Η "σχέση" του Κέβιν Σπέισι με τον Καντάφι

12 Ιουνίου 2014

Μερικές παραστάσεις το 'χουν αυτό. Στήνονται, ανεβαίνουν, περιοδεύουν, ξεστήνονται και όσοι τις είδαν μιλούν για αυτές ακόμα και όταν ο εξ ορισμού σύντομος επίγειος κύκλος τους έχει κλείσει προ πολλού. Αν μάλιστα μιλάμε και για παραγωγή με την κλάση ή και τη δικτύωση που διαθέτουν πρωταγωνιστές σαν τον Κέβιν Σπέισι και σκηνοθέτες όπως ο Σαμ Μέντες, η επικράτηση της λήθης ή το κλείδωμα του ταμείου αποφεύγονται μάλλον ευκολότερα.

Δεν είναι δηλαδή πολύ παράξενο που εκείνος ο σαιξπηρικός Ριχάρδος Γ΄, πρωτόγνωρα επιτυχημένος επισκέπτης και της Επιδαύρου το 2011, συζητιέται μέχρι σήμερα. Έστω κι αν ο λόγος είναι ότι αποκτά το δικό του ντοκιμαντέρ: λέγεται "Now: In the Wings on a World Stage", καταγράφει τα παρασκήνια και την παγκόσμια τουρνέ μιας παραγωγής που υλοποίησε το λεγόμενο BRIDGE Project του Μέντες και προ ημερών προβλήθηκε για πρώτη φορά στο Λονδίνο.

Ήταν βέβαια μια παράσταση που δεν αγνοούσε τη διεθνή επικαιρότητα. Μια από τις όχι ακριβώς αναπάντεχες αποκαλύψεις του Σπέισι στον συνοδευτικό της πρεμιέρας λόγο του αφορούσε τις ενδυματολογικές αλλά και χαρακτηρολογικές συνδέσεις του ρόλου του, με ένα πολυσυζητημένο πρόσωπο της εποχής: "Βλέπετε τους παραλληλισμούς μεταξύ του Καντάφι και του Ριχάρδου Γ΄" έλεγε ο οσκαρούχος ηθοποιός.

"Μέχρι και κάποια κοστούμια μου βασίσαμε στην γκαρνταρόμπα του", πρόσθεσε, επιχειρώντας κατόπιν να εντοπίσει βαθύτερα κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο ανδρών: "Εδω και τετρακόσια χρόνια, παλεύουμε ακόμα με τα ίδια ζητήματα, με πολιτικές φιγούρες που χρησιμοποιούν τα μίντια για να χειραγωγήσουν και να παρουσιάσουν μια συγκεκριμένη ιδέα για τον εαυτό τους. Ο Ριχάρδος εναι μια αναίσχυντη φυσιογνωμία που αναρριχάται εύκολα. Η δύναμη του έργου είναι η εξαιρετική ματιά του στο τι συμβαίνει στους ανθρώπους όταν διαφθαρούν".

Δεν είναι βέβαιο αν τα εισιτήρια της παράστασης πολλαπλασιάστηκαν μετά τον θάνατο του λίβυου ηγέτη τον Οκτώβριο του 2011, οι τελικά δώδεκα πόλεις όμως, οι τρεις ήπειροι και οι δέκα μήνες που την είδαν να παίζεται, ακούγονται ως ένδειξη συνολικής επιτυχίας.

Ο Σπέισι, που στο μεταξύ θα διευθύνει καλλιτεχνικά το θέατρο Ola Vic ως τον Αύγουστο του 2015, δεν αρνήθηκε σε εκείνη την πρεμιέρα ότι ο ρόλος τον δυσκόλεψε: "Είναι ένας ασυνήθιστα περίπλοκος χαρακτήρας. Είναι και οι σωματικές απαιτήσεις του έργου. Είμαι όμως απλώς ένας από τους ηθοποιούς που έχουν υποδυθεί τον Ριχάρδο Γ΄ και θα υπάρξουν πολλοί έπειτα από μένα" είπε.

Πηγή: Tα Νέα

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ