χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής.

β) Επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

γ) Χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής στις περιπτώσεις που αυτά εκδίδονται από οποιονδήποτε υπάλληλο ΔΟΥ/ Ελεγκτικού Κέντρου.

 δ) Είσπραξη εσόδων, με την έκδοση διπλοτύπου παραστατικού είσπραξης τύπου Α΄, μόνο για τα έσοδα των οποίων η είσπραξη δεν μπορεί να διενεργηθεί σε πιστωτικά ιδρύματα ή στα ΕΛΤΑ .

 ε) Έκδοση μοναδικού κωδικού πληρωμής για τις οφειλές, οι οποίες μπορούν να πληρωθούν σε Πιστωτικά Ιδρύματα ή στα ΕΛΤΑ.

 

Πηγή: ΑΜΠΕ

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ