Τι αλλάζει στις Online Αγορές για προμηθευτές και καταναλωτές

<div id="art_cont1">
<p>Πιο αυστηροί γίνονται από τις 13 Ιουνίου οι κανόνες για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό ή εξ’ αποστάσεως εμπόριο, καθώς με το νόμο 4242/14 άλλαξε το σχετικό θεσμικό πλαίσιο.<br /><br />Μία βασική αλλαγή είναι ότι πλέον οι εταιρίες αυτές δεν θα καταχωρούνται στο ειδικό μητρώο που τηρούταν στο υπουργείο Ανάπτυξης, όπως υποχρεούνταν για τη θεώρηση των αναγκαίων φορολογικών βιβλίων και στοιχείων από την αρμόδια δημόσια οικονομική υπηρεσία.<br /><br />Με το νέο νόμο «κάθε προμηθευτής, ο οποίος προτίθεται να συνάπτει με τους καταναλωτές συμβάσεις από απόσταση αγαθών και υπηρεσιών, υποχρεούται να ζητήσει την καταχώρισή του στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 3419/2005 – Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) και Εκσυγχρονισμός της Επιμελητηριακής Νομοθεσίας».<br /><br />Ως εκ τούτου οι εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου δεν μπορούν να κάνουν καμία πράξη εάν πρώτα δεν εγγραφούν στο ΓΕΜΗ. Προϋπόθεση όμως της εγγραφής αυτής είναι η προηγούμενη εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας για τους επαγγελματίες της Αθήνας ή σε επιμελητήριο επιλογής τους ή της περιοχής τους.<br /><br />Πιο αυστηροί γίνονται από τις 13 Ιουνίου οι κανόνες λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου και όσο αφορά τα δικαιώματα των καταναλωτών, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από τις 13 Ιουνίου 2014.<br /><br />Μεταξύ άλλων, προβλέπεται η παροχή προθεσμίας 14 ημερών στους καταναλωτές, για να επιστρέψουν προϊόν που αγόρασαν μέσω διαδικτύου, με επιστροφή των χρημάτων τους, χωρίς να υποχρεούνται να αναφέρουν τους λόγους και με μοναδική επιβάρυνση τη δαπάνη επιστροφής του προϊόντος.<br /><br />Ο προμηθευτής, από την πλευρά του, οφείλει να επιστρέψει τα χρήματα (συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής) εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την ημέρα κατά την οποίαν ενημερώθηκε από τον καταναλωτή ότι αυτός υπαναχωρεί. Αν ο προμηθευτής δεν έχει ενημερώσει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης, τότε η προθεσμία υπαναχώρησης λήγει 12 μήνες μετά την κανονική προθεσμία των 14 ημερών.<br /><br />Ο προμηθευτής οφείλει να έχει παραδώσει το προϊόν μέσα σε 30 ημέρες από την παραγγελία του, εκτός κι αν έχει συμφωνηθεί άλλη ημερομηνία παραλαβής.<br /><br />Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας του προϊόντος, μόνον εάν ο ίδιος προέβη σε κακή χρήση. Για παράδειγμα, αν αποσυσκευάσει το προϊόν, για να δει πώς είναι και αν λειτουργεί, αυτό δεν σημαίνει ότι μειώνει την αξία του.<br /><br />Θεσπίζεται υποχρέωση λεπτομερούς και σαφούς ενημέρωσης των καταναλωτών για το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς στις συναλλαγές που γίνονται μέσω διαδικτύου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω φαξ, μέσω τηλεφώνου και εκτός εμπορικού καταστήματος. Ειδικότερα, οι έμποροι οφείλουν να αναφέρουν το συνολικό κόστος του προϊόντος ή της υπηρεσίας, καθώς και κάθε άλλη πρόσθετη δαπάνη (έξοδα μεταφοράς, δασμοί, ΦΠΑ, κλπ.)<br /><br />Δημιουργείται ενιαίο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης, που καθιστά απλή τη διαδικασία υπαναχώρησης σε διασυνοριακές συναλλαγές.<br /><br />Αναφέρονται με σαφήνεια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του καταναλωτή και τον εμπόρου, σε περίπτωση ακύρωσης μιας σύμβασης.<br /><br />Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερωθεί με σαφήνεια για το ποιος πληρώνει τα έξοδα σε περίπτωση επιστροφής των εμπορευμάτων.<br /><br />Παρέχεται ειδική προστασία των καταναλωτών σε περίπτωση συμβάσεων που συνάπτονται διά τηλεφώνου (cold callίng). Η σύμβαση είναι έγκυρη και ισχύει από τη στιγμή που ο καταναλωτής υπογράψει ότι αποδέχεται την προσφορά, ενώ μέχρι σήμερα αρκούσε η προφορική συναίνεση διά τηλεφώνου για την εγκυρότητα της σύμβασης.<br /><br />Απαγορεύεται να επιβαρύνονται οι καταναλωτές με επιπλέον κόστος, όταν πληρώνουν με πιστωτική κάρτα. Επίσης, απαγορεύεται οποιαδήποτε επιπρόσθετη χρέωση των καταναλωτών (πέραν της βασικής τιμής χρέωσης), όταν καλούν σε γραμμή εξυπηρέτησης.<br /><br />Ενισχύεται η προστασία των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τα ψηφιακά προϊόντα (υποχρέωση παροχής ενημέρωσης σχετικά με τη συμβατότητα του περιεχομένου, τις τεχνικές προδιαγραφές του (hardware και του software).<br /><br />Θεσπίζεται υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών πριν από την πραγματοποίηση της αγοράς για τα βασικά στοιχεία πού αφορούν μια συναλλαγή (π.χ., το συνολικό κόστος, τον τρόπο πληρωμής και τη διάρκεια της σύμβασης), για αγορές πού γίνονται εντός εμπορικών καταστημάτων.</p>
<div> Πηγή: <a href="http://www.madata.gr">www.madata.gr</a> </div>
</div>

Σχετικά άρθρα