Τι να τρώω στην παραλία; Έξυπνα και ελαφριά σνακ

12 Ιουλίου 2014

Η ζέστη έχει κάνει την εμφάνιση της και λίγο πολύ όλοι μας σκεφτόμαστε πότε θα οργανώσουμε κάποια εξόρμηση σε κοντινή παραλία!

Είναι πολύ ωραία ιδέα λοιπόν παράλληλα με τη φυσική δραστηριότητα που θα μας εξασφαλίσει το κολύμπι και οι υπόλοιπες αθλοπαιδιές στην θάλασσα να έχουμε οργανώσει και την διατροφή μας, εξασφαλίζοντας «έξυπνα» σνακ για την παραλία! Σνακ που θα μας γεμίσουν με ενέργεια, που θα μας βοηθήσουν να αισθανθούμε κορεσμό χωρίς να μας δίνουν πολλές θερμίδες και παράλληλα σνακ που θα μας ενυδατώνουν, διότι μην ξεχνάτε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή ενυδάτωση όσο βρισκόμαστε εκτεθειμένοι στον ήλιο!

  1. Ξεκινώντας λοιπόν το μυαλό όλων μας πάει στα φρούτα! Τα φρούτα αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για την παραλία! Προτιμήστε τα σε σχέση με τους φρέσκους χυμούς που μπορείτε να βρείτε εκεί σε κάποιο μπαρ στην παραλία! Έχουν λιγότερες θερμίδες και μεγαλύτερη ικανότητα πρόκλησης κορεσμού! Προτιμείστε φρούτα που μεταφέρονται εύκολα και δεν θα σας ταλαιπωρήσουν όπως τα νεκταρίνια, οι γιαρμάδες, τα βερίκοκα και τα κεράσια. Ωστόσο, για εκείνους που έχουν ψυγείο παραλίας, το οποίο αποτελεί καλή επένδυση αν σκεφτεί κανείς ότι θα το κρατήσει για πάντα, μπορούν να επιλέξουν και φρέσκα φρούτα όπως καρπούζι ή πεπόνι και να τα διατηρήσουν σε ένα μικρό τάπερ μέσα στο ψυγείο. Τα φρούτα αυτά έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και θα σας βοηθήσουν και να ενυδατωθείτε. Το ίδιο ακριβώς μπορείτε να το πετύχετε και με στικς καρότου/αγγουριού, που είναι πολύ υγιεινά και φέρνουν επίσης κορεσμό χωρίς να σας φορτώνουν με περιττές θερμίδες.
  2. Για όσους πρόκειται να μείνουν λίγο παραπάνω στην παραλία και τα φρούτα δεν πρόκειται να τους «κρατήσουν», η επόμενη επιλογή είναι οι ανάλατοι ξηροί καρποί, οι οποίοι αποτελούν καλή πηγή πρωτεΐνης και λίπους και θα σας γεμίσουν ενέργεια. Προσοχή όμως να είναι ανάλατοι ώστε να μην σας αφυδατώσουν. Στην ίδια κατηγορία των σνακ μπορείτε για ποικιλία να εντάξετε και αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη, όπως τα cranberries, blueberries, τα μύρτιλα και οι σταφίδες.
  3. Εναλλακτικά, μια μπάρα δημητριακών, μερικά κριτσίνια, ένα κουλουράκι Θεσσαλονίκης, ένα σταφιδόψωμο ή ένα μικρό τσουρεκάκι θα αποτελέσει μια καλή λύση, δίνοντας σας τους απαραίτητους υδατάνθρακες και την ενέργεια που χρειάζεστε. Μπορείτε επίσης να έχετε προμηθευτεί ένα κομμάτι σπιτική πίττα όπως σπανακόπιτα, αν είστε λάτρης, αποφεύγοντας τις έτοιμες σφολιάτες και το λίπος που αυτές περιέχουν. Αν ειδικά κολυμπήσετε αρκετά και δεν είστε απλά ξαπλωμένοι σε μια ξαπλώστρα μπορείτε να την καταναλώσετε χωρίς τύψεις, αφού ένα μέτριο κομμάτι σπιτικής πίτας έχει τόσες θερμίδες όσες περίπου θα καταναλώσετε σε περίπου 1 ώρα κολύμπι!
  4. Τέλος καλή επιλογή για την παραλία αποτελούν και τα διάφορα σάντουιτς. Μια μπαγκέτα ολικής άλεσης ή μια αραβική πίττα μπορεί να αποτελέσει εξαιρετική επιλογή για την παραλία, αρκεί να περιέχει τα κατάλληλα υλικά! Γαλοπούλα ή κοτόπουλο ή τόνο ή λουκάνικο γαλοπούλας, μαζί με κάποιο τυρί με χαμηλά λιπαρά ακόμα και μοτσαρέλα με χαμηλά λιπαρά, με αυγό και διάφορα λαχανικά για να δώσουμε χρώμα, γεύση και άρωμα στην επιλογή μας, μπορούν να μετατρέψουν ένα απλό και συνηθισμένο τοστ σε μια λαχταριστή επιλογή σνακ για την παραλία! Προσθέστε μια κουταλιά σάλτσα πέστο βασιλικού αν επιλέξετε μοτσαρέλα και ντομάτα ή μια σως με βάση το γιαούρτι και τη μουστάρδα για εκείνους που θα επιλέξουν το κοτόπουλο ή τη γαλοπούλα, θα δώσει άλλη γεύση στην επιλογή σας! Φροντίστε μόνο να έχετε το συγκεκριμένο σνακ σε ένα σχετικά δροσερό μέρος, αν δεν υπάρχει ψυγειάκι παραλίας, ώστε να διατηρηθεί με ασφάλεια!!

Πηγή: Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας & Διατροφής - Γράφει Ηλιάνα Ηλιοπούλου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ