Τρως υγιεινά και γυμνάζεσαι; Τότε το ίδιο θα κάνει και το παιδί σου!

6 Ιουνίου 2014
ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ

Απαραίτητη προϋπόθεση για την υιοθέτηση της ισορροπημένης διατροφής και της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας ως τρόπου ζωής από τα παιδιά είναι η πληροφόρηση και η εκπαίδευση των ενηλίκων (των γονιών, των εκπαιδευτικών ).

Η παιδική ηλικία θεωρείται ως η τελευταία ευκαιρία για τους γονείς να επηρεάσουν τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους. Αυτό θεωρείται ότι συμβαίνει, γιατί τα παιδιά ακόμα δεν έχουν αποκτήσει την ανεξαρτησία τους και πολλές ώρες της ημέρας βρίσκονται κάτω από την επιτήρησή των γονέων τους.

Οι γονείς οφείλουν να προσφέρουν στο παιδί ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, χρησιμοποιώντας τη μεγάλη επιρροή που ασκούν σε αυτό. Καλό είναι λοιπόν, το οικογενειακό τραπέζι να περιλαμβάνει πληθώρα φρούτων, λαχανικών, ψαριού και δημητριακών ολικής άλεσης. Μην ξεχνάτε ότι το πρότυπο των ενηλίκων, ακόμα και των μεγαλύτερων αδερφών επηρεάζει άμεσα τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών αλλά και τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας.

Ξεφύγετε λοιπόν από το καθημερινό άγχος με τα παιδιά σας, κάνοντας εξορμήσεις στη φύση, περπάτημα ή ποδήλατο, αναρρίχηση αλλά και κολύμπι. Δώστε το καλό παράδειγμα, φορέστε τα κατάλληλα ρούχα και σωστό εξοπλισμό ασφαλείας και κάντε την άσκηση παιχνίδι. Και αν η καθημερινότητα δεν το επιτρέπει, μην ανησυχείτε. Ακόμα και το περπάτημα από το σπίτι μέχρι το φροντιστήριο όταν ο καιρός το επιτρέπει, δείχνει διαφορετική στάση ζωής από την συστηματική χρήση του αυτοκινήτου ακόμα και για μικρές αποστάσεις.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα έχει συσχετιστεί με αυξημένο προσδόκιμο ζωής και μειωμένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Η σωματική δραστηριότητα έχει σωματικά , ψυχολογικά και κοινωνικά οφέλη. Επίσης, από μελέτες φαίνεται ότι τα παιδιά που ασχολούνται με την άσκηση από την παιδική ηλικία ως ενήλικες είναι πιο δραστήριοι και υγιείς. Πιο συγκεκριμένα τα οφέλη της άσκησης είναι:

• Ανάπτυξη υγιούς μυοσκελετικού συστήματος (οστά, μύες, αρθρώσεις),
• Βελτίωση της στάσης του σώματος .
• Αύξηση της αντοχής και της μυϊκής δύναμης,
• Ανάπτυξη ενός υγιούς καρδιαγγειακού συστήματος (καρδιά και πνεύμονες),
• Διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους,
• Βελτίωση της αυτοπεποίθησης και ενίσχυση της κοινωνικότητας,
• Μείωση του άγχους και αποφυγή της κατάθλιψης.
• Μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη και ορισμένα είδη καρκίνου.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Η American Heart Association συνιστά : Όλα τα παιδιά ηλικίας 2 ετών και άνω θα πρέπει να συμμετέχουν σε τουλάχιστον 60 λεπτά ευχάριστης, φυσικής δραστηριότητας μέτριας έντασης κάθε μέρα που όμως είναι αναπτυξιακά κατάλληλη. Εάν το παιδί ή τα παιδιά σας δεν έχουν μια πλήρη 60λεπτη δραστηριότητα μπορείτε να την μοιράσετε καθημερινά σε δύο περιόδους 30 λεπτών ή τέσσερις περιόδους 15 λεπτών στις οποίες μπορούν να συμμετέχουν σε έντονες δραστηριότητες που αρμόζουν όμως στην ηλικία, το φύλο τους, και στο στάδιο της σωματικής και συναισθηματικής τους ανάπτυξης. Ο καλύτερος τρόπος θα ήταν η ενασχόληση με την άσκηση να γίνεται ως παιχνίδι, μια δραστηριότητα που να δίνει στο παιδί χαρά και να μη γίνεται μέσο ανταγωνισμού και κατάταξης.

Τέτοιες ασκήσεις μπορεί να είναι:

• Τα ομαδικά αθλήματα (μπάσκετ, ποδόσφαιρο, κ.λπ.)
• Ενόργανη γυμναστική, μπαλέτο χορός
• Στίβος
• Κολύμβηση
• Αναρρίχηση κ.α

Πηγή: Επιστημονική ομάδα του Διατροφολόγου Ευάγγελου Ζουμπανέα (diatrofi.gr) 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ