Το παιδί έχει προβλήματα στην άρθρωση. Τι να κάνω;

27 Ιουνίου 2014

Είναι χαρά για κάθε γονιό να ακούει το παιδί του να λέει τις πρώτες του λέξεις και τα πρώτα του λογάκια. Οι  πρώτοι γλωσσικοί αναγραμματισμοί που η μπανάνα είναι νανάνα και το νερό λελό μας μένουν σαν ζωντανή ανάμνηση του παιδιού μας στη βρεφική ηλικία.

Ποτέ όμως αυτός ο χαριτωμένος νηπιακός λόγος αρχίζει να αποτελεί πρόβλημα που μπορεί να έχει και συγκεκριμένο όνομα (π.χ. διαταραχές της άρθρωσης, κ.ά.), χρειάζεται αντιμετώπιση με λογοθεραπεία;

Ο Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, κύριος Στέλιος Μαντούδης, Επιστημονικά Υπεύθυνος στο πρόγραμμα του  αναπτυξιακού check-up στο χώρο των βρεφικών και παιδικών σταθμών, εξηγεί ότι οι αρθρωτικές  και φωνολογικές δυσκολίες είναι μια  αρκετά συχνή διαταραχή στην βρεφική και νηπιακή ηλικία.

Έχουμε δυο βασικές ενδείξεις για να πούμε ότι ένα παιδί έχει την παραπάνω δυσκολία:

 

  • Όταν ο λόγος του παιδιού δεν είναι καθαρός με αποτέλεσμα το παιδί να μην είναι κατανοητό σε άτομα έξω από το στενό οικογενειακό του περιβάλλον .
  • Όταν η ομιλία  του παιδιού λόγω της δυσκολίας που έχει να εκφράσει μεγάλες και δύσκολες λέξεις περιορίζει το λεξιλόγιο του επαναλαμβάνοντας απλούς τύπους προτάσεων και δομών ομιλίας.

 

Για την πρώτη αιτία, συνήθως οι γονείς αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι την δυσκολία και ανησυχούν. Στην δεύτερη περίπτωση όμως, επειδή βλέπουν ότι το παιδί επικοινωνεί με το περιβάλλον θεωρούν ότι μετά από λίγο ο λόγος του παιδιού τους θα γίνει ευκρινής.

Ο  κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, εξηγεί ότι στην διαδικασία ωρίμανσης του παιδικού εγκέφαλου υπάρχουν κάποιες περίοδοι οι οποίες θεωρούνται γόνιμες για την εξέλιξη μιας ικανότητας και συγκεκριμένα για την εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας. Αυτή η σημαντική περίοδος είναι μεταξύ 2-4 χρονών και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα παιδιά τα οποία παρουσιάζουν δυσκολία στον λόγο και στην ομιλία μελλοντικά θα επηρεάσει σημαντικά την εξέλιξη τους.

Συγκεκριμένα, τα παιδιά με σοβαρές αρθωτικές διαταραχές έχουν δυσκολία στην προφορική έκφραση του λόγου, μια κατάσταση που συνδέεται αργότερα στα μαθητικά χρόνια με την δυσλεξία. Επίσης, αυτά τα παιδιά δυσκολεύονται στην εκμάθηση δεύτερης γλώσσας και στην ορθογραφία.

Τέλος ο κυριος Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής, εξηγεί ότι τα παιδιά που δεν μιλάνε καθαρά είναι μια απλή δυσκολία που μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί και να ξεπεραστεί.

Οι γονείς θα πρέπει να επισκεφτούν ένα Αναπτυξιακό Κέντρο προκειμένου να κάνουν μια διάγνωση.

 

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ