Επιδόσεις σε εξετάσεις: Ζήτημα εξυπνάδας ή αυτοεκτίμησης;

28 Μαΐου 2014

Από την εκπαιδευτική- συμβουλευτική ψυχολόγο, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου 

Ο Tomas Chamorro-Premuzic, ψυχολόγος που ηγήθηκε της έρευνας που διεξήχθη στο Goldsmiths University του Λονδίνου, υποστηρίζει ότι η διανοητική αυτοπεποίθηση είναι ανεξάρτηση από την πραγματική ευφυία και ότι οι γενετικές διαφορές που έχουμε σε αυτόν τον τομέα αυτοπεποίθησης μπορούν ακόμα και να καθορίσουν τί βαθμούς θα πάρουμε στο σχολείο.

Η ερευνητική ομάδα βρήκε ότι τα παιδιά ηλικίας 7-10 ετών που είχαν πάρει τους καλύτερους βαθμούς στο σχολείο, έδιναν στον εαυτό τους υψηλό βαθμό, ακόμα και όταν υπήρχαν διαφορές στην ευφυία ή το περιβάλλον τους. Δηλαδή, ακόμα και όταν συνυπήρχαν παράγοντες αντίξοων συνθηκών σχετικά με τις επιδόσεις τους, η αυτοπεποίθησή τους ήταν υψηλή, πράγμα που μας υποψιάζει ότι η αυτοπεποίθηση αυτή βοηθά σημαντικά στην καλή επίδοση.

Έτσι, συμπεραίνουμε ότι η πεποίθηση ότι η ευφυία είναι ο κυρίαρχος προγνωστικός παράγοντας της επιτυχίας, ίσως και να μην είναι απόλυτα ορθή.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ