Μεγάλο αφιέρωμα: Το φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ξεκινά- 75 εκδηλώσεις

27 Μαΐου 2014

Από τους συντάκτες του περιοδικού Αθηνόραμα Μαρία Κρύου, Γιώργο Χαρωνίτη και  Ιλειάνα Δημάδη

Με 75 εκδηλώσεις είναι φανερό πως ο πλουραλισμός (θα λέγαμε υπέρ το δέον ) αποτελεί το φετινό χαρακτηριστικό του μεγάλου καλοκαιρινού πολιτιστικού γεγονότος της χώρας, που εκτείνεται από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 16 Αυγούστου. Εκτός από τις superstars Ιζαμπέλ Ιπέρ και Ιζαμπέλα Ροσελίνι, την εκκεντρική Ανχέλικα Λίντελ και δύο καθαρόαιμα φεστιβαλικές παραγωγές μεγάλου μεγέθους –το «Ατλαζένιο γοβάκι» και τη «Μεγάλη Χίμαιρα»–, μια ολόκληρη στρατιά νέων Ελλήνων καλλιτεχνών δίνει το «παρών» στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2014.

 

 «Ραμόνα travel»
«Ραμόνα travel»

«Ντίβες, νιάτα και (μια κάποια ) αμηχανία»: αυτό θα μπορούσε να είναι το άρρητο μότο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Ανοικονόμητο ποσοτικά, με 36 θεατρικές παραστάσεις, 22 μουσικά γεγονότα, 13 χοροθεάματα και 4 εικαστικές εκδηλώσεις, το φεστιβάλ μοιάζει (παρά τις πολλές κι ενδιαφέρουσες περιπτώσεις καλλιτεχνών και παραγωγών ) να χάνει σε «χαρακτήρα». Και αυτό γιατί ο πλουραλισμός επιτρέπει στο πρόγραμμά του να χωρέσουν οι πάντες και τα πάντα: από την Ιζαμπέλα Ροσελίνι μέχρι τα Επτανησιακά Πολιτιστικά Σωματεία Αττικής και από την εκκεντρική Ανχέλικα Λίντελ μέχρι τη Μαίρη Λίντα. 
Ταυτόχρονα ορισμένοι «παλιοί φίλοι» του ή τακτικοί επισκέπτες της χώρας μας επανέρχονται για δεύτερη ή πολλοστή φορά. Η μοντερνιτέ δεν αγνοείται, ούτε και ο εμπορικός αντίκτυπος, ενώ η πρωτοπορία τιμάται εξίσου με την παράδοση. Θα μας φαινόταν πολύ πιο ενδιαφέρον ένα χρονικά πολύ πιο «σφιχτό» φεστιβάλ, το οποίο θα εξασφάλιζε στους θεατές αλλιώ­τικες εμπειρίες και προκλήσεις. Αυτό δεν σημαίνει πως είναι ανάξιοι­ όσοι συμμετέχουν – κάθε άλλο.

 

 «Αρκαδία»
«Αρκαδία»

Απλώς, αν είσαι ένας ενημερωμένος θεατής, έχεις ήδη δει κατά τη χειμερινή σεζόν τους περισσότερους εξ αυτών σε άλλες δουλειές. Η συμμετοχή τους, λοιπόν, στην Πειραιώς 260 δίνει την εντύπωση μιας ανακύκλωσης. Σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει ως εφαλτήριο δημοσιότητας προκειμένου να δούμε αυτές τις φεστιβαλικές παραστάσεις να επαναλαμβάνονται στα θέατρα της Αθήνας τον προσεχή χειμώνα. Είναι σεβαστό το ότι ένα φεστιβάλ πρέπει να λαμβάνει υπόψη σε καιρούς οικονομικής κρίσης τη βιωσιμότητα­ του καλλιτεχνικού δυναμικού της χώρας. καλό θα ήταν ωστόσο να μην υποθάλπει τη διάσπαση και τον κατακερματισμό δυνάμεων που ούτως ή άλλως επικρατεί και να εστιάζει σε λιγότερες, αλλά πολύ πιο ιδιαίτερες παραγωγές. 
Και θα ήταν πιο πρόσφορο να ευνοήσει τις μεγάλες συνεργασίες Ελλήνων και ξένων. Είναι κατανοητά τα οικονομικά προβλήματα της ίδιας της διοργάνωσης: ο προϋπολογισμός (2 εκατ. ευρώ ) είναι κατά 700.000 μικρότερος από ό,τι πέρυσι. Το καλλιτεχνικό κομμάτι όμως θα πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτο. Το φεστιβάλ πρέπει πρωτίστως να χαράσσει νέους δρόμους. Γιατί ως καλλιτεχνικό γεγονός μεγάλου μεγέθους οφείλει να παρουσιάζει εξέχουσες προσωπικότητες, σύγχρονα ρεύματα και, βέβαια, τα θεάματα και τα ακροάματα εκείνα που δεν μπορείς να παρακολουθήσεις σε κανένα άλλο θέατρο, πολυχώρο, ίδρυμα, μέγαρο ή πολιτιστικό τομέα – με μια πρόταση την creme de la creme της πολιτιστικής προσφοράς.

Θέατρο

Διάσημες ντίβες κι εγχώριο low budget 
Είκοσι οκτώ παραστάσεις περιμένουν τους Αθηναίους θεατρόφιλους. Οι περισσότερες ανεβαίνουν στην Πειραιώς 260, καθώς το Ηρώδειο αφήνεται για πολλοστή χρονιά θεατρικά ανενεργό, με μόνη εξαίρεση τα «Παντρολογήματα» του Γκόγκολ, μια ανεξάρτητη παραγωγή του Γιάννη Μπέζου, με τον ίδιο και τους Ναταλία Τσαλίκη και Χρήστο Λούλη (27-28/6 ). Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Λούκος έδωσε το πράσινο φως για low budget παραστάσεις δεκατριών μη ευρέως γνωστών ή πρωτοεμφανιζόμενων στο φεστιβάλ σκηνοθετών, με αξιόλογο πειραματικό προφίλ, όπως οι Ιώ Βουλγαράκη, Ηλίας Κουνέλας, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Γιάννης Μόσχος, Σάββας Στρούμπος, Κωνσταντίνος Χατζής κ.ά. Μακάρι το ευρύ κοινό να πάρει το ρίσκο να τους «γνωρίσει» όλους – καθένας κομίζει και μια ενδιαφέρουσα πρόταση. Ίσως όμως έπρεπε να αποφευχθεί ο συνωστισμός όλων αυτών των δημιουργών κατά παράταξη σε ένα δίμηνο.

 

 Vassilikos
Vassilikos

Δύο εξ αυτών, ο Γιάννης Καλαβριανός και ο Γιάννης Σκουρλέτης, ανοίγουν το Φεστιβάλ Αθηνών: ο μεν πρώτος με το ερωτικό «Αβελάρδος και Ελόιζα», όπου η Ελένη Κοκκίδου ηγείται ενός νεανικού θιάσου (1-2/6 ), ενώ ο δεύτερος μεταμορφώνει την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη σε Ελληνίδα Μπλανς Ντιμπουά βάσει της αιρετικής εκδοχής της Γλυκερίας Μπασδέκη στο «Λεωφορείον ο Πόθος» του Τενεσί Ουίλιαμς, με τον τίτλο «Ραμόνα travel» (1-5/6 ). 
Η ήδη καταξιωμένη Κατερίνα Ευαγγελάτου ανεβάζει τον «Ιδομενέα» του ακραίου Ρόναλντ Σιμελπφένιχ με πρωταγωνιστή τον Ακύλα Καραζήση (20, 22/7 ) και ο νεότατος Θάνος Παπακωνσταντίνου τη «Μετατόπιση προς το ερυθρό» (6-7/7 ), το νέο έργο του διακεκριμένου συγγρα­φέα Γιάννη Μαυριτσάκη με πρωταγωνίστρια την Αμαλία Μουτούση. Από τις «νεανικές» αυτές παραστάσεις μπορούμε ασυζητητί να σας προτείνουμε, ακριβώς επειδή παίζεται σε επανάληψη, την περφόρμανς –σαν ροκ συναυλία– του Άρη Μπινιάρη στο (έξοχο ) μυθιστόρημα «Το θείο τραγί» του Γιάννη Σκαρίμπα (25-26/7 ).

 

 «Πάπισσα Ιωάννα»
«Πάπισσα Ιωάννα»

Τρεις πολλά υποσχόμενες ελληνικές παραγωγές διεκδικούν το ενδιαφέρον μας τον Ιούλιο. Πρώτα πρώτα, η θεατρική διασκευή –διά χειρός Στρατή Πασχάλη– του διάσημου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Χίμαιρα» σε σκηνοθεσία του εγγονού του Δημήτρη Τάρλοου, με τους Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Νίκο Ψαρρά και Όμηρο Πουλάκη (14-17/7 ). Εξίσου ενδιαφέρουσα φαντάζει η «Πάπισσα Ιωάννα» που ετοιμάζει ο Δημήτρης Μαυρίκιος, με αφορμή το ομώνυμο έργο του Εμμανουήλ Ροΐδη, με τη Ράνια Οικονομίδου να συμπρωταγωνιστεί με τη φετινή νικήτρια του Βραβείου «Μελίνα Μερκούρη» Γιούλικα Σκαφιδά­ (30-31/7 ). 
Το ίδιο διήμερο θα παιχτεί­ το πολύωρο «Ατλαζένιο γοβάκι» του Πολ Κλοντέλ, ένα έργο-σταθμός του 20ού αιώνα, σε σκηνοθεσία Έφης Θεοδώρου, με τους Mάξιμο Μουμούρη, Μαρία Σκουλά, Χάρη Φραγκούλη κ.ά. Με περιέργεια αναμένουμε να δούμε και τον Νίκο Καραθάνο ως… μάνα στην εκδοχή της Λένας Κιτσοπούλου στον «Ματωμένο γάμο» του Λόρκα (23-24/7 ). To θεατρικό top 3 των ξένων παραγωγών είναι γένους θηλυκού. Για τη σεξουαλική ζωή των ζώων θα μας μιλήσει η Ιζαμπέλα Ροσελίνι στο μονόλογο «Green porno», ένα… οικολογικό «πορνό» σε σκηνοθεσία Ζαν-Κλοντ Καριέρ (24-26/6 ). 
Βέβαιο το sold out, οπότε όσοι θέλετε να δείτε live την αλλοτινή μούσα του Ντέιβιντ Λιντς, καλό είναι να βια­στείτε. Η Ιζαμπέλ Ιπέρ, πάλι, θα ερμηνεύσει την πλούσια χήρα στις «Ψευδοεξομολογήσεις» του Μαριβό που ανεβαίνουν σε σκηνοθεσία του κλασικότροπου Λικ Μποντί από το παρισινό θέατρο Οντεόν (12-14/6 ). Επίσης, για πρώτη φορά­ καταφθάνει στην Ελλάδα η ρηξικέλευθη δραματουργός, σκηνοθέτις και περφόρμερ Ανχέλικα Λίντελ από την Ισπανία, με την ιδιόρρυθμη παράσταση «Όλος ο ουρανός πάνω στη γη», όπου η μαζική δολοφονία των 560 νέων στο νησί Ουτόγια της Νορβηγίας από τον Άντερς Μπρέιβικ συνδέεται με το παραμύθι του Πίτερ Παν (15-17/6 ).

 

 «Παντρολογήματα»
«Παντρολογήματα»

Ας σημειώσουμε πως με ένα άλλο έργο της Λίντελ, το εξίσου παράδοξο «Και τα ψάρια βγήκαν να πολεμήσουν ενάντια στους ανθρώπους», το οποίο αφορά τους πνιγμούς των μεταναστών στη Μεσόγειο, καταπιάνεται και ο νέος Έλληνας σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης (13-14/6 ). Κι αν θέλετε ακόμη μία γυναικεία παραγωγή με αίγλη, αν και σε επανάληψη, είναι ο μονόλογος του Σάμιουελ Κόλεριτζ «Η μπαλάντα του γερο-ναυτικού» από τη Φιόνα Σο (24-25/6 ). 
Στις ξένες επισκέψεις συγκαταλέγεται κι εκείνη του Γάλλου σκηνοθέτη Εμανουέλ Ντεμαρσί-Μοτά, ο οποίος επανέρχεται ένα χρόνο μετά τον «Ρινόκερο» με μια παράσταση βασισμένη σε κείμενα του Ιονέσκο, το «Ionesco suites» (1-3/7 ). Δύο γνωστοί και βραβευμένοι Έλληνες ηθοποιοί σκηνοθετούν για πρώτη φορά στο φεστιβάλ: ο Χρήστος Στέργιογλου ανεβάζει­ στην Πειραιώς 260 τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου (22-23/6 ) και ο Μανώλης Μαυροματάκης στη Μικρή Πόρτα ένα παραμύθι για παιδιά και εφήβους, την «Καταστρούπολη» (24-25/6, 27-30/6, 1/7 ). Ας συμπληρώσουμε πως χάρη στην πρωτοβουλία Διάζωμα, η «Γυναίκα της Ζάκυθος» του Σολωμού, σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη με την Όλια Λαζαρίδου, θα παιχτεί σε 26 άγνωστα αρχαία θέατρα της χώρας.

 

 «Όλος ο ουρανός πάνω στη γη»
«Όλος ο ουρανός πάνω στη γη»

Όσον αφορά το Φεστιβάλ Επιδαύρου, ισχύει ό,τι και πέρυσι: από τον κοσμοπολιτισμό των προηγούμενων ετών επιστρέφουμε στην εγχώρια παραγωγή, με την έμφαση να δίνεται και πάλι­ στους νέους ή «άγνωστους» δημιουργούς ακριβώς τη χρονιά που το Φεστιβάλ Επιδαύρου γιορτάζει τα 60 χρόνια από την (ανεπίσημη ) έναρξή του. Κάπως έτσι, ο 26χρονος Δημήτρης Καραντζάς ανοίγει το φεστιβάλ με την «Ελένη» του Ευριπίδη, καθο­δηγώντας έναν θίασο νεότατων ηθοποιών (5/7 ). 
Τη σκυτάλη παίρνει­ ένας λίγο μεγαλύτερος ηλικιακά κινηματογραφιστής και θεατρικός σκηνοθέτης, ο Έκτορας Λυγίζος, ο οποίος ανεβάζει (μετά τη διεθνή επιτυχία της ταινίας του «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» ) τον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου, με την Άννα Μάσχα, τη Στεφανία Γουλιώτη και τον Θάνο Τοκάκη (12/7 ). Αν και πιο έμπειρος, ο Κώστας Φιλίππογλου σκηνοθετεί επίσης για πρώτη φορά στην Επίδαυρο τον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή με μια τριανδρία που κάνει εντύπωση: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Αιμίλιος Χειλάκης (18-19/7 ). 
Ακολουθούν οι εξής παραγωγές: «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη, με τη Λυδία Κονιόρδου να σκηνοθετεί για λογαριασμό του Εθνικού Θεάτρου και να πρωταγωνιστεί δίπλα στον Νίκο Κουρή (25-26/7 ). Το ίδιο διήμερο η Ρούλα Πατεράκη ανεβάζει στη Μικρή Επίδαυρο το «Μανιφέστο του πολέμου», τη θεατρική της εκδοχή στον –κατά Θουκυδίδη– Πελοποννησιακό Πόλεμο, με βασικό αφηγητή τον Δημήτρη Λιγνάδη. Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου θα δούμε ακόμη τους αριστοφανικούς «Βατράχους» του Γιάννη Κακλέα, με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου (1-2/8 ), και τις «Βάκχες» του Ευριπίδη από την Άντζελα Μπρούσκου, με τους Αγλαΐα Παππά, Άρη Σερβετάλη και Μαρία Κίτσου (8-9/8 ). Το Φεστιβάλ Επιδαύρου κλείνει με μια παραγωγή του ΚΘΒΕ, τους «Πέρσες» του Αισχύλου διά χειρός Νικαίτης Κοντούρη, με τους Γιάννη Φέρτη, Άκη Σακελλαρίου και Λάζαρο Γεωργακόπουλο (15-16/8 ).

4 αφιερώματα σε μεγάλες μορφές

 

THE BEATLES 
Η Καμεράτα γιορτάζει τα 50 χρόνια από την έναρξη της Beatlemania με κλασικά τραγούδια των «Σκαθαριών» βαλμένα σε κλασικό περιβάλλον από τον Νίκο Πλατύραχο και υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη. Ερμηνεύει ένα ωραίο τραγουδιστικό καστ. (Ηρώδειο, 17/7 )

 

 

ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ 
Τα τραγούδια της Μελίνας –αλλά και η Ελλάδα της– ­παρουσιάζονται από την Ελεωνόρα Ζουγανέλη σε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς». Για τα είκοσι χρόνια που μας λείπει... (Ηρώδειο, 10/7 )

 

 

ΤΕΤΡΑΣ Η ΞΑΚΟΥΣΤΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 
Ανασύσταση, διά χειρός Λίνας Νικολακοπούλου, της εποχής του κλασικού ρεμπέτικου του Μάρκου και της παρέας του, ενός σχήματος που ουσιαστικά διαμόρφωσε το χαρακτήρα του λαϊκού μας τραγουδιού. (ΟΛΠ, 6-8/6 )

 

 

ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ -ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ 
«Εσπερινοί διάλογοι» ανάμεσα στους κορυφαίους συνθέτες μας από τον Μανώλη Μητσιά. Δύο μουσικοί κόσμοι διαφορετικοί αλλά κι εξαιρετικά ίδιοι βρίσκονται σε ταυτόχρονη και παράλληλη κίνηση. Με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων. (Ηρώδειο, 2/7 )

Χορός

 «East Shadow»
«East Shadow»

Κύκνοι κι αίλουροι 
Ανατροπές σε κλασικά έργα, παραστάσεις καταγγελίας, ελληνικά πειραματικά σχήματα αλλά και θεάματα για όλη την οικογένεια δίνουν το στίγμα του φετινού χορογραφικού προσώπου του φεστιβάλ, το οποίο θα απολαύσουμε αποκλειστικά στην Πειραιώς 260. Η Τρίσα Μπράουν και η ομάδα της παρουσιάζουν χορογραφίες αντιπροσωπευτικές του απελευθερωτικού πνεύματος της θρυλικής Αμερικανίδας χορογράφου: «Watermotor», «For M.G.: The Movie», «Rogues», «Son of Gone Fishin’» (11-12/7 ). Ο χορογράφος/φιλόσοφος Γίρζι Κίλιαν έρχεται με το «East Shadow», ένα έργο αφιερωμένο στη μνήμη των θυμάτων της Φουκουσίμα (28-29/6 ). Μια χορογραφία-πρόκληση θα δούμε από τη Νοτιοαφρικανή Ντάντα Μαζίλο –τη γνωρίσαμε το 2012 στο «Refuse the hour» του Ουίλιαμ Κέντριτζ στη Στέγη–, η οποία ανατρέπει τα στερεότυπα του κλασικού μπαλέτου παρουσιάζοντας τη «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι με δεκατέσσερις κύκνους, άντρες και γυναίκες, που χορεύουν με την πλάτη γυρισμένη στο κοινό (7-9/6 ).

 

 «Όλος 
ο ουρανός 
πάνω 
στη γη»
«Όλος ο ουρανός πάνω στη γη»

Γεμάτη πρόκληση κι ερωτισμό περιμένουμε να είναι και η «Αρκαδία» (16-17/6 ) του Κωνσταντίνου Ρήγου. Την πρώτη τους εμφάνιση στη χώρα μας κάνουν ο Μίκαελ Κλίεν με τη διαδραστική περφόρμανς για τις φυλετικές διακρίσεις­ «Jerusalem - Choreography for Greece» (27-29/6 ), ο Γιουβάλ Πικ με το δυναμικό «Score» (28-29/6 ) και η χορεύτρια Ερμίρα Γκόρο (συνεργάτις του ιδρυτή των DV8 Λόιντ Νιού­σον ) με τη χορογραφία-ντοκουμέντο «A Quiet Voice» με θέμα την πολυπολιτισμικότητα (7-8/7 ). Σε ένα θέαμα-ακρόαμα για όλη την οικογένεια­ μας καλεί η ομάδα τσίρκο Circa: στο «Opus» χορευτές-πουλιά, ακροβάτες-αιλουροειδή και το κουαρτέτο Ντεμπισί συνεργάζονται για να δημιουργηθεί ένα ευφάνταστο σκηνικό θέαμα (7-9/6 ). Σημαντική είναι όμως και η παρουσία των Ελλήνων πειραματιστών: Μαριάννα Καβαλλιεράτου (1-2/6 ), Λίντα Καπετανέα (4-5/7 ), ­Γιάννης Μανταφούνης (1-2/7 ), Τζένη Αργυρίου (18-19/6 ) και Ίρις Καραγιάν (27-28/6 ). 

3 όπερες στο Φεστιβάλ

 

«ΝΤΟΝ ΤΖΙΟΒΑΝΙ» 
Ο Γιάννης Χουβαρδάς εγκαινιάζει τη συνεργασία του με την ΕΛΣ σκηνοθετώντας το αριστούργημα του Μότσαρτ, που έδωσε καλλιτεχνική διέξοδο σε φιλοσοφικά ερωτήματα της εποχής η οποία προηγήθηκε της Γαλλικής Επανάστασης. (Ηρώδειο, 11, 13-15/6 )

 

 

«Ο ΘΕΛΛΟΣ» 
Σε μια διαφορετική από τα συνήθη σκηνοθετική ανάγνωση, ο Γιάννης Κόκκος αναδεικνύει την τρικυμία που κυριαρχεί στα πάθη του σαιξπηρικού ήρωα που τόσο υπέροχα μετέτρεψε σε μελόδραμα ο Βέρντι προς το τέλος της πορείας του. (Ηρώδειο, 27, 29-31/7 )

 

 

«Η ΧΗΡΑ ΚΑΙ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΥΜΕΝΟΣ» 
Η κινέζικη όπερα Λίγιουανσι, που χρονολογείται από τον 11ο αιώνα, βρίσκει ένα δρόμο προς τις σύγχρονες καλλιτεχνικές απαιτήσεις. Σε αυτό το έργο βρίσκουμε νεωτερικότητα γραφής και μινιμαλισμό έκφρασης. (Πειραιώς 260, 21-22/6 )

Μουσική

 «Πέρσες»
«Πέρσες»

Από τη Μαίρη Λίντα μέχρι τη Monika 
Με πολλή ελληνική μουσική (όλων των ειδών ), σημαντικά αφιερώματα αλλά και σημαντικές κλασικές και jazz παρουσίες θα ντυθεί το μουσικό φεστιβαλικό μας καλοκαίρι. Η κλασική παράμετρος του φεστιβάλ –πέρα από την όπερα– έχει να κάνει με την παρουσία αφενός της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Ηρώδειο, που συνοδεύει τη βωβή ταινία «Ο χρυσοθήρας» του Τσάρλι Τσάπλιν (23/6 ) και παίζει τη «Συμφωνία των Άλπεων» του Ρίχαρντ Στράους (8/7 ) με τη Φιλαρμονική της Νοτιοδυτικής Γερμανίας και αφετέρου της Καμεράτας (24-25/6 ). Επιπλέον, το Kyklos Ensemble και ο Θεόδωρος Κουρεντζής θα παρουσιάσουν το «Wintereisse» του Φραντς Σούμπερτ στο Μέγαρο Μουσικής (14-15/7 ). Από την πλευρά της jazz, τώρα, η παρουσία του Charles Lloyd Quartet και της Μαρίας Φαραντούρη (20/6 ) είναι ξεχωριστό event. Η Μαίρη Λίντα, με τη σειρά της, συνεργάζεται με τους Imam Baildi (25/6 ), ενώ λίγο αργότερα (30/6 ) ο Ψαραντώνης και οι Χαΐνηδες παρουσιάζουν τον «Ερωτόκριτο».

 

 «Opus»
«Opus»

Ένας από τους πιο εμβληματικούς μας συνθέτες, ο Γιάννης Μαρκόπουλος, μας ταξιδεύει ξανά στον κόσμο του (6/7 ), ενώ η κορυφαία Νάνα Μούσχουρη μας θυμίζει το πλούσιο διεθνικό της καλλιτεχνικό στίγμα (14/7 ). Τέλος, στις 16/7 η Monika, εκτός από τις επιτυχίες της, θα μας συστήσει και τα νέα της τραγούδια. 
Η Μικρή Επίδαυρος φέρει πάντα το ιδιαίτερο μουσικό της στίγμα. Εκεί παρουσιάζει φέτος η Νατάσσα Μποφίλιου την τραγουδοποιητική ανθολογία της «Επικίνδυνη ηλικία» (4-5/7 ), ενώ ο Vassilikos ερμηνεύει με το δικό του τρόπο τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη (11-12/7 ), με guests τη Δήμητρα Γαλάνη και την Ελευθερία Αρβανιτάκη . Ο κύκλος κλείνει στις 18-19/7 με την παράσταση «Το τραγούδι του μετανάστη», την οποία παρουσιάζουν ο Δημήτρης Μπάσης και η Γιώτα Νέγκα.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ