Τι πρέπει να κάνω αν με πιάσει κράμπα;

21 Ιουνίου 2014

Εμφανίζονται συχνότερα το καλοκαίρι αφού η ζέστη επηρεάζει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος. Έχουν την τάση να μας αιφνιδιάζουν και σχεδόν πάντα μας βρίσκουν απροετοίμαστους.  Προτιμούν κυρίως τους υπέρβαρους, τους αγύμναστους αλλά και  τους ηλικιωμένους. Ο λόγος για τις κράμπες οι οποίες μας «πιάνουν» αυτήν την εποχή και ιδιαίτερα όταν κολυμπάμε για πολλή ώρα στη θάλασσα και με έντονο ρυθμό. 

Μπορεί να θεωρούνται «αθώες» αλλά εάν επιμένουν να  εμφανίζονται για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν ειδικό, για να διερευνήσει τις αιτίες που τις προκαλούν. 

Τι είναι; 

Οι κράμπες είναι ακούσιες και επώδυνες συσπάσεις των μυών που εμφανίζονται κυρίως στα πόδια και πιο σπάνια στα χέρια, στον αυχένα, καθώς επίσης στην περιοχή του θώρακα και της κοιλιάς.

Σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες της Αμερικανικής Ορθοπαιδικής εταιρείας στα σημεία όπου εμφανίζονται  συγκεντρώνονται κάποιες ουσίες, όπως το γαλακτικό οξύ, που προκαλούν τοπικά σκλήρυνση και συρρίκνωση της μυϊκής μάζας, καθώς και έντονο πόνο.

 Γιατί  εμφανίζονται; 

Oι παράγοντες που ενοχοποιούνται για την εμφάνιση τους είναι μεταξύ άλλων η κακή κυκλοφορία του αίματος, η έλλειψη νατρίου καθώς και μεταλλικών στοιχείων όπως είναι το  ασβέστιο,ο φώσφορος και το  μαγνήσιο.

Από την άλλη πλευρά οι συνθήκες που ευνοούν την εμφάνιση τους είναι οι:

οι πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Όταν οι μύες καταπονούνται υπερβολικά

Μια γυναίκα βρίσκεται σε περίοδο εγκυμοσύνης. 

O οργανισμός παρουσιάζει αφυδάτωση. 

Έχουμε καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ. 

Πρόληψη

Πίνετε αρκετό νερό, ώστε ο οργανισμός σας να έχει επάρκεια σε ηλεκτρολύτες και μεταλλικά στοιχεία. 

Μην εκτίθεστε πολλές ώρες στον ήλιο ή στο πολύ κρύο. 

Κάντε προθέρμανση πριν τη γυμναστική και στο τέλος ασκήσεις χαλάρωσης. 

Έχει παρατηρηθεί ότι όσοι δεν είναι αρκετά γυμνασμένοι, οι πιθανότητες να εμφανίσουν κράμπες είναι πολύ περισσότερες σε σχέση με κάποιον που είναι προπονημένος.

Πριν τον ύπνο, κάντε διατάσεις στα πόδια σας, για να τονώσετε την κυκλοφορία του αίματος.

Αν όμως  επιμένουν καλό είναι να απευθυνθείτε στον ειδικό γιατρό.

 

Κινήσεις που ανακουφίζουν

 

Ειδική θεραπεία για την αντιμετώπιση της κράμπας δεν υπάρχει. Ωστόσο, μπορούμε να ανακουφιστούμε με τέντωμα, ταυτόχρονο μασάζ και πίεση του μυός.

 

Αν η κράμπα, είναι στη γάμπα, πιέζουμε ή κάνουμε μασάζ στο πονεμένο μέρος, τεντώνοντας ταυτόχρονα  τον μυ,  τραβώντας την πατούσα από τα δάχτυλα προς τα πίσω.

 

Αν η κράμπα εκδηλωθεί στο μπράτσο, τότε με το άλλο χέρι πιέζουμε ή κάνουμε μασάζ στο μυ, βάζοντας ταυτόχρονα κάποιον άλλο να τεντώσει τον αγκώνα μας. Με τη λύση της κράμπας ο μυς παραμένει ερεθισμένος και εύκολα ξανασυσπάται προκαλώντας νέα κράμπα. Γι αυτό θα πρέπει να συνεχίζετε το μασάζ μέχρι την πλήρη ανακούφιση του μυ.

 

Επίσης θα βοηθήσει εάν βάλετε πάνω στον πονεμένο μυ μία θερμοφόρα τυλιγμένη σε πετσέτα ή εάν κάνετε ένα ζεστό μπάνιο.

 

Αν οι κράμπες συνεχίζονται και είναι ιδιαίτερα επώδυνες, ώστε να εμποδίζουν τις καθημερινές μας δραστηριότητες, τότε ο γιατρός και μόνο αυτός θα μας χορηγήσει κάποιο φάρμακο που θα βοηθήσει

 

 


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ