Θες να πετύχεις μέσα στην κρίση; 7 συμβουλές από τον ιδρυτή της Taxibeat

5 Ιουνίου 2014

Το TaxiBeat, μία ελληνική ιδέα, είναι έτοιμο να κατακτήσει και τον υπόλοιπο κόσμο.

Ο ιδρυτής της εταιρίας, Νίκος Δρανδάκης σκέφτηκε - όντας αποκλεισμένος ένα βράδυ στην Κηφισιά - ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο να κοιτούσε στο χάρτη του iphone κινητού του τις θέσεις των κοντινών ταξί, διαθέσιμα για μετακίνηση.  Η συγκεκριμένη σκέψη αποτέλεσε τη θεμελιώδη βάση της εταιρίας TaxiBeat. Μία εφαρμογή (application) κλήσης ταξί που έκτοτε έχει εισάγει νέα δεδομένα στην αγορά των ταξί στην Αθήνα, ενώ έχει ήδη επεκταθεί στο Παρίσι, στο Ρίο ντε Τζανέιρο, στο Σάο Πάολο και στην Πόλη του Μεξικό. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η διαδικασία υλοποίησης της ιδέας της TaxiBeat. Η κρίση υπήρξε σύμμαχος σχετικά με την ένταση της ανάγκης της στον χώρο. Οι οδηγοί ταξί είχαν ανάγκη για πελάτες. Οι εικόνες από τις πιάτσες πολλών σταθμευμένων ταξί σε πολυσύχναστα σημεία της πόλης έχουν αποτυπωθεί στο μυα

Εάν θα έπρεπε να περιγράψουμε την εταιρία με μία πρόταση θα λέγαμε πως το TaxiBeat είναι μία υπηρεσία εύρεσης ταξί με βάση την τοποθεσία του πελάτη. Τέρμα το άγχος εάν θα "περάσει" κάποιο ταξί σε πιο αποκλεισμένα μέρη. Για πρώτη φορά, οι επιβάτες επιλέγουν ποιον οδηγό θα καλέσουν, χωρίς καμία έξτρα χρέωση, με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους. Κάθε οδηγός έχει το δίκο του προφίλ στην εφαρμογή με αναφορά της συνολικής βαθμολογίας του από τους προηγούμενους πελάτες, των ξένων γλωσσών που μιλάει κ.α. Σκεφτείτε πόσο εξυπηρετικό και καθησυχαστικό είναι για τους ξενόγλωσσους τουρίστες που κατακλύζουν τη χώρα μας την καλοκαιρινή περίοδο ή για τους γονείς των οποίων τα παιδιά πρέπει αναγκαστικά να πάρουν ταξί.
« Επιλέγεις τον οδηγό ταξί με την υψηλότερη βαθμολογία, το καλύτερο αυτοκίνητο, τις υπηρεσίες που σου προσφέρονται (Wifi) ή απλά τον πιο κοντινό επειδή βιάζεσαι. Και όλα αυτά - δωρεάν! Δεν πληρώνεις τίποτα περισσότερο από ότι θα πλήρωνες αν είχες βρει το ταξί στο δρόμο.»
Φαίνεται πως το επάγγελμα των οδηγών ταξί δεν θα απελευθερωθεί από νομοσχέδια και μνημόνια αλλά από τους ίδιους τους πολίτες σε συνεργασία με τους οδηγούς, τους βασικούς παρόχους υπηρεσίας.

7 σημαντικές συμβουλές για να πετύχεις μέσα στην κρίση από τον Κύριο Δρανδάκη:

1. Αδράξτε την ευκαιρία όταν νιώσετε ότι κάτι αξίζει. Αρχίστε χαμηλά και στοχεύστε ψηλά.
Χαρακτηριστικά στη δική μας περίπτωση του Taxibeat, θέλουμε να επεκταθούμε γρήγορα. Αυτή την στιγμή υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός για το ποιος θα ελέγξει το χώρο των ταξί σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, σε έναν κλάδο που αλλάζει παντού και με τον ίδιο τρόπο. Αν περιμέναμε να μπούμε σε αυτές τις αγορές με ίδια κεφάλαια, αφού η εταιρία γίνει κερδοφόρα, θα χάναμε πολύτιμο έδαφος. Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης είναι πια ολοφάνερο και αισθητό στην κάθε ζήτηση για κάτι το νέο, το δημιουργικό και εξυπηρετικό για τους ανθρώπους. 

2. Βασιστείτε στις προσωπικές σας ικανότητες, είτε δημιουργικές είτε σε επίπεδο τεχνογνωσίας, αλλά και σε άτομα που εμπιστεύεστε για να δημιουργήσετε την ομάδα σας. Συγκριτικό πλεονέκτημα της Taxibeat αποτελεί το κοινό όραμα όλης της διοίκησης για την δημιουργία όχι μίας ελληνικής εταιρίας με επιτυχία μόνο εσωτερικά αλλά μίας διεθνής τεχνολογικής εταιρίας.

3. Δώστε έμφαση στον άνθρωπο και στην κοινωνία. Καθώς διανύουμε μία οικονομική κρίση, μην αγνοείτε την τάση των ανθρώπων για υπηρεσίες χωρίς κόστος οι οποίες διευκολύνουν την καθημερινότητα τους.

4. Χρησιμοποιείστε τη φαντασία σας. Η καινοτομία είναι το εργαλείο με το οποίο μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει μια αλλαγή σαν ευκαιρία για διαφορετική επιχείρηση. Είναι η ικανότητα να πειθαρχεί, η ικανότητα να μαθαίνει, η ικανότητα να εφαρμόζει.
Εγώ δεν είχα προηγούμενη εμπειρία ως ιδρυτής επιχειρήσεων και η αναζήτηση των αρχικών πόρων στον κλάδο της τεχνολογίας και εφαρμογών για κινητά, διήρκησε πολλούς μήνες. Τα καταφέραμε όμως, γιατί η δύναμη μίας ιδέας, μιας νέας καινοτομίας που προσφέρει υπηρεσίες στους ανθρώπους είναι πανίσχυρη!

5. Δώστε βαρύτητα στην τεχνολογία. Οι πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις σε κάθε αγορά γίνονται κυρίως μέσω της τεχνολογίας.

6. Πιστέψτε σε αυτό που κάνετε και δημιουργήστε κοινό όραμα μέσα στην ομάδα εργασίας σας πάντα με γνώμονα την επιχειρηματικότητα.

7. Πάντα να θυμάστε ότι καθετί καινοτόμο ξεκινά από την ιδέα, προχωρά στην ανάγκη, επαληθεύεται στη δράση, δημιουργώντας αξία για τον πελάτη.


Συνέντευξη Γιάννης Μαλαβάκης



.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ