Μικρά μυστικά για να μη βαρυστομαχιάζεις!

30 Μαΐου 2014
 
Πολλές φορές η υπερβολή στο φαγητό μας φέρνει αντιμέτωπους με το αίσθημα της «βαρυστομαχιάς». Δεν είναι τυχαίο που οι διαιτολόγοι επιμένουμε στα μικρά και συχνά γεύματα ή στο «λίγο απ' όλα» αν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο γεγονός (γιορτινό τραπέζι κ.α).Η πλειοψηφία των περιπτώσεων αν δεν υπάρχει βέβαια κάποια παθολογική κατάσταση, συναντάται μετά από περιόδους έντονης νηστείας που ο οργανισμός υπόκειται σε μεγάλη καταπόνηση με τα λιπαρά κρέατα, τα γλυκά και το αλκοόλ ή αν το άτομο παραμένει όλη την ημέρα νηστικό και υπερβάλει στο βραδινό γεύμα.
 

Τα συμπτώματα της «βαρυστομαχιάς», εκτός από το βάρος που αισθανόμαστε στο στομάχι είναι το φούσκωμα, ο πόνος στην περιοχή του στομάχου, οι καούρες, η ναυτία, ρεψίματα, διαταραχές κενώσεων κ.α

Αντιμετώπιση

  • Αν έχετε μετά από κάποιο γεύμα το αίσθημα αυτό του βάρους στο στομάχι θα πρέπει να αποφύγετε τα εξής:
  • Αποφύγετε να ξαπλώσετε, το καλύτερο θα είναι να βρίσκεστε σε κίνηση ,το περπάτημα θα σας βοηθήσει να χωνέψετε.
  • Μην καπνίσετε, η νικοτίνη χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα και διευκολύνει την παλινδρόμηση της τροφής.
  • Αποφύγετε να καταναλώσετε ανθρακούχα ποτά, αντίθετα με τη τάση ότι τα ποτά αυτά βοηθούν, δυσχεραίνουν την κατάσταση προκαλώντας φούσκωμα ή χαλάρωση του οισοφαγικού σφιγκτήρα.
  • Αποφύγετε να καταναλώνετε στα επόμενα γεύματα ή την επόμενη μέρα τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, γλυκά, αλκοόλ.

Διατροφικές οδηγίες

  1. Μικρά και συχνά γεύματα, ανα διαστήματα 3-4 ωρών μεταξύ τους..Στα ενδιάμεσα καταναλώνεται φρούτα εποχής (αποφύγετε τα ανώριμα) και στα κυρίως γεύματα προτιμήστε:Να αποφεύγετε τα γλυκά, τα λιπαρά φαγητά, τα τηγανιτά και τις σάλτσες.
    • 1-2 φορές / βδομάδα κόκκινο κρέας με φρέσκα λαχανικά
    • 2 φορές/ βδομάδα ψάρι με φρέσκα λαχανικά
    • Γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά καθημερινά (αν είναι ανεκτά).
  2. Το αλκοόλ με μέτρο
  3. Το νερό όχι αμέσως μετά τα γεύματα
  4. Να μη τρώτε γρήγορα και να καταναλώνεται το φαγητό σας σε ήρεμο περιβάλλον .
  5. Να πίνετε αφεψήματα που ανακουφίζουν το αίσθημα της βαρυστομαχιάς, όχι όμως άμεσα δηλ. αμέσως μετά το γεύμα αλλά να αφήνετε κάποιες ώρες, διότι θα φουσκώσετε περισσότερο το στομάχι σας. Τέτοια είναι :
    • Η μέντα, η οποία έχει σπασμολυτική δράση και χαλαρώνει τους μύες του πεπτικού συστήματος.
    • Κανέλα σε ζεστό νερό ή χαμομήλι που βοηθάει στη δυσπεψία.
    • Χαμομήλι και φασκόμηλο που έχουν ήπια κατασταλτική δράση.
    • Μέλι αντί ζάχαρης που έχει αντισηπτικές και μαλακτικές ιδιότητες.
 
Επίσης εκτός από το περπάτημα που προαναφέραμε, ένα ήπιο κυκλικό μασάζ στην κοιλιακή χώρα θα ανακούφιζε κάπως. Αν τα συμπτώματα είναι έντονα, επιμένουν και συνοδεύονται από ταχυκαρδίες τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο παθολόγο.
 
Πηγή: Επιστημονική ομάδα του Διαιτολόγου Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...