Θέλω μια διατροφή χωρίς να μετράω θερμίδες και ώρες για κάθε γεύμα

1 Ιουλίου 2014
Ντίνα, 17 ετών ρωτά
Ρωτά η αναγνώστρια μας Ντίνα Η.

Είμαι 17 ετών, ύψος 1,64 και βάρος 72,300. Πιστεύω πως το ιδανικό μου βάρος είναι κάπου στα 55 αλλά το χαμηλότερο βάρος που έχω κατεβεί τα τελευταία 4 χρόνια είναι τα 67 κιλά. Το πρόβλημα είναι ότι ξεκινάω δίαιτες και μετά από 2 βδομάδες το πολύ τρώω ότι βρω μπροστά μου θέλω μια διατροφή χωρίς να μετράω θερμίδες και ώρες για κάθε γεύμα σπάνε τα νεύρα μου με αυτή τη διαδικασία. Καμιά συμβουλή;


Απαντάει η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος  Φιλίππου Αμαλία

Το βάρος για το ύψος σου είναι όντως ελαφρώς αυξημένο, ωστόσο θα πρέπει να σταθούμε εδώ λίγο στο θέμα της εκτίμησης του ιδανικού βάρους. Ιδανικό, θεωρείται το βάρος που διατηρεί το σώμα μας στη βέλτιστη κατάσταση υγείας. Φυσικά το εύρος τιμών για κάθε άνθρωπο είναι πολύ μεγάλο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως το ύψος, το φύλο, η ηλικία, η κατάσταση υγείας και η σύσταση σώματος! Στη δική σου περίπτωση, με βάση το γενικό κανόνα του Δείκτη Μάζας Σώματος τιμές βάρους από 54 κιλά έως και 64-65 κιλά αποτελούν τα φυσιολογικά όρια, ωστόσο μια πιο ακριβής εκτίμηση θα μπορούσε να γίνει μόνο μετά από μια πιο πλήρη εξέταση.
Πέρα από αυτό, ένα σημαντικό πρόβλημα που εντοπίζω και βλέπω σχεδόν καθημερινώς σε νέες κοπέλες όπως εσύ, είναι μια λάθος αντιμετώπιση απέναντι στον τρόπο που διαχειρίζονται το βάρος τους και τις δίαιτες που ακολουθούν. Φυσικά, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης σε αυτό έχει το κοινωνικό περιβάλλον και τα ΜΜΕ με την ακατάσχετη παραφιλολογία που συνοδεύει το θέμα της εικόνας του σώματος. Απομυθοποιώντας λοιπόν τον κανόνα της στέρησης, οφείλω να σου πω πως είναι αποδεδειγμένα αδύνατο να ελέγξουμε το βάρος μας μετρώντας θερμίδες ή ακόμα χειρότερα, μετρώντας...μπουκιές! Η διαδικασία απώλειας και ελέγχου βάρους θα πρέπει να γίνεται ανώδυνα και φυσικά, όχι με στερήσεις και άγχος. Το κλειδί της επιτυχίας είναι να εντοπίσεις τα αίτια που σε οδηγούν στο φαγητό, να βρεις κίνητρα για να αλλάξεις τις συνήθειες που σε παχαίνουν, να βάλεις στόχους μικρούς και εφικτούς, να κάνεις συνειδητές, μικρές αλλαγές που μπορούν να κουμπώσουν στην καθημερινότητά σου χωρίς βία. Θα σε συμβούλευα να απευθυνθείς σε έναν έμπειρο, πτυχιούχο διαιτολόγο που θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις τις τεχνικές αυτές, θα σε εκπαιδεύσει, θα σε στηρίξει και θα σε βοηθήσει να σχεδιάσετε μαζί ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που θα σου προσφέρει ευελιξία επιλογών και θα έχει σχεδιαστεί με βάση τις συνήθειες και τις προτιμήσεις σου. 
Τέλος, μια πολύ σημαντική παράμετρος που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη είναι η άσκηση. Η άσκηση, ακόμη και στις απλές της μορφές (γρήγορο περπάτημα, κολύμπι, βόλτα το σκύλο, κηπουρική, χορός κ.ο.κ) όταν συνδυαστεί με μια ισορροπημένη διατροφή μπορεί να αποτελέσει τον καταλύτη για να εξασφαλίσεις αφενός τα θεαματικά αποτελέσματα που επιθυμείς για το σώμα σου και αφετέρου τη διάρκειά τους. Ήπιες αλλά ουσιαστικές αλλαγές στη διατροφή σου και ελαφρά αύξηση της φυσικής σου δραστηριότητας αποτελούν τη μεγαλύτερη εγγύηση για έναν καλό έλεγχο βάρους σε βάθος χρόνου. Παρ' το απόφαση και ξεκίνα δυναμικά! Καλή αρχή!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ