Πώς μπορεί μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση να χάσει κιλά;

26 Ιουνίου 2014
Νίκη, 49 ετών ρωτά

Ρωτά η αναγνώστρια μας Νίκη Σ.

Συγχαρητήρια για τις εύστοχες απαντήσεις σας. Θα ήθελα να μου πείτε πώς μπορεί μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση να χάσει τα κιλά που με βεβαιότητα της προστίθενται σε όλο το σώμα εξαιτίας της κατάστασής της αυτής. Σε ποια σημεία θα πρέπει να εστιάσει την άθλησή της και τί είδους άσκηση χρειάζεται; Ευχαριστώ προκαταβολικά


Απαντάει η Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής Εύα Καραχάλιου


Αγαπητή φίλη,


Χαίρομαι που μπορώ να βοηθήσω κάποιους από εσάς με τις απαντήσεις μου.  Η εμμηνόπαυση είναι μία ηλικιακή περίοδος που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όσον αφορά στην άσκηση, τη διατροφή αλλά και την ψυχολογία!  Το σώμα κατά την εμμηνόπαυση κλείνει τον αναπαραγωγικό του κύκλο . Έτσι οι αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτή τη φάση είναι κατά κάποιο τρόπο αντίστροφες από αυτές που συμβαίνουν κατά την εφηβεία!  Με άλλα λόγια οι ορμονικές αλλαγές που συμβαίνουν προκαλούν τεράστιες και απότομες αλλαγές στο σώμα αλλά και στη ψυχική διάθεση. Θα πρέπει λοιπόν να βοηθήσουμε το σώμα μας από πλευράς άσκησης, διατροφής αλλά και ψυχολογίας για να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Καταρχάς η διατροφή πρέπει να είναι ανάλογη των θερμιδικών αναγκών του σώματος, οι οποίες όμως σε αυτή τη φάση είναι σημαντικά μικρότερες. Οι ορμονικές αλλαγές οδηγούν σε μείωση του βασικού μεταβολισμού και ως αποτέλεσμα στην αύξηση του βάρους. Δηλαδή ακόμα και αν τρώμε την ίδια ποσότητα τροφής  παχαίνουμε επειδή κάνουμε λιγότερες καύσεις! Άρα πρέπει να προσαρμόσουμε τη διατροφή μας στα νέα δεδομένα και τις ανάγκες μας αλλά παράλληλα πρέπει και να ασκηθούμε. Αρχικά η πιο σωστή λύση είναι να επισκεφθούμε κάποιο διαιτολόγο προκειμένου να μας βοηθήσει να προσαρμόσουμε τη διατροφή μας  ανάλογα με τις ανάγκες του σώματός μας. Με το κατάλληλο διατροφικό πρόγραμμα μπορούμε να διορθώσουμε τα επίπεδα λιπιδίων και σακχάρου στο αίμα μας και παράλληλα να αυξήσουμε την οστική μας μάζα. Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής μπορεί να βελτιώσει ακόμα και τη ψυχική διάθεση γιατί εκτός των άλλων βοηθά και στη μείωση των επιπέδων άγχους του οργανισμού.
Η επιλογή των κατάλληλων τύπων άσκησης είναι πολύ σημαντική. Ο ρόλος της άσκησης κατά την εμμηνόπαυση είναι πολύ σπουδαίος! Η άσκηση πρέπει να στοχεύει στη βελτίωση της διάθεσης, στη μείωση των επιπέδων άγχους, στη διόρθωση της στάσης του σώματος, στην αύξηση της οστικής πυκνότητας, στη βελτίωση της καρδιαναπνευστικής λειτουργίας, στη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης και τριγλυκεριδίων αλλά και σακχάρου του αίματος. Παράλληλα πρέπει να διατηρείται το εύρος κίνησης των αρθρώσεων, η μυική δύναμη, η ταχύτητα, η αντοχή και ισορροπία προκειμένου να διασφαλίσουμε την υγεία μας αλλά και την αυτονομία μας σε βάθος χρόνου. Η άσκηση είναι πολύ σημαντική γιατί μας διασφαλίζει καλύτερη ποιότητα ζωής!


Πως πρέπει να κινηθούμε;


1.       Κάνουμε μία επίσκεψη στον ιατρό μας
2.       Ζητάμε την καθοδήγηση εδικού
3.      Επιλέγουμε πολλά διαφορετικά είδη άσκησης. Πειραματιστείτε μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει.
4. Συνδυάζουμε την άσκηση ενδυνάμωσης  με την αερόβια άσκηση  σε εβδομαδιαία βάση. Η αερόβια αλλά και η άσκηση ενδυνάμωσης βοηθά να μείνουμε πίσω από τη βιολογική μας ηλικία!
5.  Βρισκόμαστε με φίλες που να επιλέγουν έναν πιο δραστήριο τρόπο ζωής και ασκούμαστε μαζί!
6. Κάνουμε ασκήσεις για να διορθώσουμε τη στάση του σώματός μας και να διατηρήσουμε  την ελαστικότητά μας! Ο χορός, η γιόγκα και το πιλάτες είναι κάποια είδη άσκησης που μπορεί να σας αρέσουν!

7.  Βάζουμε πρόγραμμα στη ζωή μας και μένουμε σταθερές στους στόχους μας! Χρειάζεται υπομονή γιατί οι αλλαγές σε αυτή τη φάση είναι πιο αργές. Όμως γίνονται και θα νιώσετε πολύ καλύτερα στο μέλλον. Καλή επιτυχία!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ