Τα 50 καλύτερα εστιατόρια του κόσμου!

3 Ιουνίου 2014

Τα καλύτερα εστιατόρια του πλανήτη έχουν πλέον οικολογική ευαισθησία! Για το 2014 το Sustainable Restaurant Award του θεσμού των 50 Καλύτερων Εστιατορίων του Κόσμου, το κέρδισε το τριάστερο «Azurmendi» στο Μπιλμπάο.

 

 Ο σεφ Eneko Atxa τρυγάει τον ντοματόκηπό του
Ο σεφ Eneko Atxa τρυγάει τον ντοματόκηπό του

Μέχρι τώρα αξιολογούσαμε τα εστιατόρια κυρίως για την κουζίνα τους. Η κατάσταση του πλανήτη στον 21ο αιώνα όμως απαιτεί η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία να μπαίνουν ως παράμετροι σε όλες τις δραστηριότητές μας. Ακριβώς γι’ αυτό το 2013 πρωτοκαθιερώθηκε, στο πλαίσιο του θεσμού των 50 Καλύτερων Εστιατορίων του Κόσμο, το Βραβείο Αειφόρου Εστιατορίου της Χρονιάς με χορηγό το εξαιρετικό ρούμι Zacapa, το οποίο φέτος το κέρδισε το εντυπωσιακό τριάστερο εστιατόριο «Azurmendi» στο Μπιλμπάο.

 

 Ένα βιοκλιματικό γυάλινο εστιατόριο σαν κινηματογραφικό σκηνικό
Ένα βιοκλιματικό γυάλινο εστιατόριο σαν κινηματογραφικό σκηνικό

Όπως υπογράμμισε ο global brand ambassador του Zacapa Mario Navarro: «Η υποστήριξη αυτού του βραβείου είναι μια στρατηγική απόφαση, αφού η παραγωγή του Zacapa έχει πολλά στοιχεία αειφορίας και κοινωνικής ευαισθησίας. Όλα τα υποπροϊ­όντα της παραγωγής του ανακυκλώνονται και χρησιμοποιούνται, λ.χ., ως λίπασμα στις φυτείες ζαχαροκάλαμου, που είναι η πρώτη ύλη για το φημισμένο ρούμι της Γουατεμάλα». Πώς χαρακτηρίζεται ένα εστιατόριο ως αειφόρο; Η αξιολόγηση στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες.

 

 

 

 

Πρώτον, στην προμήθεια των υλικών με έμφαση σε τοπικά κι εποχικά προϊόντα καθώς και στην προέλευσή τους από πηγές δίκαιου εμπορίου και ηθικής παραγωγής. Δεύτερον, σε περιβαλλοντικές παραμέτρους όπως η οικολογική ποιότητα των προμηθειών, η διαχείριση των απορριμμάτων, τα οικολογικά υλικά κατασκευής, η εξοικονόμηση ενέργειας και νερού. Τρίτον, σε κοινωνικές παραμέτρους όπως η κοινωνική ευαισθησία και η φιλανθρωπική συμπεριφορά σε τοπικές κοινότητες, η δίκαιη συμπεριφορά στο προσωπικό του εστιατορίου, η υγιεινή διατροφή και ο διάφανος τρόπος λειτουργίας με πρακτικές υπεύθυνου μάρκετινγκ.

 

 

 

 Λαχανόκηπος στη στέγη 
και στο βάθος… θερμοκήπιο
Λαχανόκηπος στη στέγη και στο βάθος… θερμοκήπιο

Εδώ έρχεται να κουμπώσει η κοινωνική ευαισθησία του Zacapa που –όπως διευκρινίζει ο κ. Navarro– «εκφράζεται με την υποστήριξη της κοινότητας των γυναικών τριών κοινοτήτων της Γουατεμάλα που πλέκουν από το 1976 την ψάθινη κορδέλα η οποία στολίζει το μπουκάλι, την petate. Έτσι ενισχύουμε μια παραδοσιακή λαϊκή χειροτεχνία και στηρίζουμε την επιβίωση και το μέλλον 900 γυναικών που υπέφεραν λόγω του μακρόχρονου εμφυλίου στη Γουατεμάλα».

 

 Ο global brand ambassador του Zacapa, Mario Navarro
Ο global brand ambassador του Zacapa, Mario Navarro

Όσον αφορά το ίδιο το βραβευμένο «Azurmendi», είναι ένα πρωτοποριακό εστιατόριο που υλοποιεί το οικολογικό όραμα του σεφ Eneko Atxa. Στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό γυάλινο βιοκλιματικό κτίριο, καρφωμένο με έναν σχεδόν εικαστικό τρόπο σε λόφο. θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει σκηνικό ταινίας του Τζέιμς Μποντ. Χρησιμοποιεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συλλέγει το νερό της βροχής, έχει δικό του θερμοκήπιο και μποστάνι όπου καλλιεργούνται δεκάδες τοπικές ποικιλίες λαχανικών που απειλούνταν με εξαφάνιση, ενώ η αρχιτεκτονική του κτιρίου, που είναι φτιαγμένο εξολοκλήρου από οικολογικά υλικά, στηρίζεται σε βιοκλιματικές αρχές.

 

 

Και το εντυπωσιακό είναι ότι όλα αυτά συνδυάζονται στην κουζίνα με hi tech τεχνικές, όπως η χρήση υπερήχων, που αποφέρουν στον 36χρονο Eneko Atxa τρία αστέρια Michelin και οδηγούν το εστιατόριό του στο Νο 26 των 50 Καλύτερων Εστιατορίων του Κόσμου. Το εξαιρετικό ρούμι Zacapa πρόκειται­ να συνεργαστεί σύντομα με το «Azurmendi» και τον σεφ του για τη δημιουργία πιάτων που θα ταιριάζουν­ αρμονικά μαζί του. Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στα www.zacaparum.com ,www.azurmendi.biz

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ