Aυτή είναι η νέα μέθοδος των τουρκικών παραβιάσεων

7 Ιουνίου 2014

Νέα μέθοδος τουρκικών παραβιάσεων

Μόνο μέσα στους πέντε πρώτους μήνες του 2014, οι Τούρκοι πραγματοποίησαν 1.017 παραβιάσεις του Ελληνικού Εναερίου Χώρου (EEX). Αυτό ισοδυναμεί με μια αύξηση της παραβατικής τους δραστηριότητας, σε σχέση με το 2013, όπου είχαν πραγματοποιήσει μόνο 636 παραβιάσεις.

Παρά την αύξηση αυτή, ωστόσο, δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι οι Τούρκοι κλιμακώνουν την αεροπορική δραστηριότητα στο Αιγαίο. Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Τις 636 παραβιάσεις του 2013 τις πραγματοποίησαν 1.084 αεροσκάφη, ενώ για τις 1.107 του 2014 ευθύνονται... 576 αεροσκάφη. Στο ΓΕΕΘΑ εκτιμούν, μάλιστα, ότι έξοδοι των τουρκικών σχηματισμών μαχητικών τύπου F-16 έχουν μειωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι οι Τούρκοι έχουν βρει ένα νέο τρόπο, ώστε να πολλαπλασιάζουν τις παραβιάσεις.

Η διαφορά βρίσκεται στο αεροσκάφος αεροναυτικής συνεργασίας τύπου CN-235, που ξεκίνησε να παραλαμβάνει η Τουρκία το περασμένο καλοκαίρι. Το CN-235 που κατασκευάζεται από την ισπανική CASA, μια θυγατρική της ευρωπαϊκής αεροπορικής βιομηχανίας EADS, είναι ένα δικινητήριο ελικοφόρο αεροσκάφος, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μεταγωγικό, για έρευνα και διάσωση, για αεροναυτική συνεργασία, αλλά και για ηλεκτρονικό πόλεμο. Η τουρκική αεροπορία έχει παραγγείλει 32 τέτοια αεροσκάφη και έχει παραλάβει ώς σήμερα έντεκα.

Μέχρι τώρα, οι παραβιάσεις του ΕΕΧ από την τουρκική αεροπορία γίνονταν με μια συγκεκριμένη τακτική. Ενας τουρκικός σχηματισμός F-16, συνήθως 4 ή 6 αεροσκαφών, απογειωνόταν από κάποια τουρκική βάση στα παράλια του Βορείου Αιγαίου, π.χ. το Μπαλί Κισίρ, και έκανε μια μεγάλη βόλτα στο Αιγαίο «κόβοντας» τον ΕΕΧ των νησιών μέσα από τα 10 μίλια σε 2 ή 3 σημεία.

Τα αεροσκάφη αυτά συνήθως επιστρέφουν και προσγειώνονται εκεί που απογειώνονται, δηλαδή είτε από τα βόρεια είτε από τα κεντρικά τουρκικά παράλια. Η όλη διαδικασία είχε συνήθως διάρκεια 20 λεπτών και στην ολοκλήρωση της «βόλτας» τα τουρκικά μαχητικά είχαν διενεργήσει 2 ή 4 παραβιάσεις. Εξυπακούεται ότι κάθε φορά που συμβαίνει αυτό σηκώνεται ένα ζεύγος ελληνικών F-16, τα αναγνωρίζει και τα αναχαιτίζει. Περισσότερες παραβιάσεις καταγράφονταν μόνο όταν οι Τούρκοι είχαν περισσότερα μαχητικά στον αέρα.

 

enikos.gr">www.enikos.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ